×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

لوشان - مگر لوشان زباله دان دیگر شهرستان های کشور است؟ - ذباله

 ماجرای انتقال پسماند زباله های پالایشگاه جنوب به استان گیلان با اعتراض تند بسیاری از مردم گیلان مواجه شده است. در این رابطه مردم و مسئولین لوشان و رودبار به دلیل آن که کارخانه بازیافت پسماند در این شهر قرار دارند بیشتر از همه نگرانی ها و مخالفت های خود را اعلام کرده اند و خواستار توقف فوری انتقال پسماند پالایشگاه ها هستند.

مگر لوشان زباله دان دیگر شهرستان های کشور است؟

در این رابطه سید عبدالرحیم جوادی رئیس شورای اسلامی شهرستان لوشان رودبار در گفتگو با شکوفه های زیتون با بیان این که اجازه نمی‌دهیم بدون اطلاع مسئولین و مردم برای شهرستان رودبار تصمیم گیری شود خاطرنشان کرده است: چرا مسئولان استان و کشور هر بار که موضوع پسماند مطرح می شود به یاد لوشان می افتند؟ مگر این شهر زباله دان دیگر شهرستان های کشور است؟

وی با اشاره به این که مسئولین هنوز مشکل سایر شرکت هایی که سبب آلودگی زیست محیطی لوشان و شهرک جمال آباد شده را حل نکرده اند در ادامه اظهار داشت:مشکلات زیست محیطی و آلایندگی های ناشی از دفع غیراصولی و غیرقانونی برخی از شرکت ها در شهرک صنعتی لوشان که به شاهرود و بستر رودخانه ها می ریزد امان مردم را بریده است. مسئولان استان هنوز نتوانسته مشکلات ناشی از این موضوع در لوشان، جمال آباد و شهرک ایثارگران منجیل را حل کنند پس چطور مجوز ایجاد یک شرکت آن هم با آلودگی های پتروشیمی در لوشان را بدون اطلاع مسئولین شهرستان رودبار صادر نموده اند.

جوادی در ادامه گفته است:مسئولین محیط زیست استان باید پاسخگوی کوتاهی خود در قبال شرکت های فعال در شهر لوشان که شبانه اقدام به دفن پسماند در زمین های اطراف شهر می کنند، باشند. اگر مجوز این شرکت برای اشتغالزایی و صرفه اقتصادی صادر شده پس چرا می خواهند در مکانی به غیر از شهرک صنعتی و در زمین های اطراف نسبت به ساخت آن اقدام کنند.

رئیس شورای شهرستان رودبار در ادامه تاکید کرده است: یقینا بازیافت پسماند پتروشیمی دچار معایب فراوانی است که آقایان شهر لوشان را انتخاب نموده اند و گرنه دایه مهربان‌تر از مادر شدن آنها با سابقه بی توجهی طولانی مدت نسبت به این شهر تعجب برانگیز است.

وی با هشدار به مسئولین استانی و کشوری گفته است: به مسئولین مربوطه برای بار دوم تذکر می‌دهیم که مواظب افکار و تصمیم گیری هایشان باشند تا مبادا با مطامع شخصی در لوشان شرکتی جهت بازیافت پسماند پتروشیمی احداث شود.

برخی تصمیمات و خبرها نمک به زخم مردم شهرستان می پاشد

همچنین حجت الاسلام سیدمحمدی امام جمعه شهرستان رودبار در گفتگو با شکوفه های زیتون اعلام کرده است:برخی تصمیمات و خبرها نمک به زخم مردم شهرستان می پاشد.روزهایی که مردم منتظر شنیدن اخبار خوب در خصوص عوارضی، آزادراه و… هستند، انتشار خبر بازیافت پسماند پتروشیمی در لوشان تعجب برانگیز است. وی در ادامه بیان داشته است: نگاه به شهرستان رودبار در نزد مسئولین استان و کشور باید از پسماند زباله به بهره گیری از ویژگی های بی بدیل این سرزمین تغییر کند. صد درصد مخالفم

منوچهر جمالی نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگویی در خصوص انتقال پسماندهای پتروشیمی به لوشان و شهرستان رودبار اظهار داشت:بنده تا کنون در جریان صدور مجوز و انتقال این پسماندها به شهرستان قرار نگرفته بودم.
وی با بیان اینکه با انتقال پسماند زباله های پتروشیمی جنوب به لوشان صد درصد مخالفم هستم گفت: به هیچ وجه نمی‌پذیرم این اتفاق در لوشان اتفاق بیافتد.

نماینده مردم رودبار خاطرنشان کرد:این موضوع را پیگیری می کنم و محیط زیست باید در این زمینه پاسخگو باشد.

ارسال پسماند استان دیگر به استان گیلان توهین بزرگی به مردم گیلان است

مهندس فریدون چگینی فعال سیاسی شهرستان رودبار نیز در این رابطه با بیان این که ما منتظر احداث مجتمع پتروشیمی در لوشان هستیم ، پسماندش را برایمان می فرستید،خاطرنشان کرد: ارسال پسماند استان دیگر به استان گیلان توهین بزرگی به مردم گیلان است و جوانان غیور شهر لوشان با اقتدار مقابل این تصمیم اشتباه خواهند ایستاد.

گیل خبر

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.