پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • «از چاله به چاه افتادن» صداوسیما درباره ترک اعتیاد
    15 مرداد 1398 - 15:25
    شناسه : 157014
    0

    دکتر سید محمد رئیسیان رودسری قابل توجه و اعلام خطر به مسولین امور، جوانان، متخصصین جامعه شناس، روان پزشکان، و روانشناسان! ساعت ۷:۳۰ عصر جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ در شبکه خبر صدا و سیما فیلمی به نمایش در آمد که ظاهراً تلاشی برای به نمایش گذاشتن پیشرفت صنایع دارویی کشور بود که شکی در آن […]

    پ
    پ

    دکتر سید محمد رئیسیان رودسری - «از چاله به چاه افتادن» صداوسیما درباره ترک اعتیاد - دکتر سید محمد رئیسیان رودسری
    دکتر سید محمد رئیسیان رودسری

    قابل توجه و اعلام خطر به مسولین امور، جوانان، متخصصین جامعه شناس، روان پزشکان، و روانشناسان!

    ساعت ۷:۳۰ عصر جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ در شبکه خبر صدا و سیما فیلمی به نمایش در آمد که ظاهراً تلاشی برای به نمایش گذاشتن پیشرفت صنایع دارویی کشور بود که شکی در آن نیست اما در واقع تبلیغاتی برای داروی به اصطلاح ترک اعتیاد با ترکیباتی موادی همچون متادون، مورفین، و فلوکستین بود.

    بهتر بود که مسولین برنامه علمی صدا و سیما، قبلا عوارض جانبی و خطرات متادون و مورفین را بررسی و مطالعه می کردند سپس اقدام به اجازه پخش برنامه را صادر می نمودند!

    حدود سه سال قبل در دوبلین (پایتخت جمهوری ایرلند) خانم مآری هِنری- هم دانشگاهی ام که سناتور انتخابی دانشگاهيان در مجلس سنای جمهوری ایرلند نیز بودند – از جمعیت و وضعیت معتادین در ایرلند اظهار ناراحتی می نمودند! سوال کردم چه تعداد، و به چه موادی اعتیاد دارند؟ گفتند ” حدود شش هزار نفر، و به متادون اعتیاد دارند “!

    متون مرجع پزشکی[۱] در کنار تجربه نشان داده است که بیش از ۸۰% مصرف کنندگان متادون از سرگیجی، تهوع، منگی، سردرد، خشکی دهان، تنگی مردمک چشم، تنگی نفس ابراز نارضایتی می کنند وترک آن همانند مورفین سخت و طاقت فرسا ست و اساساً داروی ضد درد بیمارستانی می باشد و ابدا برای افراد سرپایی جایز نمی باشد و نباید مصرف گردد.

    باید توجه داشت که ریشه اصلی اعتیاد جوانان و بخصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی که دچار افسردگی شده‌اند بیکاری آنان است. پس همانطور که خانم دکتر مرادی و آقای دکتر علیپور در فیلم شبکه خبر بیان نمودند ” پیشگیری بهتر از درمان است” بهتر آنست که مسولین امور با کمک جامعه شناسان دلسوز، و روانشناسان و روانپزشکان آگاه و خُبره کشور عزیزمان با فکری زیربنایی و اساسی به دنبال رفع مشکل یعنی بیکاری جوانان باشند.

    [۱] The essentials of materia medical pharmacology and therapeutics, R. H. Micks, 1959

     

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.