×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

- رد اختیاری و ۵ ساله شدن سربازی/ جزییات طرح اصلاح قانون سربازی - ۵ ساله شدن سربازی

سردار موسی کمالی درباره این‌که گفته می‌شود در طرح اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی که در حال حاضر در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است بناست سربازی داوطلبانه شده و مدت آن نیز به پنج سال برسد، خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان چنین مواردی مطرح نیست و آنچه که به عنوان جزییات و احتمالات این طرح مطرح می‌شود صحیح نیست.

کمالی با بیان این‌که همواره روش‌ها و شیوه‌های بهبود کیفیت و اصلاح خدمت سربازی در دستور کار ستاد کل نیروهای مسلح قرار دارد، گفت: در همین راستا نیز موارد مختلفی نیز مطرح می‌شود که ما آنها را بررسی می‌کنیم در گذشته نیز طرح‌هایی همچون داوطلبانه شدن خدمت سربازی، انتخابی شدن سربازی از سوی نیروهای مسلح و … مطرح شده بود که این طرح‌ از سوی ستاد کل نیروهای مسلح بررسی شده و هر کدام به دلایلی نظیر ناعادلانه بودن و وارد شدن ضربه به توان دفاعی کشور مورد مخالفت قرار گرفته است.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره طرح اخیر مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی نیز، گفت: چند روز پیش یکی از نمایندگان مجلس از بررسی این طرح خبر داده، اما به جزییات آن اشاره نکرد که به نظر می‌رسد پس از آن برخی از رسانه‌ها با استناد به مواردی که در گذشته مطرح شده و ستاد کل نیروهای مسلح با آن مخالفت کرده بود، مواردی را تحت عنوان جزییات و احتمالات مطرح کردند که به هیچ عنوان مورد تایید نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که جزییات طرح اخیر مجلس برای اصلاح قانون سربازی چیست؟ اظهار کرد: تلاش ما این است تا سربازی در کشور عادلانه شود این طرح نیز برهمین موضوع توجه داشته و به دنبال راهکارهایی باشد که براساس آن حقوق سربازان در حال خدمت افزایش بیابد.

کمالی با بیان این‌که آیا در این طرح منابع افزایش حقوق نیز پیش‌بینی شده به ایسنا اظهار کرد: در این طرح آمده است که باید هزینه‌های یکسری خدمات برای سربازان غایب و فراری افزایش یابد و براساس آن خدماتی نظیر دریافت گواهینامه، تعویض پلاک، ثبت اموال و … با دریافت هزینه بیشتری نسبت به دیگر افراد برای سربازان ممکن شود.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در این طرح در واقع سربازان غایب و فراری مجازات شده و هزینه بیشتری پرداخت می‌کنند که این هزینه صرف افزایش حقوق سربازان و عادلانه شدن خدمت سربازی خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که آنچه مطرح شد همچنان به عنوان یک طرح در حال بررسی در مجلس شورای اسلامی حتی به صحن نیامده، گفت: بنابراین هنوز هیچ تغییری در قانون سربازی ایجاد نشده و باید دید که آیا نمایندگان مجلس شورای اسلامی با این طرح موافقت خواهند کرد یا خیر ؟به همین دلیل لازم است که مشمولان خدمت سربازی و خانواده‌هایشان توجه داشته باشند که وضعیت سربازی خود را براساس قانون فعلی مشخص کنند.

کمالی در پایان از شهروندان خواست که اخبار مربوط به سربازی را از منابع رسمی و معتبر پیگیری کرده و به گزارش‌هایی که استنباط و برداشت خود رسانه‌هاست به عنوان یک قانون لازم‌الاجرا نگاه نکنند، چرا که همین مسائل می‌تواند مشکلاتی را برای سربازی افراد ایجاد کند.

ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.