×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

- از اظهار بی اطلاعی ورود پسماند تا رونمایی از مافیای پتروشیمی - پسماند

گیل خبر نوشت: یک روز بعد از وسعت گرفتن انتقادات تند رسانه ای و مردمی از خبر انتقال پسماند پتروشیمی جنوب به استان گیلان مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان به دفاع تمام قد از آن پرداخت. آقای محمدپور که تا روز پنجشنبه هیچ اطلاعی از این ماجرا نداشت و در گفتگو با گیل خبر ضمن اعلام عدم اطلاع از موضوع درخواست کرده بود که با معاونین و یا رئیس شهرستان تماس گرفته شود حال طوری از این انتقال دفاع می کند که گوئی پالایشگاه پتروشیمی با ارزش افزوده و اشتغال زایی بالا در گیلان افتتاح شده است!

برخلاف ایشان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین هرگونه انتقال پسماندها به استان خود را از اساس تکذیب کرده است. حتی مازندرانی ها با حضور شرکت خصوصی برای بازیافت پسماند مخالفت کرده اند و ظاهرا تنها سازمان حفاظت از محیط زیست گیلان است که قرار است تاوان مخالفت همه استان ها با چنین واحد بازیافتی را به جان بخرد.

متاسفانه اساس کاری در کشور تناقضات عجیبی را به وجود آورده که برای آن مدیران ما مجبور به توجیه می شوند. در یک استان جنوبی پالایشگاهی وجود دارد ولی پسماندهای آن به یک استان شمالی منتقل می شود. یعنی متولیان کار متاسفانه از درک یک مفهوم ساده نیز عاجزند که به جای این همه هزینه از استان دیگر نسبت به پسماند پالایشگاه در همان محدوده اقدامی کنند. آن وقت مدیر ما مجبور باشد با نشانه گرفتن سر پیکان تیر بسوی رسانه رسمی چون صداوسیما حتی گزارش خبری یک مدیر سازمان حفاظت از محیط زیست را تحریف شده و تقطیع شده بداند.

آقای محمدپور همه انتقادات را متعلق به مافیای پسماند پتروشیمی می داند که مخالف انتقال محصولات به گیلان است که البته منظور ایشان قابل درک نیست که آیا منظور برنامه صداوسیما و حتی مجری گیلانی شبکه باران است که انتقاداتی نسبت به این اقدام را پوشش داده است یا منظور رسانه ها و فعالان محیط زیست هستند که معتقدند گیلان نباید موش آزمایشگاهی دیگر استان ها باشد. البته اگر ایشان تا این اندازه نسبت به مافیا شناخت دارند خیلی خوب است در مورد مافیای محیط زیستی در استان گیلان نیز توضیحاتی را ارائه کنند که بسیاری از پروژه های مطالعاتی استان را در اختیار دارند و با وجود دریافت بودجه های بالا عملکردشان نامشخص است.

شاید ایشان فکر می کنند رسانه ها و سازمانهای مردم نهاد مشکل شخصی با ایشان دارند در حالی که در ماجرای سد لاسک، پروژه بایوجمی در تالاب انزلی و همچنین همین انتقال پسماندها همه حرفها بازخورد انتقادات فعالان و کارشناسان محیط زیست و همچنین نگرانی های مردم گیلان است که از رسانه های استان انتظار دارند که در مقابل انفعال و سکوت سازمان محیط زیست در مورد این طرح ها پیگیری بیشتری داشته باشد. طرح های این چنینی حتی درون سازمان محیط زیست نیز مخالفت و واکنش را ایجاد کرده است و شاهد ان هستیم که مخالفت های رئیس اداره انزلی او را تا مرز عزل نیز کشانده است.

البته به جزء سازمان حفاظت از محیط زیست سکوت و عدم پاسخگوئی مدیریت سازمان پسماند گیلان نیز جای تعجب دارد. مشخص نیست این پروژه ها اگر در حال بهره برداری هستند و این چنین مزایایی دارند این قدر پشت پرده و در سکوت انجام می گیرند که حتی شخص مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست نیز در جریان آن نیست! اما وقتی پرده ها باز می شود همه برای توجیه صف می کشند.

در گیلان سکوت برخی از مدیران برای حفظ میز مدیریتی باعث شده تا در موارد گوناگون منافع عمومی و گیلانیان نادیده گرفته شود و همیشه نیز پس از مدتی شاهد ورود دستگاههای نظارتی و بازداشت مدیران و مجازات متخلفینی بوده ایم که منافع شخصی را بر منافع عمومی ارجح دانسته اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.