×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

تأکید فرمانده انتظامی استان گیلان بر بهره‌گیری از شیوه‌های فرهنگی در تغییر رفتار هنجارشکنانه - تأکید فرمانده انتظامی استان گیلان بر بهره‌گیری از شیوه‌های فرهنگی در تغییر رفتار هنجارشکنانه - پلیس گیلان

سردار محمدرضا اسحاقی  در جلسه سالم‌سازی سواحل و تفرجگاه‌ها که با حضور معاونان و رؤسای پلیس‌های تخصصی برگزار شد بیان داشت: رویکرد پلیس در طرح ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌ها اصلاح رفتارهای هنجارشکنانه و انجام برنامه‌های فرهنگی است.

این مقام انتظامی با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله و العالی) بر انجام اقدامات عاقلانه، مدبرانه و هوشمندانه برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در طرح‌های سالم‌سازی سواحل و تفرجگاه‌ها را لازم و ضروری دانست.

وی استانداردسازی رفتار پلیس در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی را بسیار مؤثر دانست و افزود: رأفت اسلامی پلیس همراه با اقتدار و بهره‌گیری از شیوه‌های فرهنگی در تغییر رفتار هنجارشکنانه می‌تواند اثربخشی بیشتری برای تغییر رفتار افراد هنجارشکن داشته باشد.

سردار اسحاقی استفاده از فناوری‌های نوین مانند استقرار سامانه پلاک خوان، ارسال پیامک توصیه‌های انتظامی به مسافران در مداخل ورودی استان و بهره‌گیری از تجهیزات اپتیکی را از جمله روش‌های پیشگیری از جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

اسحاقی بر انجام تبلیغات محیطی در طرح‌های سالم‌سازی دریا با استفاده از تصاویر و ادبیات نافذ و تأثیرگذار و به‌کارگیری شیوه‌های نوین تبلیغاتی تاکید کرد.

وی یکی دیگر از اقدامات فرهنگی را استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد برای برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، برگزاری مسابقات بومی و محلی و اجرای تئاتر خیابانی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سواحل و تفرجگاه‌ها دانست.

فرمانده انتظامی استان گیلان استفاده از ظرفیت آمران به معروف و ناهیان از منکر در سواحل و تفرجگاه‌ها را مهم قلمداد کرد و بر حمایت پلیس و دستگاه قضائی از آمران به معروف و ناهیان از منکر که هدف نیک و کمک به رفع مشکلات و معضلات اجتماعی تلاش می‌کنند تأکید کرد.

 

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.