×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مصطفی سالاری 2 - هرکسی در هر جایگاهی باید نقدپذیر باشد و تاب شنیدن انتقادات را داشته باشد - استاندار گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، گردهمایی حامیان دولت در استان گیلان به مناسبت ماه مبارک رمضان که با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان برگزار شد. (گزارش تصویری)

در این دیدار استاندار گیلان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور در ماههای اخیر اظهار داشت: به یقین در این موقعیت سختی هایی بر مردم گذشته که دولت هم به آن واقف است و این دغدغه ها در پیکره دولت نیز وجود دارد .

وی با بیان اینکه تلاش دولت بر حل مشکلات مردم و بهبود وضعیت معیشتی آنان است،افزود: باید بپذیریم که ما نیز به عنوان مسئول وظیفه داریم تا با اهتمام و تلاش در جهت رفع مشکلات و تحقق آرمان‌های دولت گام های موثری برداریم.

استاندار گیلان تاکید کرد:لازم است تا هر یک از افراد به اندازه مسئولیت و اختیاری که دارند نقد شوند و تاب انتقاد را در وجود خود داشته باشند.

وی تصریح کرد: امروز نقد دولت کار آسانی است که نه تنها هزینه ای ندارد بلکه در برخی مواقع فایده هم دارد ،اما باید پذیرفت که در همه عناوین و موضوعات نمی توان دولت را به تنهایی نقد کرد زیرا قوه مجریه به تنهایی در همه موقعیت ها تصمیم گیرنده نیست و ارکان متعددی هستند که مسئولیت تصمیم گیری دارند.
سالاری با بیان اینکه دولت باید به سهم خود مسئولیت بپذیرد و دیگران نیز به سهم خود پاسخگو باشند،افزود:ما معتقدیم که برای شفاف‌سازی باید نظارت مردم به دولت به معنای عام و نه تنها قوه مجریه اشاعه پیدا کند و هرچه که مسیر این آرمان هموارتر شود زمینه بهبود مشکلات نیز فراهم می شود.
نماینده عالی دولت خاطرنشان کرد: ما باید مشکلات را تبیین کنیم و هرکسی در هر جایگاهی باید نقدپذیر باشد و تاب شنیدن انتقادات را داشته باشد.
سالاری بیان داشت: دولت از این حیث سعه صدر بالایی دارد و از انتقاد در سطوح ملی، استانی و شهرستانی استقبال می‌کند .

استاندار گیلان بر ضرورت توسعه و ترویج این رویکرد تاکید و اظهار داشت:در استان گیلان دستورالعملی با عنوان “دستور العمل نظارت مردم بر دولت: پیش نویس و بر روی پورتال استانداری گیلان قرار گرفته که به منظور تکمیل و هرچه بهتر شدن آن، از همه صاحبنظران درخواست می‌شود تا با رویکرد کارآمدسازی در خصوص محتوای آن اظهار نظر کنند.
وی افزود:برای اجرای این سیاست در مرحله آغازین می خواهیم سازمان های مردم نهاد در موضوع های تخصصی خود رابط بین مردم و دستگاه اجرایی باشند و موضوعات و چالش‌ها را بیان کنند و مسئولین نیز پاسخگو باشند.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوعات توسعه محور گیلان اشاره کرد و گفت:
در حوزه عمرانی گیلان خوشبختانه با پشتیبانی دولت و حمایت های دکتر نوبخت شرایط بسیار خوبی را سپری می‌کنیم که پروژه راه آهن قزوین- رشت و تکمیل راه آهن رشت-انزلی-کاسپین و آستارا ،تکمیل باقیمانده آزادراه ،پروژه های بیمارستانی و بزرگ راه‌ها از مهمترین آن است.
وی به پروژه های شبکه ای همچون شناگاهها ،آب بندان ها، گیل پارک ها، بوم گردی و …توسعه اشتغال را به دنبال دارد، اشاره کرد و افزود: انضباط و اصلاح رفتار اداری از موضوعاتی است که با جدیت در استان دنبال می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.