چهارشنبه, ۲۲ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 10 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41245 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • سفارشى باش، جذب شو!
    15 تیر 1398 - 16:34
    شناسه : 155233
    0

    معضل بیکارى جوانان، یکى از بزرگترین دغدغه هاى دولت در چند سال اخیر بوده و روز به روز بر تعداد فارغ التحصیلان بیکار در کشور افزوده مى شود.

    پ
    پ

    دخانیات گیلان2 - سفارشى باش، جذب شو! - استخدام

    گیل خبر نوشت: معضل بیکارى جوانان، یکى از بزرگترین دغدغه هاى دولت در چند سال اخیر بوده و روز به روز بر تعداد فارغ التحصیلان بیکار در کشور افزوده مى شود.

    معضل بیکارى در جوانان سبب شده تا این قشر پویاى جامعه که تعدادشان نیز کم نیست، با وجود اخذ مدارک عالیه تحصیلى به شغل کاذب روى آورده یا به حاشیه بروند.

    شاید اگر شایسته سالارى در دستور کار ادارات دولتى و غیر دولتى قرار مى گرفت، بسیارى از جوانانى که در بهترین دانشگاه هاى کشور تحصیل نموده اند اکنون دغدغه بیکار بودن و روى آوردن به مشاغل پرخطر را نداشتند.

    از دیرباز یکى از مجتمع هاى تولیدى قابل اتکا و پرطمطراق استان، شرکت دخانیات گیلان بوده که استخدام و جذب در آن به صورت آگهی رسمی در روزنامه ها و برگزاری آزمون انجام می پذیرفت اما چند سالی است این روش جای خود را به جذب سفارشی داده است.

    در دوره مدیریت قبلی شرکت، افراد زیادی بدون آزمون و تنها بر اساس رابطه وارد آن مجموعه شدند و برخى از آن ها که شرایط سفارش مناسب ترى داشتند، در پست هاى به مراتب بهتر و ادارى مشغول به کار گردیده اند. اما حالا با وجود مدیر بومى که پیش از این نیز چند سالى مدیر شرکت دخانیات گیلان بوده، روند جذب نیرو در این مجتمع تولیدى تغییرى نکرده است.

    البته با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شوراى اسلامى در پایان سال جارى باید منتظر اتفاقات عجیب ترى هم باشیم.

    کاش نهادهاى نظارتى استان، با ورود به چنین موضوعات مهمى، جلوى این نوع جذب نیروى سفارشى را گرفته تا بستر براى اشتغال جوانانى که پتانسیل هاى بالایى داشته و تنها به دلیل نداشتن رابطه خانه نشین شده اند فراهم آید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.