شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • واکنش برگزارکنندگان همایش «واکاوی آینده اصلاحات در ایران» پیرامون حواشی مراسم
    26 خرداد 1398 - 20:25
    شناسه : 154064
    0

    برگزارکنندگان همایش «واکاوی آینده اصلاحات در ایران» پیرامون حواشی مراسم بیانیه‌ای را منتشر کردند.

    پ
    پ

    768x419 - واکنش برگزارکنندگان همایش «واکاوی آینده اصلاحات در ایران» پیرامون حواشی مراسم - اصلاحات

    ادْعُ إِلَى سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَهِ وَالْمَوْعِظَهِ الْحَسَنَهِ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ
    با حکمت و اندرز نیکو به راه پروردگارت دعوت کن و با آنان به شیوه‏‌اى که نیکوتر است مجادله نماى
    سوره نحل – آیه ۱۲۵
    مردم آگاه و شریف گیلان
    حزب اتحاد ملت ایران اسلامی منطقه گیلان با همکاری جمعیت زنان مسلمان نواندیش، چهارشنبه گذشته میزبان برگزاری همایشی با موضوع «واکاوی آینده اصلاحات در ایران» و با سخنرانی سرکار خانم آذر منصوری، قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت و عضو دفتر سیاسی جمعیت زنان مسلمان نواندیش، در شهر رشت بود.
    به رغم اینکه بر اساس نص صریح قوانین و آیین‌نامه‌های مرتبط با فعالیت احزاب و جمعیت‌ها و تشکیل اجتماعات، برگزاری این‌گونه جلسات در مکان‌های مسقف و سرپوشیده، نیازی به اخذ مجوز ندارد، با این وجود، به دلیل تجارب متعددی که طی بیش از دو دهه سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبانه برای فعالان حزبی کشور و استان حاصل شده و در راستای تعامل حداکثری با نهادهای ذی‌صلاح، حزب اتحاد ملت ایران اسلامی منطقه گیلان به نمایندگی از دو تشکل برگزار کننده این همایش (اتحاد ملت و جمعیت زنان مسلمان نواندیش گیلان) به اخذ مجوز از مرجع قانونی، یعنی فرمانداری شهرستان رشت اقدام نمود. لذا همایش مذکور طبق روال همیشگی به سمت اجرایی شدن پیش رفت؛ اما پیش از آغاز مراسم، حواشی و اتفاقاتی رخ داد که لازم است مواردی به شرح ذیل به حضور شما مردم گران‌قدر عرض شود:
    پیش از شروع مراسم، عده‌ای از عناصر شناخته شده که به صورت کاملا سازماندهی‌شده و با هماهنگی و آمادگی از قبل، با در دست داشتن پلاکاردها و دستنوشته‌هایی، مقابل درب ورودی محوطه مجموعه خانه امید بازنشستگان کشوری گیلان تجمع کردند. این عده و سرکردگان‌شان که پیش‌تر هم از طرق مختلف در جهت ممانعت از برگزاری این همایش تلاش کرده بودند اما با درب بسته قانون مواجه شده بودند، در روز برگزاری مراسم قصد داشتند تا تحت پوشش حضور مردمی و خودجوش در همایش، اراده غیرقانونی خود را بر یک رفتار قانونی اعمال نموده و همانند موارد متعدد قبلی اقدام به برهم زدن سخنرانی کنند و با ایجاد فضای رعب و وحشت، به زعم خودشان اصلاح‌طلبان را از ادامه طی طریق و تلاش برای ایجاد ارتباط با جامعه مأیوس و منصرف سازند. این عده پس از اینکه امکان حضور در سالن را نیافتند، اقدام به تجمع و مسدود کردن درب ورودی مجموعه نمودند و با طرح شعارهای ناهنجار و توهین به سخنران مراسم، از ورود جمعیت مشتاق و مدعوین به همایش و خروج سایر افراد حاضر در مجموعه ممانعت به عمل آوردند و در نهایت با هجوم به سمت دروازه ورودی، به رغم مخالفت میزبان و مدیریت حراست مجموعه خانه امید بازنشستگان کشوری، وارد محوطه مجموعه شده و اقدام به ضرب و شتم سه تن از میهمانان نمودند. حضور این عده در محوطه با سردادن شعار و تجمع پشت درب ساختمان ادامه یافت و ساختمان مجموعه در محاصره این افراد قرار گرفت؛ به نحوی که پس از خاتمه سخنرانی خانم منصوری و پایان همایش، عملا خروج میهمانان از ساختمان، بدون مداخله و حمایت نهادهای امنیتی و پرسنل و فرماندهی خدوم پلیس امنیت ناجا غیرممکن بود.
    به رغم اتفاقات فوق، همایش واکاوی آینده اصلاحات در ایران با سخنرانی خانم آذر منصوری، طبق برنامه در سالن به انجام رسید و سخنران مراسم با اشاره به ضرورت به‌کارگیری عنصر گفت‌وگو در داخل و تعامل میان جریان‌ها، بر اهمیت ترمیم زخم‌ها و شکاف‌های به جای مانده از گذشته و ضرورت اتحاد و همبستگی همه نیروها برای گذار از شرایط سخت فعلی تأکید کرد.
    مخالفین و برهم‌زنندگان این جمع با دستاویز قراردادن تنگناهای اقتصادی کشور که این روزها با تمام وجود خودنمایی می‌کند و با گروگان گرفتن مشکلات معیشتی مردم، کوشیدند تا چهارچوبی منطقی و پوششی انحرافی برای تجمع غیرقانونی خود دست و پا کنند؛ حال آنکه ریشه اصلی و سرآغاز مشکلات امروز کشور بر کسی پوشیده نیست. کیست که نداند اغلب گرفتاری‌های امروز ایران و فسادها و رانت‌های گسترده و نجومی، از زمان رییس دولت نهم و دهم که مورد وثوق و حمایت همه‌جانبه همین جریانات بود آغاز شد؟! مشکلات از زمانی آغاز شد که تحریم‌ها و قطعنامه‌ها را کاغذپاره خواندند و امروز مسئولین کشور هرچه تلاش می‌کنند، عبور از شرایط ایجاد شده و جبران هدررفت سرمایه‌های مالی و انسانی کشور، سخت و طاقت‌فرسا شده است و ای بسا که جبران ضایعات، به دهه‌ها تلاش مضاعف ملی نیاز داشته باشد.
    حزب اتحاد ملت ایران اسلامی منطقه گیلان و جمعیت زنان مسلمان نواندیش گیلان اعلام می‌دارند که رفتارها و تلاش‌های همه‌جانبه در جهت ایجاد ارعاب، چه قبل از برگزاری، چه در حین برگزاری و چه پس از برگزاری همایش -که این روزها در رسانه‌هایشان به خوبی مشهود است- نه‌تنها خللی در عزم راسخ باورمندان اندیشه و مرام اصلاح‌طلبی وارد نخواهد کرد، بلکه درستی و حقانیت راه صعب و دشواری که از دو دهه پیش آغاز کردیم را برایمان مسجل ساخته است.
    ضمن تقدیر از مواضع اصولی استاندار محترم گیلان، آقای دکتر سالاری، در حمایت از حق قانونی این دو تشکل شناسنامه‌دار جهت برگزاری مراسم مذکور و تقبیح قانون‌شکنی عده‌ای که مطامع سیاسی و گروهی خود را ذیل پوشش ارزش‌های دینی و فرهنگی جامعه پیگیری می‌کنند، اعلام می‌داریم که از همه ابزارها و امکانات قانونی خود جهت پیگیری حقوقی موضوع و برخورد قانونی با مهاجمین و عاملان ارعاب شهروندان بهره خواهیم گرفت. انتظار ما از آحاد شهروندان و مسئولین کشور، پایبندی و التزام عملی به قوانین جاری و حقوق و آزادی‌های مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ایجاد بستر مناسب، پایدار و امن برای فعالیت جریان‌های شناسنامه‌دار و قانونمند در کشور است که به تقویت اتحاد، همبستگی ملی و نشاط سیاسی ایران می‌انجامد.

    حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، منطقه گیلان
    جمعیت زنان مسلمان نواندیش گیلان

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.