شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • قول مساعد وزیر مسکن و شهرسازی در زمینه حل برخی مشکلات موجود در حوزه مسکن شهر رشت
    02 مرداد 1398 - 22:17
    شناسه : 156391
    0

    جلسه اقدامات انجام شده مجموعه مدیریت شهری در حوزه شهر سازی و ضوابط و مقررات مربوطه با حضور شهردار رشت، معاون عمرانی استانداری گیلان و اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد.

    پ
    پ

    اقدامات انجام شده مجموعه مدیریت شهری رشت - قول مساعد وزیر مسکن و شهرسازی در زمینه حل برخی مشکلات موجود در حوزه مسکن شهر رشت - رشت

    به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، شهردار رشت در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شهر سازی و ضوابط و مقررات آن که عصر سه شنبه با حضور فعالان صنعت ساختمان و اعضای شورای اسلامی شهر در سالن آتش نشانی رشت برگزار شد اظهار کرد: طی مذاکره ای که چند روز پیش با وزیر مسکن و شهر سازی انجام شد قول حل برخی مشکلات از سوی وی داده شد.

    ناصر حاج محمدی با بیان اینکه ارتباط شهرداری رشت با بدنه وزارت مسکن و شهر سازی بسیار قوی است گفت: این مهم عاملی برای حل مشکلات خواهد بود.

    شهردار رشت ادامه داد: با استفاده از راههای کنترل از راه دور باید جلوی خلاف سازی ها را گرفت و با نقشه های جغرافیایی نیز باید برای این مهم اقدام شود.

    محمدی - قول مساعد وزیر مسکن و شهرسازی در زمینه حل برخی مشکلات موجود در حوزه مسکن شهر رشت - رشت

    شهردار رشت گفت: باید از تجربه شهرهای دیگر استفاده کرد.

    حاج محمدی در مورد تجهیز کارگاه با شعار زمین پاک و آسمان آبی گفت: باید مطالعات قانونی در این زمینه اعمال شود.

    وی افزود: نقش مدیریت شهری در افزایش درآمد شهری و شهروندان بسیار اهمیت دارد.

    به گفته شهردار رشت در مدت کمتر از ۳۵ روز ۲۲۵ میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری منعقد شده که و این امر می تواند آورده بسیار مطلوبی برای شهر داشته باشد.

    حاج محمدی ادامه داد: این شهر از جاذبه های طبیعی فراوانی برخوردار است اما جاذبه انسان ساخت در این شهر وجود ندارد.

    وی افزود: رشت پتانسیل های فراوانی برای توسعه و بستر بسیار زیادی برای پیشرفت دارد و فقط باید با برنامه ریزی های لازم از این موهبت الهی بهره مند شد.

     مقدم - قول مساعد وزیر مسکن و شهرسازی در زمینه حل برخی مشکلات موجود در حوزه مسکن شهر رشت - رشت

    معاون عمرانی استاندار گیلان مطرح کرد؛ باید از تجربیات شهردار متخصص استفاده شود

    اوسط مقدم اظهار کرد: باید به مسکن از بعد علمی نگاه شود و نباید تلاش مدیران شهری در این زمینه نادیده گرفت.

    معاون عمرانی استانداری گیلان ادامه داد: باید از تجربیات شهردار متخصص استفاده شود و نباید چنین تصور کرد که وی به تنهایی و با تخصص خود می تواند به عمران شهر بپردازد.

    وی گفت: مسکن، هویت های اجتماعی و فرهنگی را نیز در بر دارد و نگاه صرف اقتصادی به آن، نگاه خشک و رکود بار خواهد بود.

    مقدم گفت: هیچ گاه، فردی از بیرون برای شهر دلسوز نخواهد بود بنابراین باید تک تک شهروندان در قبال مشکلات شهر دلسوزانه عمل کنند تا بتوان به نتایج بهتری دست یافت.

    مقدم با اشاره به رکود فعلی صنعت ساخت و ساز گفت: این معضل مختص به گیلان نبوده و تمام کشور با این مسئله رو به رو است.

    وی تصریح کرد: باید به سمتی برویم که پروانه های ساخت در کوتاه ترین زمان ممکن صادر شود تا شاهد نتایج مطلوبی در این زمینه باشیم.

    شیرزاد - قول مساعد وزیر مسکن و شهرسازی در زمینه حل برخی مشکلات موجود در حوزه مسکن شهر رشت - رشت

    رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: اگر قرار است در حوزه ساخت و ساز سبک و سیاق خاصی رعایت شود لازم است تا برخی از ضوابط نیز اجرایی شوند.

    فاطمه شیرزاد گفت: باید با سبک و سیاق بومی و محلی به تغییر فضای سیما و منظر شهری بپردازیم اما همچنان در ۵۵ محله شهر شاهد آسیب های جدی هستیم.‌

    وی خاطر نشان کرد: نباید تنها به برگزاری جلسات اکتفا کرد بلکه باید بررسی های ویژه در این زمینه به عمل آید تا بتوان به نتایج تاثیرگذار دست یافت.

    شیرزاد خطاب به فعالان صنعت ساختمان گفت: این فعالان باید در حوزه های سرمایه گذاری کوچک نیز شرکت کنند زیرا مدیران شهری بسیار از این مهم استقبال می کنند.

    این مسئول افزود: سرانه فضای سبز ساختمان های رشت پایین بوده که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

    photo 2019 07 24 10 10 29 - قول مساعد وزیر مسکن و شهرسازی در زمینه حل برخی مشکلات موجود در حوزه مسکن شهر رشت - رشت

    نماینده انجمن حمایت از سرمایه گذاران مسکن رشت نیز در این جلسه گفت: این قشر نشان داد که تنها به دنبال سود خود نبوده بلکه به دنبال سود شهر و حمایت از مصرف کنندگان نیز هست.

    آیت کاظم زاده با اشاره به برخی ضوابط های دست و پا گیر گفت: این ضوابط ها ما را مجبور به انجام تخلفات ساختمانی می کند.

    وی افزود: این انجمن بیش از ۳۰۰ نفر عضو و بیش از ۳۰۰ نفر متقاضی عضو دارد بنابراین آماده است تا با تعریف یک نقطه آرمانی، دیگر هیچگونه تخلف ساختمانی را مرتکب نشود.

    نماینده انجمن حمایت از سرمایه گذاران‌ مسکن رشت افزود: مجموعه مدیران شهری باید کمک کنند تا در بازه زمانی خاصی، میزان ارجاع پرونده های تخلف ساختمانی به دیوان کاهش یابد.

    در این جلسه همچنین نماینده انجمن صنفی سازندگان مسکن ساختمان گیلان و کانون سازندگان مسکن و ساختمان کشور نیز به بیان برخی مشکلات و معضلات پرداختند.

    در این جلسه علاوه بر شهردار رشت، معاون عمرانی استانداری گیلان، ویسی سرپرست معاونت شهر سازی و معماری شهرداری رشت، رضا رسولی نائب رییس شورای شهر، فاطمه شیرزاد رییس و کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی، احمد رمضانپور نرگسی و حامد عبدالهی به عنوان اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز حضور داشتند. ‌

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.