شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • واکنش دفتر حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست به اعلام جرم دادستان بندرانزلی علیه عیسی کلانتر
    03 مرداد 1398 - 12:44
    شناسه : 156438
    1

    مدیرکل دفتر حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با شکایت‌ها از رئیس سازمان محیط زیست توضیحاتی داد.

    پ
    پ

    حفاظت از محیط زیست - واکنش دفتر حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست به اعلام جرم دادستان بندرانزلی علیه عیسی کلانتر - انزلی

    یکی از بزرگترین مشکلات تالاب انزلی ورود رسوبات به این تالاب است که سازمان محیط زیست برای پاکسازی تالاب ازاین رسوبات طرحی را به عنوان طرح بایوجمی مطرح کرد که در این طرح از یک ماده دی اکسید تیتانیوم استفاده می شد.

    گفتنی است که برخی از کارشناسان استفاده از این ماده را تایید نمی کنند چرا که استفاده از این ماده موجب ایجاد سرطان می‌شود و هزینه بر است. بر همین اساس دادستانی بندر انزلی که یکی از مخالفان اجرای این طرح است از سازمان حفاظت محیط زیست و شخص رئیس سازمان اعلام جرم کرده است که بر همین اساس معصومه حسین پور مدیرکل دفتر حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با اعلام جرم دادستان بندرانزلی علیه عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص اجرای طرح بایوجمی در تالاب انزلی اظهار کرد: تاکنون هیچ نامه و یا مکاتبه‌ای از سوی دادستانی بندرانزلی به سازمان حفاظت محیط زیست به دست ما نرسیده است.

    او همچنین در رابطه با شکایت برخی فعالان محیط زیست از معاون رئیس جمهور در خصوص منطقه گردشگری آشوراده نیز افزود: در چارچوب بند ط ماده ۳۸ قانون برنامه ششم، سازمان محیط زیست به صورت قانونی تکلیف دارد که اجرای برنامه عمل مدیریت منطقه تحت مدیریت سازمان را با مشارکت بخش خصوصی، اشخاص حقیقی و حقوقی انجام دهد.

    حسین پور گفت: برای اجرای برنامه عمل در منطقه آشوراده، ارزیابی زیست محیطی انجام شده است، اما هیچ قراردادی منعقد نشده و تا زمانی که قراردادی منعقد نشود سازمان محیط زیست تکلیف و مسئولیتی نیز ندارد.

    او بیان کرد: یکی از سازمان‌های مردم نهاد با وجود اینکه قراردادی منعقد نشده، اقدام به احداث اسکله‌ای توسط یک دستگاه به صورت غیر قانونی در محدوده منطقه تالابی آشوراده کرده که مجوزی از محیط زیست ندارد.

    مدیرکل دفتر حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: سازمان حفاظت محیط زیست خود مدعی احداث اسکله است و شکایتی علیه آن دستگاه و فرد احداث کننده انجام داده است این در صورتی است که یکی از سازمان‌های مردمی دراین خصوص از سازمان محیط زیست شکایت کرده است.

    او گفت: زمانی که تالاب تخریب و سازمان محیط زیست خود مدعی این موضوع است، بنابراین شکایت از سازمان توسط یک سازمان مردم نهاد جای تامل دارد.

    حسین پور تصریح کرد: سازمان نسبت به شکایت وارده ایراد گرفته است، چرا که ما خود شاکی پرونده هستیم.

    او افزود: قانون به سازمان‌های مردم نهاد شکایت از سازمان محیط زیست نسبت به تخریب زیست محیط اختیار داده است.

    مدیرکل دفتر حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: اقدامات تفریحی داخل محدوده تالابی خارج از برنامه عمل سازمان توسط هر شخص حقیقی و حقوقی پیگیری قضایی می شود که سازمان محیط زیست نیز در این رابطه شکایت خود را کرده و پرونده در حال رسیدگی است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.