×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

استانداری گیلان - نگاهی به آخرین گزینه‌های استانداری گیلان + سوابق افراد - اخبار گیلان

گیل خبر نوشت: باتوجه به اینکه دولت دوازدهم در نیمه راه خود قرار دارد بحث انتصاب گزینه ای که با شرایط پیچیده گیلان آشنایی داشته باشد یکی از سرفصلهای مشترک درخواست احزاب ،جناح های سیاسی و مردم از دولت است .

هم اکنون علاوه بر ارسلان زارع سرپرست فعلی استانداری گیلان که به دلیل تصدی مسئولیت معاونت سیاسی ،امنیتی واجتماعی با استان گیلان آشنا است می توان در خصوص گزینه های مطرح در گعده های سیاسی به اسامی محمد جعفرعلیزاده ،بابک دین پرست،اقبال عباسی،قاسم رمضان پور ،سیروس شفقی ،کیوان محمدی و محمد ولی روزبهان اشاره کرد.

البته عده ای به دلیل رویکرد وزارت کشور در انتصاب گزینه های غیر بومی در استان ها ،رسیدن به این خواسته را دور از ذهن می پندارند اما انتصاب ۸ استاندار به عنوان گزینه بومی در استانهای آدزبایجان شرقی،اصفهان،خوزستان،سیستان و بلوچستان،فارس،کردستان،کرمان و مازندران روزنه های امید را برای انتصاب استاندار بومی باز نگه می دارد .

بر این اساس گیل خبر بدون در نظر گرفتن متغیر لابی های سیاسی و بازی های شطرنج بزرگان کشور براساس میزان سوابق گزینه ،اسامی زیر را برای تصدی استانداری گیلان می پندارد:

محمد جعفر علیزاده - نگاهی به آخرین گزینه‌های استانداری گیلان + سوابق افراد - اخبار گیلان

۱- محمد جعفر علیزاده :

وی در حال حاضر معاون وزیر راه و شهرسازی و همچنین مدیرعامل سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی است. و در کارنامه خود معاونت عمرانی استانداری های گیلان ،بوشهر و اصفهان مدیرکلی راه و ترابری خوزستان عضویت در هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی را داد.

همواره ازعلیزاده؛ به دلیل برجستگی سوابق فنی و عمرانی و غیرسیاسی در دوره های مختلف به عنوان یکی از گزینه های اصلی برای تصدی پست استانداری گیلان نام برده می شود و در برهه هایی نیز تا چند قدمی خیابان معلم رشت رسیده است.

اقبال عباسی - نگاهی به آخرین گزینه‌های استانداری گیلان + سوابق افراد - اخبار گیلان

۲-اقبال عباسی:

اقبال عباسی متولد خلخال و در حال حاضر استاندار چهار محال بختیاری است .

وی از فعالان سیاسی اصلاح طلب و اعتدال گرا در استان اردبیل است که در دوره قبلی انتخابات هم رئیس ستاد انتخابات دکتر روحانی را عهده دار بود .

عباسی در دوران دولت اصلاحات فرماندار بیله سوار مغان و سپس فرماندار مشگین شهر بود .

وی از سمت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در انتخابات ریاست جمهوری استعفا داد و بعنوان رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان اردبیل فعالیت کرد.

قاسم رمضانپور 1 - نگاهی به آخرین گزینه‌های استانداری گیلان + سوابق افراد - اخبار گیلان

۳- قاسم رمضانپور:

وی در حال حاضر به عنوان معاونت مجلس و توسعه منطقه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی فعالیت می کند. نماینده دور چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی شهرستان صومعه سرا، معاون وزیر ارتباطات در دولت اصلاحات و ناظر تدوین دستورالعمل ارزیابی فناوری در پروژه‌های صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله سوابق دیگر این گیلانی است.

بابک دین پرست - نگاهی به آخرین گزینه‌های استانداری گیلان + سوابق افراد - اخبار گیلان

۴- بابک دین پرست :

وی هم اکنون معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور است و ارتباط بسیار نزدیکی با وزیر کشور دارد.

بابک دین پرست که متولد شهرستان بندرانزلی است. ریاست مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور و معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور را در کارنامه دارد.

شفقی فرماندار رشت - نگاهی به آخرین گزینه‌های استانداری گیلان + سوابق افراد - اخبار گیلان

۴- سیروس شفقی :

وی متولد شهرستان تالش است و معاونت استانداری البرز و فرمانداری ویژه کرج ،فرمانداری بندر مرزی آستارا و شهرستان رشت و شهرداری تالش را در سابقه مدیریتی خود دارد. باتوجه به سالها فعالیت در استانداری از گزینه های توانمند بومی محسوب می شود که حمایت جمعی از حامیان دولت ، فعالین سیاسی و نمایندگان را پشت سرخود دارد.

سید محمد احمدی معاون استانداری گیلان - نگاهی به آخرین گزینه‌های استانداری گیلان + سوابق افراد - اخبار گیلان

۵- سید محمداحمدی :

سید محمد احمدی که چندی پیش به دلیل احتمال شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استعفاء داد سوابقی چون حضور در راس فرمانداری های رشت، لاهیجان و رودبار را در کارنامه دارد .

وی همچنین در واکنش به انتخاب استاندار جدید در صفحه های توئیتر و اینستاگرامش نوشت :«گیلان؛ در سابقه کهن و غنی خود ،همواره شایسته بهترین ها بوده و این بار در موسمی تازه،عزمی جدی تر برای پیشرفت و آبادانی می طلبد .بدنبال شایسته ترین ها برای ارائه خالصانه ترین خدمت ها به مردم باشیم.»

کیوان محمدی - نگاهی به آخرین گزینه‌های استانداری گیلان + سوابق افراد - اخبار گیلان

۶- کیوان محمدی :

وی که بعد از احیای سازمان برنامه از سال ۹۴ تاکنون به عنوان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان فعالیت می کند. رئیس شعبه گیلان حزب اعتدال و توسعه استان و از نزدیکان دکتر نوبخت به حساب می آید. مدیرکلی امور اجتماعی و انتخابات استانداری گیلان و مدیرکلی سیاسی و انتظامی استانداری هرمزگان از دیگر سوابق محمدی است.

دکتر محمدولی روزبهان 11 - نگاهی به آخرین گزینه‌های استانداری گیلان + سوابق افراد - اخبار گیلان

۷-محمد ولی روزبهان :

رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گلستان آخرین گیلانی است که میتوان از وی به عنوان گزینه استانداری گیلان نام برد. وی نیز از نزدیکان دکتر نوبخت محسوب می شود و چهره ای غیر سیاسی دارد و به دلیل حساسیتهای گروه های سیاسی نسبت به کیوان محمدی از روزبهان به عنوان آلترناتیو او در نامزدی استانداری نام می برند.
ریاست سازمان چای کشور ، مشاور و مدیرکل حوزه استاندار گیلان، مدیرکل پژوهشکده چای کشور ، ریاست جهاد دانشگاهی گیلان و ریاست دانشکده علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی رشت در کارنامه سوابق علمی و اجرایی روزبهان دیده می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.