شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مجلس با حذف ۴ صفر موافق است | مردم نگران کاهش ارزش دارایی‌هایشان نباشند
    13 مرداد 1398 - 11:17
    شناسه : 156908
    0

    این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در جامعه نگرانی وجود دارد مبنی بر این که ارزش دارایی‌ها از بین برود، گفت: به هیچ عنوان این گونه نیست این نگرانی بی مورد است.

    پ
    پ

    لاهوتی - مجلس با حذف ۴ صفر موافق است | مردم نگران کاهش ارزش دارایی‌هایشان نباشند - حذف ۴ صفر

    مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره مصوبه دولت درخصوص حذف ۴ صفر از پول ملی گفت: حذف ۴ صفر در دولت قبل هم مطرح بود و معقتدم این طرح معایبی که ندارد هیچ، بلکه محاسنی هم دارد.

    این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز در جامعه ما کسی ریال استفاده نمی‌کند و مشاهده می‌کنید در مبادلات اقتصادی هرگز این ۴ صفر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و این به آن معنی است که مدت‌هاست این صفرها حذف شده‌اند.

    وی تاکید کرد: باید در این زمینه به توقعات جامعه که سال‌های سال است از ریال استفاده نمی‌کند اما ۴ صفر اضافه را در محاسباتش دارد، پاسخ دهیم.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئله بعدی چاپ اسکناس است، در کشور ما این کار با حجم بالایی صورت می‌گیرد و باید گفت در این شرایط که کاغذش از خارج وارد می‌شود بسیار هزینه دارد.

    وی ادامه داد: ترکیه و چند کشور دیگر هم همین کار را انجام دادند و نتایج مثبتی در بر داشت در کشور ما هم همین طور خواهد بود.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در جامعه نگرانی وجود دارد مبنی بر این که ارزش دارایی‌ها از بین برود، گفت: به هیچ عنوان این گونه نیست این نگرانی بی مورد است بازهم تکرار می‌کنم در کشور ما کسی دارایی‌هایش را به ریال محاسبه نمی‌کند.

    وی افزود: به طور مثال کسی که ۲۰۰ میلیون سرمایه دارد نمی‌گوید من ۲ میلیارد ریال سرمایه دارم. چه عوام و چه خواص از تومان برای محاسبه دارایی خود استفاده می‌کنند.

    لاهوتی در پاسخ به سوالی دیگر درخصوص اینکه چه مدت طول خواهد کشید تا این مصوبه اجرایی شود، گفت: فرآیند رسیدگی به این مصوبه بستگی به دولت دارد، اگر آن را با ۲ فوریت ارسال کند ظرف یک هفته تعیین تکلیف خواهد شد اما اگر با یک فوریت به صحن برسد یک الی۲ ماه به طول خواهد انجامید.

    وی تاکید کرد: هنوز دولت این لایحه را به ما ارسال نکرده است تا بدانیم درخواست چه فوریتی دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.