جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تخلف آشکار در شورای شهرستان بندرانزلی و سکوت عجیب فرمانداری!
    03 مرداد 1398 - 12:40
    شناسه : 156434
    0

    به چه دلیل هیچ واکنشی نسبت به رکود و تخلف شورای شهرستان مبنی بر عدم تشکیل جلسه طی حدود ۵ ماه صورت نمی‌گیرد؟ آیا فرمانداری هیچ وظیفه‌ای در احقاق حقوق مردم این شهرستان ندارد؟

    پ
    پ

    آزاد - تخلف آشکار در شورای شهرستان بندرانزلی و سکوت عجیب فرمانداری! - بندرانزلی

    به گزارش غیرمنتظره، شورای شهرستان بندرانزلی از شهریور ماه سال ۹۶ با عضویت سه عضو از اعضای شورای شهر انزلی و دو عضو از شوراهای روستا، فعالیت خود را آغاز نمود و مه‌سیما نصیری با رای اعضاء بر مسند ریاست این شورا قرار گرفت. انتخاب مه‌سیما نصیری به عنوان ریاست این شورا در همان زمان با حاشیه‌های فراوانی همراه بود.

    نکته قابل توجه این انتخاب رای دو عضو شورای روستا از طیف سیاسی نماینده شهرستان، به خانم نصیری بود. چرا که ایشان همواره داعیه مخالفت با نماینده شهرستان و حامیان ایشان در تمام دوره‌های شورای شهر را در کارنامه خود داشتند! داستان انتخابات عجیب در شورای شهرستان و فرستادن یک عضو از روستاها تنها با چند صد رای در حوزه انتخابیه خود به عنوان نماینده شهرستان بندرانزلی به شورای استان ماجرایی است که در این مقال نمی‌گنجد و در حال حاضر قصد داریم به نحوه‌ی مدیریت این شورا پس از ریاست خانم نصیری بپردازیم.

    طبق آئین نامه‌ی داخلی شورای شهرستان ماده ۱۹- “جلسات عادی شورا حداقل هر ماه یکبار تشکیل خواهد شد . جلسات فوق العاده شورا بنا به ضرورت ودرخواست فرماندار یا حداقل یک سوم اعضاء یا هیات رئیسه و با اعلام قبلی و دعوت رییس تشکیل خواهد شد” با نگاهی به تاریخ برگزاری جلسات شورای شهرستان انزلی مشخص می‌شود، تخلفی آشکار در نحوه اداره و مدیریت این شورا صورت گرفته است، زیرا از سیزدهم اسفند سال گذشته تاکنون هیچ جلسه‌ای در این شورا شکل نگرفته و عجیب‌تر از این تخلف، سکوت عجیب دستگاههای نظارتی شهرستان نسبت به این مسئله است.

    در باب اهمیت فعالیت شورای شهرستان می‌توان به ماده ۳۱ آئین نامه اشاره کرد؛ ” هر گاه یک یا چندنفر از اعضای شورا یا هریک از شوراهای اسلامی بخشها، شهرهای محدود شهرستان به عملکرد دستگاههای اجرایی یا عملیات آنان اعتراض داشته باشند، موارد را با ذکر دلایل و به طور روشن و مکتوب به شورا اعلام می‌نمایند. پس از بررسی در کمیسیون مربوط و اعلام نظر، موضوع در جلسه شورا مطرح و پس از تصویب، موارد از طریق رییس شورا به مسئوولان مربوط ابلاغ می‌گردد” این ماده به روشنی نشان می‌دهد حدود اختیارات و وظایف اعضای شورا، بالاخص ریاست شورا تا چه اندازه تاثیرگذار بوده و مشخص نیست که چگونه شورای شهرستان و در راس آن خانم مه‌سیما نصیری وظایف قانونی خود را فراموش کرده است. آیا در پنج ماه گذشته دستگاههای اجرایی هیچ عملکرد قابل نقدی در شهرستان بندرانزلی نداشته‌اند تا رئیس شورای شهرستان حداقل برای رسیدگی به چنین موضوعاتی یک جلسه تشکیل بدهد؟

    چگونه می‌شود فردی بدون اطلاعات دقیقی از قوانین شورای شهرستان‌ها و یا توانایی اجرای قوانین؛ به یکباره و بدون برنامه‌ریزی قبلی در روز انتخابات هیات رئیسه خود را نامزد ریاست می‌کند و در نهایت تعجب با رای دو عضو از جناح سیاسی رقیب، رئیس شورای شهرستان می‌شود و در ادامه و برخلاف منش تشکیلاتی به حضور یک عضو از جناح رقیب در شورای استان به مدت چهار سال رای می‌دهد؟ به نظر می‌رسد مه‌سیما نصیری که در تمام ادوار شورای شهر بندرانزلی حضور داشته و همیشه نیز در اقلیت قرار گرفته بود در دوره جدید و پس از پیروزی کامل لیست امید، مصمم بود تا به هرنحوی طعم شیرین میز ریاست شورا را بچشد که این بار با همراهی دو عضو از طیف سیاسی مخالف و در واقع با یک معامله سیاسی و بدون درنظر گرفتن آرای معنی‌دار مردم انزلی، به خواسته خود تحقق بخشید.

    بدون شک ماهیت رئیس بودن برای ایشان امری عجیب و دور از ذهن نیست حتی اگر این اتفاق در شرایطی عجیب رقم خورده باشد. اما نکته قابل تامل، عدم مدیریت صحیح ایشان در شورای شهرستان است. در دو سال گذشته که این شورا تشکیل شده است هیچ گزارش و خروجی مثبتی از این جلسات به اطلاع مردم نرسیده است. هیچ نظارت صحیح و مستمری از سوی شورای شهرستان بر ادارات صورت نمی‌گیرد و این عدم نظارت موجب نارضایتی مردم فهیم انزلی است. از سوی دیگر اختلافات خانم رئیس با اتاق اصناف و عدم همکاری و عملکرد صحیح وی نیز باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در کار مردم در حوزه اصناف شده است.

    در این مطلب اما روی صحبت با مجموعه فرمانداری بندرانزلی به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد شورای شهرستان است که به چه دلیل هیچ واکنشی نسبت به رکود و تخلف شورای شهرستان مبنی بر عدم تشکیل جلسه طی حدود ۵ ماه صورت نمی‌گیرد؟ آیا فرمانداری هیچ وظیفه‌ای در احقاق حقوق مردم این شهرستان ندارد؟ امیدواریم در آینده‌ نزدیک و با دخالت دستگاه‌های نظارتی شاهد بهبود وضعیت عملکرد در این شورا باشیم، شورای شهرستانی که استمرار و یا انحلال آن هیچ تاثیری بر احقاق حقوق مردم شهرستان ندارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.