×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

همایون حائری معاون وزیر نیرو - قیمت ارزان برق موجب هجوم سرمایه‌گذاران ارز مجازی به ایران شد - سرمایه‌گذاران ارز مجازی

همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه قیمت بسیار پایین برق موجب هجوم سرمایه‌گذاران ارز مجازی به ایران شده است، گفت: استخراج هر بیت کوین حدود 72 هزار کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند و اگر اقدامی موثری در زمینه مصرف این مراکز صورت نگیرد این امر به شدت برای صنعت برق مشکل‌ساز خواهد شد و بایستی تا حدود دو هزار و 500 مگاوات از توان تولید خود را صرف تامین برق این واحدها کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد مراکز استخراج بیت کوین در ایران رو به افزایش است، تصریح کرد: روند رو به رشد راه‌اندازی این واحدها به گونه‌ای است که در برخی مراکز برخوردار از تعرفه برق رایگان مانند مساجد و مدارس نیز شاهد استخراج بیت کوین هستیم.

حائری تاکید کرد: در تلاشیم تا از طریق دولت بتوانیم نرخ‌های مناسبی را برای این موضوع اختصاص داده و تعرفه صادرات برق را برای استخراج بیت‌کوین در نظر بگیریم. اجازه نخواهیم داد در شرایط فعلی که با محدودیت‌های فراوانی برای افزایش تولید برق مواجه‌ هستیم عده‌ای از ارزان بودن قیمت برق ایران سواستفاده کرده و در حق سایر مشترکان کشور اجحاف کنند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به تشریح اقدامات زیست محیطی صنعت برق پرداخت و افزود: در حال حاضر استفاده از نیروگاه‌های بادی، خورشیدی، برقابی، اتمی، واردات برق و بخش بخار واحدهای سیکل ترکیبی موجب شده است تا 24 درصد برق مصرفی کشور بدون استفاده از سوخت فسیلی باشد.

وی با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای تبدیل واحدهای گازی به سیکل ترکیبی، ادامه داد: توسعه اجرای این طرح موجب خواهد شد تا بدون استفاده از سوخت‌های فسیلی برق بیشتری را تولید کنیم براین اساس درصددیم تا 12 هزار مگاوات از واحدهای گازی خود را به سیکل ترکیبی تبدیل کنیم.

حائری با اشاره به آخرین وضعیت اتصال شبکه برق ایران و روسیه، گفت: شبکه برق کشور دو کشور از مسیر ایران، آذربایجان و روسیه و یا از مسیر ایران، ارمنستان، گرجستان و روسیه متصل خواهد شد و تبادل چهار هزار مگاواتی انرژی را در پی خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.