×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

رنج شالیکاران از تصمیم های بدفرجام - رنج شالیکاران از تصمیم های بدفرجام! - سید محمد احمدی

سید محمد احمدی

برنج به‌عنوان یکی از کالاهای اساسی سبد خوراک خانوارهای ایرانی مطرح است و به عنوان یکی از تولیدات ملی، شایسته حمایت.

درحالیکه بسیاری از شالیکاران توان مالی مناسبی برای پرداخت هزینه‌های کاشت و برداشت ندارند، ناچارند بخشی از محصول خود را قبل از برداشت، به قیمتی بسیار نازل به اولین خریدار، به فروش برسانند.

از سوی دیگر واردات برنج در مقاطعی از سال از مبدأ کشورهایی همچون امارات متحده عربی، هند، پاکستان، تایلند، ترکیه و عراق، معضل بزرگی شده که یکی از دلایل آن، نبود متولی واحد مدیریتی و اجرایی است و سودجویان، با سواستفاده از این نقص، خسارت های جبران ناپذیری بر پیکره فعالان کشاورزی برنج وارد می کنند.

تدوین بسته های حمایتی از کشاورزان همراه با راه های عملیاتی آن، جلوگیری از واردات بی ضابطه برنج، اعمال محدودیت و ممنوعیت واردات در فصل برداشت از مواردی است که باید به آنها توجه شود

چرا اکنون دوباره واردات برنج آزاد شد؟! چه نیت و قصدی را می توان متصور بود؛ درست در زمانی که کشاورزان سختکوش در زمین و مشغول کار هستند، ناگهان اعلام می شود که واردات در فصل برداشت آزاد است در حالیکه این تصمیم بدفرجام، ، باعث دلسردی کشاورز خواهد بود.

براساس اعلام کارشناسان؛ واقعیت این است با توجه به ماندگاری دوساله برنج در انبارها ، به قدری واردات انجام می شود که نه تنها برای سال جاری بلکه برای سال های بعد هم در انبارها انباشته می کنند.

آقایان ! در شرایط جنگ اقتصادی و در سالی که در قلب منشور ولایت به نام سال رونق تولید نامگذاری شده، رسانه ای کردن و لغو ممنوعیت واردات برنج، به طور واقعی اقدامی اشتباه و فاقد توجیه است آن هم در زمان به ثمر نشستن رنج و تلاش کشاورز عزیزمان.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.