×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سرهنگ مجید رسول‌زاده - مراقب خیّرین قلابی باشید - پلیس گیلان

سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد با بیان این مطلب گفت: به تازگی خبرهایی از سرقت طلاجات زنان سالخورده به پلیس گزارش‌شده که در این روش افرادی با چهره‌هایی موجه و خودروهایی مشابه خودروهای دولتی پس از شناسایی بانوان سالخورده به درب منازل شهروندان به‌خصوص در کوچه‌ها و مناطق خلوت مراجعه و با اغفال بانوان کهنسال، تحت پوشش امور خیرخواهانه به طرق مختلف نسبت به ربایش زیورآلات آنها اقدام می‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: این افراد با مراجعه به بانوان مسن و تحویل مقادیری پوشاک وانمود می‌کنند که قصد کمک به افراد بی‌بضاعت را دارند و از این بانوان می‌خواهند تا پوشاک را به دست نیازمندان برسانند.

وی بیان داشت: متهمان پس از جلب اعتماد بانوان سالخورده به بهانه‌های مختلف از آنها درخواست می‌کنند که زیورآلاتشان را برای لحظه‌ایی مشاهده در اختیار داشته باشند.

سرهنگ رسول‌زاده اظهار داشت: سارقان پس از در اختیار گرفتن زیورآلات سریعاً بدون ایجاد حسّاسیت آن را سرقت و با استفاده از شگردهایی خاص به‌گونه‌ای وانمود می‌کنند که زیورآلات را درون ساک محتوی پوشاک قرار داده‌اند و سپس آن را به مالباخته تحویل می‌دهند و محل را ترک می‌کنند.

این مقام انتظامی با هشدار به شهروندان در خصوص خودداری از باز کردن درب منزل بر روی افراد ناشناس به ویژه افرادی که تحت عناوین جعلی مأموران سازمان‌های امدادی یا مأموران برق، گاز یا آب به آنها مراجعه می‌کنند گفت: سالخوردگان و کودکان بیش از سایر شهروندان در معرض اینگونه تهدیدات هستند لذا ضروری است از به نمایش گذاشتن طلاجات و اشیاء قیمتی خود در معرض دید دیگران خودداری کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان در پایان ضمن تاکید به لزوم آگاهی بخشی والدین به کودکان و سالخوردگان به شهروندان توصیه‌کرد: ضمن جدی گرفتن هشدارهای پلیس به هیچ‌وجه به افراد غریبه اعتماد نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، سریعاً مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.