×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

لاهوتی نماینده لنگرود - محیط زیست با انتقال پسماند پتروشیمی به لوشان موافقت کرده است/اگر پسماند مشکلی نداشت چرا در خوزستان بازیافت نشد/برای جلوگیری از انتقال پسماند به استان کوتاه نمی آییم - پسماند

مهرداد لاهوتی امروز در گفت‌وگویی با اشاره به انتقال پسماند پتروشیمی از جنوب کشور به گیلان اظهار کرد: استان گیلان مشکلات پسماند تقریباً زیادی دارد و ‌انتقال این پسماند به استان گیلان قطعاً مشکلاتی را به لحاظ زیست‌محیطی برای مردم ایجاد می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم توجه مسؤولین محیط‌زیست به مسئله انتقال پسماند پتروشیمی به استان گیلان گفت: در این خصوص با سازمان محیط‌زیست مکاتباتی را انجام داده و به گفته رئیس سازمان محیط‌زیست انتقال این پسماند به گیلان ازنظر زیست‌محیطی مشکلی ایجاد نمی‌کند که برای ما غیرقابل‌باور و قابل‌پیگیری است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با اذعان به اینکه مجوز انتقال پسماند پتروشیمی به چهار استان کشور صادرشده است افزود: پسماند پتروشیمی به استان‌های اراک، قزوین، گیلان و یک استان دیگر انتقال داده می‌شود و فردی در لوشان مجوز تبدیل بازیافت این پسماند را بر عهده دارد.

لاهوتی از پیگیری دلیل صدور مجوز برای انتقال پسماند پتروشیمی به استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: این انتقال برای بنده ابهامات زیادی دارد زیرا اگر این پسماند برای مردم و زیست محیط مشکلی ایجاد نمی‌کرد چرا باید این‌همه هزینه انتقال پسماند از خوزستان به استان گیلان داده شود و پس از بازیافت در این استان، به فروش برسد.

وی با تأکید بر اینکه برای احقاق حق استان گیلان و جلوگیری از انتقال پسماند پتروشیمی به این استان کوتاه نخواهیم آمد بیان کرد: اگر بازیافت پسماند پتروشیمی برای سلامتی مردم و زیست‌محیطی ضرری نداشت باید در همان استان خوزستان این کار انجام می‌شد نه اینکه به استان‌ گیلان انتقال داده شود و برای این استان مشکل ایجاد کند‌.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست باید این موضوع را جدی بگیرند گفت: این موضوع ابهامات زیادی دارد و عقل و منطق این است که پسماند در همان استان تبدیل شود و در اولین فرصت تذکر جدی را به سازمان محیط‌زیست و وزیر صنعت، معدن تجارت برای چرایی صدور مجوز در گیلان خواهم داد که آنان باید پاسخ درست و دقیق دهند.

منبع:فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.