شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مهم ترین فاکتورهای سئو برای گرفتن رتبه در گوگل
    23 تیر 1398 - 20:24
    شناسه : 155763
    0

    با سلام خدمت دوستان عزیز در این مقاله قصد داریم برای شما مهم ترین فاکتور های سئو را که توسط سایت wikidemy نوشته شده است را بگوییم، بعضی از این فاکتورها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و برخی کمتر، اما چیزی که مهم است این است که همه ی این فاکتور ها توسط گوگل تایید […]

    پ
    پ

    سئو در پلتفرم آنلاین ویکی دمی wikidemy - مهم ترین فاکتورهای سئو برای گرفتن رتبه در گوگل - رتبه گوکل

    با سلام خدمت دوستان عزیز در این مقاله قصد داریم برای شما مهم ترین فاکتور های سئو را که توسط سایت wikidemy نوشته شده است را بگوییم، بعضی از این فاکتورها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و برخی کمتر، اما چیزی که مهم است این است که همه ی این فاکتور ها توسط گوگل تایید شده است. پس اگر سئوکار هستید و یا قصد دارید که سایتتان را در نتایج گوگل بالا نگهدارید، می توانید از این فاکتور ها استفاده کنید. ما در این مقاله ۵۰ فاکتور را بررسی می کنیم اما تعداد کل این فاکتورها ۲۲۰ عدد است، سایر فاکتور ها را میتوانید در سایت ویکی دمی مشاهده نمایید، لینک سایت در آخر مقاله موجود است.

    فاکتور های مربوط به دامنه (Domain Seo Factors)

    1 - مهم ترین فاکتورهای سئو برای گرفتن رتبه در گوگل - رتبه گوکل

    1- قدمت دامنه:

    “تفاوت بین دامنه ای که شش ماه از عمرش گذشته در برابر دامنه یک ساله انقدر ها هم بزرگ نیست”.

    طول عمر دامنه یکی از فاکتور های کم اهمیت در سئو است.

    2- وجود کلمه کلیدی در دامنه:

    بودن کلمه کلیدی در دامنه فاکتور خیلی مهمی نیست، اما می تواند یک سیگنال مثبت به گوگل باشد، بطور مثال اگر سایت شما در مورد موبایل است وجود کلمه mobile در دامنه می تواند به گوگل یک سیگنال مثبت بدهد.

    3- شروع شدن دامنه با کلمه کلیدی:

    وجود کلمه کلیدی در اول دامنه می تواند یک امتیاز مثبت نسبت به کسانی که کلمه کلیدی در دامنه خود ندارند باشد.

    4- مدت زمان خرید دامنه :

    صحبتی از گوگل:

    دامنه های ارزشمند اغلب برای چندین سال پیش پرداخت می شوند، در حالی که دامنه های کم اعتبار به ندرت بیش از یک سال استفاده می شود. بنابراین، تاریخی که یک دامنه در آینده به پایان می رسد، می تواند به عنوان یک عامل در پیش بینی مشروعیت یک دامنه مورد استفاده قرار گیرد.

     

    5- کلیدواژه در Subdomain:

    بر اساس تایید متخصصان سایت MOZ کلیدواژه ای که در زیر دامنه (subdomain) ظاهر می شود، رتبه بندی را افزایش دهد. ما در مورد subdomain بطور کامل در مقاله زیر دامنه (subdomain) چیست؟ توضیح داده ایم.

    6- تاریخچه دامنه:

    تاریخچه سایت ممکن است بعد از مدتی توسط گوگل باز گردد بنابراین حتماً تاریخچه دامنه ای که می خرید یا پر می کنید را در سایت های whois بررسی کنید، همچنین در موارد خاص ممکن است سایتی توسط گوگل جریمه یا اصطلاحاً پنالتی شده باشد، که این جریمه به شخص جدید نیز منتقل شود.

    7- مطابقت کامل دامنه با کلمه کلیدی:

    یکی بودن کلمه کلیدی بصورت دقیق با نام دامنه می تواند یک امتیاز مثبت برای شما باشد. البته اگر سایت ضعیفی نداشته باشید و سایر فاکتورهای سئو را درست رعایت کرده باشید، در غیر این صورت دچار جریمه از طرف گوگل خواهید شد. منظور از مطابقت کامل نام دامنه با کلمه کلیدی این است که فرض کنید شما سایت فروش موبایل دارید، انتخاب نام دامنه buymobile می تواند به گوگل بفهماند که دقیقاً سایت شما در مورد چیست.

    8- مخفی کردن اطلاعات مالک دامنه:

    درصورتی که اطلاعات دامنه خود را از دید موتور های جستجو مخفی کنید، ممکن است این کار به این موتور ها این مفهوم را برساند که این سایت قصد دارد خدمات غیر مجاز ارائه دهد و چیزی برای مخفی کردن دارد.

    مت کاتز نقل قول کرده است:

    “… وقتی که دامنه بعضی از سایت ها  را چک کردم، بیشتر آنها از ” سرویس حفاظت از حریم خصوصی “برخوردار بودند.  این نسبتا غیر معمول است … داشتن دامنه شخصی و حفاظت شده، به صورت خودکار بد نیست، اما هنگامی که شما دارای یک کسب و کار عمومی هستید و این مورد را استفاده می کنید، نشان می دهد که شما می خواهید چیزی را از کسی پنهان نمایید.

    9- صاحب مجرم دامنه:

    اگر گوگل یک فرد خاص را به عنوان یک اسپمر شناسایی کند، این امر کاملا منطقی است که سایر سایت های متعلق به آن شخص را نیز مورد بررسی قرار دهند.

    10- توسعه TLD کشور ها:

    داشتن دامنه سطح بالا با کد مخصوص هر کشور (.cn، .pt، .ca) می تواند به رتبه سایت برای آن کشور کمک کند … اما می تواند توانایی سایت را در سطح جهانی محدود کند. بطور مثال اگر در ایران فعالیت دارید و سایت شما تنها از ایران مشتری خواهد پذیرفت، استفاده از دامنه .ir می تواند به شما در رتبه بندی بهتر کمک کند، البته شما می توانید بطور دستی هم از طریق گوگل وبمستر ناحیه فعالیت خودتان را مشخص نمایید.

    فاکتور های سئو صفحات سایت

    2 - مهم ترین فاکتورهای سئو برای گرفتن رتبه در گوگل - رتبه گوکل

    *11. کلیدواژه در عنوان شروع:

    شروع عنوان مطلب با استفاده از کلمه کلیدی یا کلیدواژه یک سیگنال مثبت به گوگل می فرستد.

    12- شروع عنوان با کلمه کلیدی:

    این مسائل مربوط به سئو داخلی است، جهت آموزش سئو داخلی به ویکی دمی مراجعه نمایید، بر اساس صحبت های سایت Moz، عنوانی که با یک کلمه کلیدی شروع می شود، بهتر از عنوان هایی است که کلمه کلیدی به سمت انتهای عنوان رفته است.

    13- کلمه کلیدی در توصیف صفحه (description):

    گوگل از تگ meta description به عنوان یک سیگنال رتبه بندی مستقیم استفاده نمی کند. با این حال، تگ توضیحات شما می تواند بر میزان کلیک (CTR)، که یک عامل رتبه بندی کلیدی است، تاثیر بگذارد.

    14- کلید واژه در H1 وجود داشته باشد:

    تگ های H1 در حقیقت عنوان دوم هستند. با توجه به نتایج حاصل از بررسی دقیق، Google همراه با عنوان شما (title)، از H1 شما ،به عنوان یک سیگنال مرتبط استفاده میکند. بهمین دلیل وجود کلمه کلیدی در عنوان دوم یا همان H1 می تواند به گوگل بفهماند موضوع صفحه در مورد چیست.

    15- TF – IDF:

    “چند بار کلمه کلیدی در یک سند ظاهر می شود؟”  زمانی که شما از یک کلمه خاص در محتوای خود استفاده می کنید و آن کلمه را بارها تکرار می کنید، در حقیقت به گوگل میفهمانید که این مطلب در مورد این کلمه کلیدی خاص است، بطور مثال ما در این مقاله از کلمه “فاکتور های سئو” بارها استفاده کرده ایم که نشان می دهد این مقاله در مورد فاکتورهای سئو توضیح داده است. گوگل برای فهمیدن موضوع مقاله از یک نسخه پیشرفته TF-IDF،استفاده می کند. ما در مقاله ی آموزش انتخاب کلمه کلیدی در مورد کلمات کلیدی در سئو بطور کامل توضیح داده ایم که میتوانید این مطلب رو هم مطالعه کنید.

    16- طول محتوا:

    محتوا های طولانی تر می توان گفت که جامع تر و کامل تر یک موضوع را بررسی کرده اند، البته این گفته ممکن است در مواردی اشتباه هم باشد، اما بیشتر مواقع درست است، تجربه نشان داده که محتواهای طولانی تر با توجه به الگوریتم های گوگل رتبه بهتری نسبت به محتواهای کوتاه تر می گیرند، البته نه هر محتوای بلندی! محتوایی که یک مطلب را بطور کامل پوشش دهد.

    17- فهرست مطالب:

    با استفاده از یک جدول مرتبط با محتوا ، گوگل بهتر میتواند محتوای صفحه ی شما را درک کند.  همچنین می تواند در نمایش نتایج سایت شما را بهتر نمایش دهد:

    3 - مهم ترین فاکتورهای سئو برای گرفتن رتبه در گوگل - رتبه گوکل

    18- تراکم کلمات کلیدی:

    بکار بردن زیاد کلمه کلیدی در الگوریتم های جدید گوگل دیگر مانند قبل نیست، یعنی دیگر نیاز نیست که شما بارها در محتوای خود از کلمه کلیدی استفاده کنید، البته توجه داشته باشید که استفاده بسیار زیاد از کلمه کلیدی در متن در حقیقت سوء استفاده از کلمه کلیدی تلقی می شود و ممکن است گوگل شما را بر اساس الگوریتم پاندا جریمه کند.

    19-استفاده از LSI در محتوا:

    کلمات کلیدی LSI به موتورهای جستجو کمک می کنند تا معانی مختلف، واژه هایی که بیش از یک معنی دارند،را به شما نشان دهد (مثلا: Apple Computer Company vs. Apple fruit) حضور / عدم وجود LSI احتمالا همچنین به عنوان یک سیگنال کیفیت محتوا عمل می کند، ما در مقاله LSI در سئو چیست؟ بطور کامل در مورد این مطلب توضیح داده ایم که می توانید این مقاله را هم بررسی کنید.

    20- کلمات کلیدی LSI در title و description:

    طبق محتوای صفحه وب، کلید واژه های LSI در برچسب های صفحه meta، احتمالا به گوگل کمک می کند تا بین کلمات با معانی بالقوه متعدد، قدرت تشخیص و انتخاب داشته باشد. همچنین می تواند به عنوان یک سیگنال مثبت جهت فهمیدن موضوع مطلب شما عمل نماید.

    ٢١. نوشتن مقالات بصورت عمقی: بین عمق موضوع و رتبه بندى هاى گوگل نوعى همبستگى و ارتباط وجود دارد. بنابراین صفحاتى که همه ى زوایا را از نظر موضوعى پوشش میدهند، نسبت به صفحاتى که تنها یک موضوع را بررسى میکنند، برتر هستند.

    ٢٢. سرعت لود شدن یک صفحه توسط HTML آن:

    هم گوگل و هم بینگ سرعت لود شدن صفحه را یکى از فاکتورهاى رنک(رتبه) بندى صفحات قرار داده اند. اسپایدر و یا همان عنکبوتهاى موتورهاى جستجو وظیفه اشان اینست که با توجه به کد HTML شما، سرعت تقریبى لود شدن صفحه را براورد کنند.

    ٢٣. سرعت لود شدن صفحه توسط Chrome: گوگل از Chrome user data هم براى بهتر حدس زدن زمان مورد نیاز لود شدن یک صفحه استفاده میکند. بدین ترتیب، میتوانند بفهمند که واقعا چقدر طول میکشد که صفحه ى مورد نظر براى استفاده ى کاربر لود شود.

     

    ٢۴. استفاده از AMP:

    AMP درحالیکه یکى از فاکتورهاى مستقیم رنکینگ گوگل نیست، میتواند یکى از مهمترینها در قسمت سوالات رایج اخبار گوگل، در نسخه ى لود شده در موبایل باشد.

    ٢۵. مطابقت نهاد ها:

    آیا محتواى صفحه ى مورد نظر، با آنچه که کاربر دنبالش است مطابقت دارد؟ در اینصورت، ممکن است که رنک آن صفحه به خاطر کلمه ى کلیدى اى که مورد جستجو قرار گرفته کمى بهبود یابد.

     

    ٢۶. مرغ مگسخوار (هامینگ برد) گوگل:

    این تغییر الگوریتمى، به گوگل کمک کرد که به چیزى فراتر از کلمات کلیدى برسد. با تشکر از hummingbird امروزه گوگل میتواند موضوع یک صفحه ى وب را بهتر متوجه شود.

     

    ٢٧. مطالب تکرارى:

    مطالب کاملا شبیه به هم روى یک وبسایت (حتى وقتى کمى تغییر یافته باشد) میتواند تاثیرى منفى روى آنچه که از وبسایت در موتورهاى جستجو نمایان میشود داشته باشد.

     

    ٢٨. Rel = Canonical:

    اگر از آن استفاده ى درست شود، ممکن است گوگل از جریمه ى وبسایتتان بابت محتواهاى تکرارى چشم پوشى کند.

     

    ٢٩. بهینه سازى تصویرى:

    تصاویر، بسته به نامشان، متون مربوطه شان، عنوان، توضیحاتشان و شرحشان، همیشه براى گوگل سیگنال هاى مهمى میفرستند.

     

    ٣٠. آپدیت مستمر نوشته ها:

    آخرین آپدیت هاى الگوریتم گوگل کافیین، مخصوصاً براى جستجوگرانى که به وقتشان اهمیت میدهند بسیار مهم است. با مورد توجه قرار دادن اهمیت این فاکتور، گوگل تاریخ آخرین آپدیت برخى صفحات را نشان خواهد داد.

     

    ٣١. قدرت و اهمیت به روزرسانى محتواها:

    اهمیت به روزرسانى و تغییر محتوایى هم یکى از فاکتورهاى نشانگر تازگى اطلاعات یک صفحه است. کم کردن یا بیشتر کردن کل بخش یک محتوا بسیار مهم تر از جابجا کردن ترتیب چند کلمه یا تصحیح یک اشتباه تایپیست.

     

    ٣٢. به روزرسانى تاریخ صفحات:

    در طول زمان، چندبار یک صفحه به روزرسانى شده؟ روزانه؟ هفتگى؟ یا اینکه ۵سال یکبار؟ تکرر به روزرسانى شدن یک صفحه نیز یکى از فاکتورهاى مهم است.

     

    ٣٣. برجستگى کلمات کلیدى:

    اینکه در ١٠٠کلمه اى اول یک محتوا یک کلمه ى کلیدى آمده باشد، قطعا در رتبه بندى صفحات اول در گوگل موثر است.

     

    ٣۴. کلمات کلیدى در تگهاى H2 و H3:

    اینکه کلمه ى کلیدى مورد استفاده تان در یک فرمت H2 یا H3 به عنوان سرتیتر شناخته شود، ممکن است نشانى از ضعیف بودن ارتباطش با موضوع محتوا باشد. درواقع، جان مولر ادعا دارد که:

     

    ٣۵.کیفیت و قدرتی که سایت ها توسط لینک خارجی کسب میکنند:

    خیلی از سئوکارها معتقدند که لینک دادن به سایت های قدرتمند تاثیرات مثبتی روی سئوی سایت دارد و باعث رتبه بندی بالاتر در گوگل میشود.

     

    ٣۶.موضوع لینک های خارجی:

    با توجه به الگوریتم Hillop (لینک)، گوگل ممکن است از محتوای صفحاتی که در وبسایتتان به آنها لینک میدهید، به عنوان یک سیگنال مرتبط استفاده کند. برای مثال، اگر یه صفحه ای با محتوای در رابطه با خودرو داشته باشید و در آن به یک صفحه ی با محتوای مربوط به فیلم لینک دهید، گوگل ممکن است فکر کند که صفحه تان در رابطه با فیلم های ماشینی است، نه اتوموبیل!

     

    ٣٧.گرامر و املا:

    یکی از علائم کیفیت سایت گرامر و املای صحیح است.

     

    ٣٨.محتوای تولید خودتان:

    آیا محتوایتان را خودتان نوشته اید؟ اگر محتوایتان را از یک صفحه ی ایندکس شده کپی کرده باشید، در رتبه بندی گوگل قرار نخواهید گرفت. یا حتی ممکن است صفحه تان توسط ربات های گوگل برسی و ایندکس نشود.

     

    ٣٩.نسخه ی موبایل-فرندلی:

    الگوریتم موبایل فرندلی که اغلب با عنوان Mobilegeddon نامیده میشود، صفحاتی را که برای موبایل بهینه شده اند را به درستی به روزرسانی میکند.

     

    ۴٠.قابلیت استفاده با موبایل:

    وبسایت هایی که کاربران میتوانند با استفاده از موبایل براحتی به آن دسترسی داشته باشند، طبق الگوریتم Mobile-first index گوگل، جایگاه بالاتری خواهند داشت.

     

    ۴١. محتواهای “نهان” در موبایل:

    محتواهایی که در موبایل نهان هستند، به نسبت محتواهای آشکار، احتمال ایندکس شدن کمتری دارند. اگرچه اخیراً یک جستجوگری اظهار داشته که این محتواهای نهان مشکلی ندارند، اما به هر حال محتوایی که مهم باشد، باید آشکار باشد.

     

    ۴٢.محتواهای مکمل کمک کننده:

    یکی از شاخص های کیفیت سایت و رتبه بندی خوب در گوگل، داشتن محتواهای مکمل در وبسایت است. محتواهای مکمل شامل مبادلات ارز، حسابگرهای بهره وام و دستورالعمل های تعاملی میشود.

     

    ۴٣. محتواهایی که در پنجره مخفی هستند:

    اگر کاربران مجبور باشند که برای خواندن محتوایتان روی یک پنجره کلیک کنند، آن محتوای درواقع مخفی، ممکن است توسط گوگل ایندکس نشود.

     

    ۴۴. تعداد لینک های خارجی:

    داشتن لینک های خارجی زیاد در به رتبه بندی صفحه لطمه میزند.

     

    ۴۵.مولتی مدیا:

    داشتن ویدئو، تصویر و دیخر مولتی مدیاها میتوانند به کیفیت محتوا کمک کنند. ارتباط بین مولتی مدیا و رتبه بندی را میتوانید در تصویر زیر مشاهده کنید:

    4 - مهم ترین فاکتورهای سئو برای گرفتن رتبه در گوگل - رتبه گوکل

    ۴۶. تعداد لینک هایی که از درون وبسایت به صفحات درونی وبسایت میدهیم(لینک های داخلی):

    تعداد لینک هایی که در یک محتوا به یک صفحه درونی سایت میدهیم، در واقع اهمیت آن صفحه را نشان میدهد. هرچه تعداد لینک ها به یک صفحه بیشتر باشد، آن صفحه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

     

    ۴٧. کیفیت تعداد لینک هایی که از درون وبسایت به صفحات درونی وبسایت میدهیم:

    اگر در محتوا یا مقالات به صفحات معتبر درونی وبسایتتان لینک دهید،تاثیر گذارتز است به نسبت زمانی که به صفحات غیرمعتبر وبسایتتان لینک دهید.

     

    ۴٨. لینک های خراب:

    وجود تعداد زیادی لینک خراب نشان دهنده ی یک وبسایت رها شده است!  google rater guidelines document، برای سنجیدن کیفیت صفحه اصلی یک وبسایت، از لینک های خراب موجود در آن سایت استفاده میکند.

     

    ۴٩.reading level:

    در اینکه گوگل reading level یک وب پیج را ارزیابی میکند شکی نیست. حتی در گذشته آمارش را در اختیارتان قرار میداد اما همیشه بر سر اینکه اطلاعات reading level چه چیز را نشان میدهند بحث بوده است. عده ای معتقدند که داشتن یک reading level بنیادی باعث میشود که در رتبه بندی جایگاه بهتری داشته باشید ،از آنجایی که برای عمده ی مردم جذاب است. عده ی دیگر محتوا و reading level بنیادی را وابسته میدانند

    ۵٠. لینک های وابسته:

    لینک های وابسته به تنهایی به سایت شما لطمه ای وارد نمیکنند. اما اگر تعدادشان بیش از حد باشد ممکن است الگوریتم گوگل برای اطمینان از اینکه شما یک سایت وابسته نیستید، به علائم کیفی دیگری روی وبسایتتان دقت کند.

    سایر فاکتورهای سئو را میتوانید در سایت ویکی دمی مشاهده نمایید.

     

     

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.