×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

نسخه‌نویسی الکترونیکی تا پایان امسال در گیلان - نسخه نویسی الکترونیکی تا پایان امسال در گیلان عملیاتی می شود - با مردم

سعید مهدی پور روز دوشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی نسخه نویسی الکترونیکی در لاهیجان اظهار داشت: این طرح در راستای دولت الکترونیک اجرا می‌شود و پزشکان به صورت الکترونیکی وارد سامانه درمان می‌شوند و با دادن کد رهگیری به بیمه شده برای او نسخه تجویز می‌کنند که بیمه شده می‌تواند برای دریافت خدمات دارو به داورخانه و یا مراکز رادیولوژی، آزمایشگاهی و یا پاراکلینیک ها مراجعه و براساس نسخه تجویز شده، خدمت دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه پزشکان همواره اینگونه طرح‌ها را یاری کرده‌اند و خدمت را همچنان مستمراً انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: هدف اول این طرح اجرای آن در بخش خصوصی، مطب پزشکان و بصورت سرپایی است و گیلان در اجرای این طرح جزو پنج استان آزمونه کشور در مرحله سوم است.

مهدی پور تصریح کرد: لاهیجان یازدهمین شهرستان در گیلان است که این طرح با تشکیل کارگاه آموزشی نسخه نویسی الکترونیک در آن به اجرا در می‌آید و در دیگر شهرها تیمی از بیمه سلامت بصورت حضوری مطب به مطب مراجعه داشته‌اند تا بتوانند ایرادهایی که وجود داشته را برطرف کنند.

وی با تاکید بر اینکه این طرح آسان و دسترسی به آن سهل است و مشکلی در کار با این سامانه وجود ندارد، اجرایی شدن آن را تدریجی و داوطلبانه دانست و اضافه کرد: در ابتدای اجرای این سامانه قرار داریم و نخست در اجرای آن پزشکان داوطلب هدف طرح هستند و تاکنون در ۱۱ شهرستان، ۱۱۰ مطب، ۱۵ رادیولوژی، ۴۰ آزمایشگاه و ۱۲۰ داروخانه پوشش لازم داده شده و در سامانه قرار گرفته‌اند و پزشکان داوطلب این شهرها آموزش دیده‌اند و کار با سامانه را می‌دانند.

معاون سلامت اداره کل بیمه سلامت استان گیلان گفت: اولویت اول برای اجرای این طرح تجمیع اطلاعات و داده‌هاییست که بصورت روزانه و در سراسر کشور تولید می‌شود و اگر این اطلاعات بصورت متمرکز در یک سامانه تجمیع شوند، از صحت و سلامت بالایی برخودار خواهند شد و پردازش این اطلاعات هم می‌تواند دقیق‌تر صورت گیرد و هرچه ارزش اطلاعات در حوزه سلامت دقیق‌تر باشد؛ می‌تواند از آورده مهم آن مدیریت هزینه‌های درمان باشد و تحلیل درست داده‌ها به مدیریت هزینه‌ها کمک می‌کند.

وی یکی دیگر از آورده‌های مهم این طرح را حذف کاغذ و دفترچه‌ها ذکر کرد و یادآور شد: با استقرار کامل این طرح نیازی به مصرف کاغذ و صدور دفترچه نخواهد بود ضمن اینکه بعد از این طرح، بیمه شده می‌تواند بدون همراه داشتن دفترچه و فقط ارائه کد ملی، به پزشک و یا مراکز درمانی برای دریافت خدمات مراجعه کند.

وی با یادآوری شروه و برنامه ریزی این طرح ملی از دو سال پیش در استان کرمان و در اواخر سال گذشته در هر استان یک شهر به عنوان الگو خاطرنشان کرد: این طرح در فاز اول با بیمه سلامت آغاز شده تا بتوانیم در سال‌های آینده، بین تمامی سامانه‌های بیمه گر مشترک و یکپارچه شود.

یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۸۲۱ نفر بیمه شده سلامت در استان گیلان وجود دارد که از این جمعیت ۷۵ هزار و ۸۴۹ نفر سهم شهرستان لاهیجان است ضمن آنکه از ۸۳۶ هزار و ۹۷۱ نفر بیمه شده سلامت روستایی استان گیلان، ۴۹ هزار و ۶۶۸ نفر سهم روستاهای لاهیجان هستند.

ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.