×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

احمدی - رئیس‌جمهور در ایران نقش تدارکات چی را دارد/ تغییر نظام ریاستی به پارلمانی نیازمند تغییر قانون اساسی و احزاب قدرتمند دارد - تغییر نظام

«نعمت احمدی»، حقوقدان و وکیل دادگستری، در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط کنونی نظام پارلمانی می‌تواند جایگزین مناسبی برای نظام ریاستی باشد به خبرنگار سیاسی برنا، گفت: نظام پارلمانی اساسا در کشورهایی مصداق پیدا می‌کند که در آن کشور احزاب بسیار قوی وجود داشته باشد. احزاب قدرتمند، دارای برنامه و آئین‌نامه‌های منظم و هدفمند هستند.

حقوقدان و وکیل دادگستری افزود: به دلیل عدم وجود احزاب قدرتمند در ایران نظام ریاستی منتفی است. به عنوان مثال همه اعضا لیست امید در یک موضوع همفکر و هم رای نیستند و این مسئله در نوع رای دادن آنها در موضوعات مختلف قابل مشاهده است و این گونه لیست‌ها، فقط جنبه انتخاباتی دارند.

نعمت احمدی بیان کرد: با توجه به سخنان اخیر رهبری در مورد تغییر نظام ریاستی به پارلمانی ایشان به بازنگری قانون اساسی اشاره کردند و نظام ریاستی بر پایه انتخابات را بهترین نوع برای کشورمان دانستند.

وی افزود: رئیس‌جمهور که مردم خودشان انتخاب می‌کنند حدود 40 درصد اختیار دارد و به اصطلاح تدارکات چی است؛ تغییر نظام ریاستی به پارلمانی نیازمند تغییر قانون اساسی، اصول مربوط به قوه مجریه و احزاب قدرتمند دارد. فراهم کردن همه این شرایط زمان بر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.