دوشنبه, ۲۰ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 8 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41232 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • معرفی برجهای دوقلوی پتروناس مالزی
    04 تیر 1398 - 19:47
    شناسه : 154599
    0

    برجهای دوقلوی پتروناس مالزی یکی از زیباترین آسمان خراش ها ساخته شده در جهان می باشد. این آسمان خراش با ایجاد و تلفیق هنر و معماری توانسته سالانه تعداد بسیاری بازدید کننده را به خود جذب نماید. ویژگی اصلی این آسمان خراش زیبا وجود یک پل بلند در بین این دو ساختمان میباشد که توانسته به زیبایی و پیچیدگی آن بیافزاید.

    پ
    پ

    معرفی برجهای دوقلوی پتروناس مالزی 1 - معرفی برجهای دوقلوی پتروناس مالزی - برجهای دوقلوی پتروناس مالزی

    برجهای دوقلوی پتروناس مالزی یکی از معروف ترین و در عین حال زیباترین آسمان خراش های ساخته در دنیا می باشد که توانسته با بدنه آهنی خود، هنر معماری را به زیبایی به تصویر بکشد. این برج ها در مرکز کشور مالزی و در شهر کوالالامپور  امروزی واقع شده است. این سازه بسیار زیبا و خوش ساخت، حال به نماد کشور مالزی تبدیل شده است و زیبایی آن باعث شده است تا گردشگران بسیاری به دیدن این سازه بسیار زیبای دوقلو به کشور مالزی سفر کنند.

    ویژگی های برجهای دوقلوی پتروناس مالزی

    این سازه بسیار بزرگ دارای بیش از ۴۵۲ متر طول دارد و تعداد هر ۸۸ طبقه در هر برج می باشد. همچنین برای جابه جایی افراد بیش از ۷۸ آسانسور در این دو برج تعبیه شده است. وجود پیچیدگی های معماری و یک پل معلق در بین طبقات اصلی این دو برج از ویژگی های اصلی و بارز معماری آن می باشد. این پل دربین طبقات ۴۱ و ۴۲ این آسمان خراش بزرگ طراحی شده است و باعث اتصال این دو برج بهم می شود. طول این پل زیبا به ۵۶ و ارتفاع آن چیزی در حدود ۱۷۵ متر می رسد.

    تاریخچه ساخت برجهای دوقلوی پتروناس مالزی

    در سال ۱۹۹۲ و با تغییر روش های اقتصادی کشور مالزی، مشخص شد که قرار است ظاهر شهر کوالالامپور  همانند یک شهر رو به پیشرفت و بسیار مدرن باشد. این پروژه نیازمند ساخت و سازهای بسیار بزرگ و پیچیده ای در شهر شد تا بتواند این شهر را نمادی از یک شهر در قرن ۲۱ تبدیل کند به همین منظور در اوایل سال ۱۹۹۲ این موضوع به تصویب کشور مالزی رسید. در این بین یک معمار بسیار قدرتمند و معروف به نام César Pelli ایتالیایی که تجربه ساخت بناهای بسیاری در کشور آرژانتین را برعهده داشت توانست طراحی اولیه این پروژه را انجام دهد و بعد از بررسی های اولیه این برج که در حدود ۶.۱ میلیارد دلار در سال ۱۹۹۸ به پایان رسید و به طور رسمی توسط رئیس جمهور وقت افتتاح گردید.

    معرفی برجهای دوقلوی پتروناس مالزی 2 - معرفی برجهای دوقلوی پتروناس مالزی - برجهای دوقلوی پتروناس مالزی

    ساختار فنی و اصلی برج دوقلوی پتروناس

    برجهای دوقلوی پتروناس مالزی ساخت در آمیخته شیشه و آهن مانندی را دارد که توانسته زیبایی بسیاری را در معماری آن به وجود آورد. هر برج این ساختمان بزرگ دارای ۸۸ طبقه است و برای ساخت آن بیش از ۲۶ هزار تن آهن به کار رفته است و این ساختمان بزرگترین ساختمان فلزی ساخته شده در دنیا میباشد. عملیات اصلی و پی کندن برجهای دوقلوی پتروناس مالزی در یک زمین و در حدود ۵.۱ هکتار صورت گرفت. بیش از ۷۰ هزار تن بتن را در ۳ روز برای این برج پی ریزه کرده اند و این پروژه یکی از سریعترین ساخت و سازهای تاریخ به شمار می آید. همچنین این ساختمان به صورت کاملا ضد زلزله ساخته شده است و برای مقاومت آن از ۱۴ دمپر استفاده شده است که می توانند ضربه های ناشی از زلزله را دفع کنند.

    ویژگی معماری پل برجهای دوقلوی پتروناس مالزی

    بسیاری از افراد تصور می کنند که پل بین برجهای دوقلوی پتروناس مالزی فقط جنبه نمایشی دارد، اما این صحیح نیست و کاربرد اصلی این پل برای جلوگیری از افتادن سازه ها در مقابل بادهای بسیار وسیع می باشد که سازنده این برج توانسته با بررسی های اولیه از دمپرهای ضد زلزله و همچنین پایه های استوانه ای به طول ۳۵ متر برای مقاوم سازی آن و در کل مقاوم سازی سازه استفاده نماید. با ایجاد بادهای بسیار قدرتمند، دمپرهای موجود در این برج به صفحات بزرگی متصل هستند که می توانند تا ۴۵ درجه گردش داشته باشند و با این راهکار توانسته بیشتر حرکات موجود در سازه را که در پی اتفاقاتی چون زلزله، گسل و یا بادهای تند به وجود می آید را تا حدود زیادی خنثی نماید.

    معرفی برجهای دوقلوی پتروناس مالزی 3 - معرفی برجهای دوقلوی پتروناس مالزی - برجهای دوقلوی پتروناس مالزی

    معماری داخلی برجهای دوقلوی پتروناس مالزی

    یکی از زیباترین بخش های این برج معماری سنتی داخلی آن می باشد که به صورت کامل دقیق از فرهنگ این کشور و تلفیق آن با معماری ایجاد شده است. در داخل فضاهای اصلی این ساختمان اداری بسیار بزرگ می توان به تابلوهای بسیار بزرگ و یا آکواریم های بسیار بزرگ اشاره کرد که افراد میتوانند در داخل آنها به حرکت پرداخته  و انواع مختلفی از آبزیان را در دو طرف خود مشاهده کنند و یا می توانند با خانواده خود در پارک کناری این برج که به نام KLCC معروف است وقت خود را بگذارد و از یک باغ بسیار بزرگ به ابعاد ۷ هکتار لذت ببرند.

    معرفی برجهای دوقلوی پتروناس مالزی 4 - معرفی برجهای دوقلوی پتروناس مالزی - برجهای دوقلوی پتروناس مالزی

    این پارک زیبا توسط Roberto Burle Marx برزیلی انجام شده است و نشان دهنده ارتباط طبیعت با آسمان خراش ها می باشد و می توان گفت بیش از ۳۳ نوع گونه گیاهی در این پارک قرار گرفته است و دارای بیش از ۱۹۰۰ نوع درخت و ۶۶ گونه خرما می باشد و هدف اصلی این پارک جذب پرندگان مهاجر و بومی کشور کوالالامپور می باشد که می تواند جلوه بسیار زیبایی را به این پارک بدهد.

     

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.