پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 15 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • لوشان جولانگاه زباله ها، وعده ها و توجیهات مدیران استانی!
    07 خرداد 1398 - 16:17
    شناسه : 152879
    1

    یک سال گذشته بود که مدیرکل سابق پدافند غیرعامل گیلان گفته بود «بهترین مکان جهت نجات استان از زباله دشت‌های شهرستان لوشان است» صحبت هایی که با واکنش تند لوشانی ها و رودباری ها همراه بود که معتقد بودند این شهر جایگاهی برای انباشت زباله نیست.

    پ
    پ

    - لوشان جولانگاه زباله ها، وعده ها و توجیهات مدیران استانی! - زباله

    گیل خبر نوشت: یک سال گذشته بود که مدیرکل سابق پدافند غیرعامل گیلان گفته بود «بهترین مکان جهت نجات استان از زباله دشت‌های شهرستان لوشان است» صحبت هایی که با واکنش تند لوشانی ها و رودباری ها همراه بود که معتقد بودند این شهر جایگاهی برای انباشت زباله نیست.

    به دنبال این خبر بود که مسئولان حفاظت محیط‌زیست استان گیلان این موضوع را منتفی دانسته و خبر از ساخت یک «مرکز پسماند شیمیایی و بیمارستانی» برای کل استان گیلان در منطقه لوشان را دادند. وعده ای که سرنوشت آن نامشخص است.

    شاید همین حل معضل زباله با احداث لندفیل لوشان بود که به دنبال خبر انتقال پسماند پالایشگاه جنوب به لوشان بسیاری از مردم این شهر را عصبانی تر کرده است که مسئولان دولتی قصد دارند برنامه های خود برای دفن زباله ها در این شهر را اجرایی کنند.

    مردم لوشان از مسئولان دولتی می پرسند شما قرار بود برای ما بیمارستان و مرکز پسماندی ایجاد کنید نه این که زباله های استان های جنوبی را نیز به ما منتقل کنید. هرچند مدیران سازمان محیط زیست اعلام کرده اند که قرار نیست زباله ها در استان گیلان دفن شود اما مشخص است که حتی صرف انتقال پسماندهای پتروشیمی نیز خطرات زیادی را به دنبال دارد. مخصوصا آن که لوشان از نظر بسیاری از مسئولان دولتی بهترین مکان برای امحای زباله ها تعریف شده است. گویی این شهر که جمعیت آن روز به روز کاهش پیدا می کندقرار است تنها به نام زباله ها تعریف شود.

    مدیرکل پسماند شهرداری تابعه استان گیلان با اعلام این که موضوع انتقال زباله های پتروشیمی به این سازمان ربطی ندارد از خود رفع مسئولیت می کند. وی حتی حاضر نیست این وعده را به مردم لوشان دهد که هیچ دفن زباله ای در این شهر قرار نیست صوت بگیرد. همین طور که در مورد وعده ساماندهی لجن های لوشان نیز وعده ای نداده است. ظاهرا برخی از مدیران استانی تنها نگرانی ها و دلواپسی های مردم را افزایش می دهند با وعده هایی که اجرایی شدن آن هیچگاه معلوم نیست و شاید اجرای آن نیز خطرات دیگری را به دنبال داشته باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.