پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • خطرات و تهدیدات فضای مجازی نباید نادیده گرفته شود
    01 مرداد 1398 - 21:32
    شناسه : 156274
    0

    سرپرست دفتر تحقیقات کاربردی پلیس از برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع تهدیدات و مخاطرات فضای مجازی برای نوجوانان و جوانان خبر داد.

    پ
    پ

    قریبی - خطرات و تهدیدات فضای مجازی نباید نادیده گرفته شود - پلیس

    سرهنگ مهدی صاحب ساده‌کار در تشریح این خبر گفت: کارگاه آموزشی و سواد رسانه‌ای با موضوع تهدیدات و مخاطرات فضای مجازی ویژه نوجوانان و جوانان با همکاری پلیس فتا گیلان برای فرزندان کارکنان نیروی انتظامی استان برگزار شد.

    در این جلسه ستوان دوم “جواد قریبی ” کارشناس پلیس فتا گیلان در جمع فرزندان کارکنان پلیس گیلان بیان داشت: امروزه استفاده از فناوری اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی جزء لاینفک زندگی اجتماعی شده است و این شبکه‌ها جذابیت خاصی برای کاربران دارد از طرف دیگر خطرات و تهدیدات فضای مجازی نباید نادیده گرفته شود و آگاهی افراد جامعه از تهدیدات موجود امری ضروری است.

    وی تصریح کرد: مهم‌ترین کار شبکه‌های اجتماعی در سه ساحت عقل، حس و خیال ذائقه‌سازی آن است به این معنا که آدمی در این حوزه به دلیل ماهیت شبکه‌های اجتماعی خود را در دنیایی فرض می‌کند که به آن دنیای انتزاعی می‌گویند.

    کارشناس فتا اظهار داشت: دنیای انتزاعی انسان را ذهن پروار بار می‌آورد و مشخصه انسان ذهن‌پروار برخورداری از دانش سطحی آن است و تهدیدات در این حوزه بسیار زیاد است.

    قریبی در ادامه به آسیب‌های فضای مجازی برای سنین نوجوانی و جوانی اشاره کرد و افزود: دوستی‌های اینترنتی، اشتراک‌گذاری عکس‌های خصوصی، کنجکاوی‌های بی‌مورد، سهل‌انگاری، بی‌توجهی به حریم خصوصی، اعتماد بی‌جا، عدم آگاهی از جرائم رایانه‌ای و رعایت نکردن نکات امنیتی توسط کاربران هنگام استفاده از اینترنت می‌تواند آسیب‌های جدی برای افراد در این سنین داشته باشد و این خود بستری برای رسیدن مجرمان به اهداف شوم خواهد بود به همین منظور برای پیشگیری و مقابله با آن، آشنایی اقشار اجتماعی به‌ویژه نوجوانان و جوانان از خطرات و آسیب‌های فردی و اجتماعی فضای سایبری بسیار مهم است.

    کارشناس پلیس فتا ف.ا.ا. گیلان در پایان با اشاره به قابلیت سایت پلیس فتا، آن را پل ارتباطی با شهروندان خواند و گفت: پلیس فتا از شما نوجوانان و جوانان عزیز درخواست می‌کند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا با شماره 21824110 گزارش کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.