سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • فرماندار سیاهکل قطار تدبیر و امید را در این شهرستان به کدام سو می‌برد؟!
    05 مهر 1395 - 18:06
    شناسه : 15735
    0

    روحیه انتقادپذیری فرماندار سیاهکل بسیار پایین بوده و حتی نسبت به کسانی که دلسوزانه برای توسعه شهرستان نظری می‌دهند که باب میلشان نیست به شدت کینه‌ورزی داشته و سعی می‌کنند با آن فرد مقابله کنند. حتی در مواردی انتقاد را با توهین اشتباه گرفته و به اتهام توهین در مراجع قضایی پیگیر شکایت از منتقدین […]

    پ
    پ

    %d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c

    روحیه انتقادپذیری فرماندار سیاهکل بسیار پایین بوده و حتی نسبت به کسانی که دلسوزانه برای توسعه شهرستان نظری می‌دهند که باب میلشان نیست به شدت کینه‌ورزی داشته و سعی می‌کنند با آن فرد مقابله کنند. حتی در مواردی انتقاد را با توهین اشتباه گرفته و به اتهام توهین در مراجع قضایی پیگیر شکایت از منتقدین هستند!

    به گزارش «بامردم» به نقل از  تدبیر شرق –  پس از گذشت 8 ماه از مسئولیت آقای اسلامی به عنوان فرماندار سیاهکل که اولین تجربه ایشان در این پست می‌باشد ثابت نمود که نه تنها ایشان توانایی عهده‌داری این مسئولیت را ندارند بلکه به دلیل عدم شناخت جریان‌های سیاسی به راحتی بازیچه افراد منتسب به جریان‌های تندرو مخالف دولت واقع می‌شوند و در آستانه انتخابات سال آینده از هم اکنون بستر مناسب را برای فعالیت جریان‌های افراطی فراهم کرده‌اند!

    • با ورود آقای اسلامی فضای سیاسی شهرستان سیاهکل آشفته شد!
    شیوه مدیریت آقای اسلامی با توجه به ویژگی‌های اخلاقی فردی و تکبر بیش از حدی که دارند موجب ایجاد تنش با سایر مدیران و مسئولین شهری شدند واز این باب آرامش سیاسی شهرستان سیاهکل تحت تاثیر قرار گرفته است . آقای اسلامی به علت برخورد نامناسبی که دارند اختلافشان با برخی از مدیران به صورت تنش در رسانه‌ها بروز پیدا کرد و کینه‌های گذشته ایشان با برخی مسئولین آشکار شد. یک روز خبر می‌رسد که یکی از مدیران شهری از جلسه فرمانداری اخراج شده و روز دیگر شنیده می‌شود که از ورود مسئولی دیگر به جلسه جلوگیری می‌شود. جلسات نمایشی با دعوت از متخصصین برای اظهار نظر درباره اقتصاد شهری مطرح می‌شود و مدعوین را به حرکت‌های اعتراضی علیه شهردار و جمع آوری طومار و عزل شورای شهر تشویق می‌کنند! جای تأسف است که شنیده می‌شود در جلسه‌ای پیرامون مسائل شهری صحبت‌های رییس شورای شهر قطع می‌شود و یا اجازه صحبت به شهردار داده نمی‌شود و جای تعجب است که از ورود خبرنگار صدا و سیما به جلسه شهرستان جلوگیری شده است. با نگاهی به تیتر سایت‌های خبری در ماه‌های گذشته نیز می‌توان شاهد تنش سیاسی میان فرماندار با سایر مدیران دولتی و نهادهای حکومتی بود. از سوی دیگر با ورود غیرکارشناسی به مسائل شهری و طرح موضوعاتی همچون حذف بازار هفتگی موجب تشویش اذهان عمومی شده‌اند که این موضوع مستقیماً در حیطه وظایفشان نیست و علی‌رغم واکنش شهروندان و بازاریان نسبت به این موضوع مکررا در جلسات مختلف شهرستان بر مواضع خود تأکید دارند.

    • فرماندار سیاهکل بجای تعامل با حامیان دولت به تقابل می‌پردازد!
    علی رغم اینکه حامیان دولت چندین بار جهت تعامل با فرماندار قدم برداشته‌اند، حتی یک بار هم ایشان ابراز تمایلی به تعامل نداشتند. نشست حامیان دولت با آقای اسلامی جز استفاده تبلیغاتی برای فرماندار حاصلی دیگر نداشته است. حتی گاهی مضطربانه از حامیان دولت کمک خواستند و سپس به همین دلسوزان دولت تدبیر و امید پشت پا زدند.
    از جمله دلایل تقابل آقای اسلامی با حامیان دولت به علت ارتباط حامیان دولت با مسئولین استانی و یا فرمانداران شهرستان‌های همجوار است و همیشه این نگرانی در ذهنشان وجود دارد که تعامل و ارتباط حامیان دولت با سایر مسئولین و فرمانداران به منظور برنامه‌ریزی برای تخریب و توطئه جهت برکناری ایشان می‌باشد و یا شاید به زعم خودشان فکر می‌کنند که حامیان دولت هر کاری که انجام می‌دهند باید با اجازه‌ی آقای فرماندار باشد!
    عدم ارتباط و تعامل فرماندار سیاهکل با گروه‌ها و تشکل‌های حامی دولت اعتدال، موجب نزدیکتر شدن افراد منتسب به جریان‌های تندروی مخالف دولت به ایشان شده است. با توجه به تعاملات آقای اسلامی با مدیران دولتی، مسئولین شهری و روستایی، حامیان دولت، عموم مردم و … چنین به نظر می‌آید که ایشان مشی اختلاف را بجای مشی اعتدال در پیش گرفته‌اند!

    • فرماندار سیاهکل عرصه خدمت را با مسند قدرت اشتباه گرفته است!

    آنچه در جلسات فرمانداری دیده می‌شود آقای اسلامی جلوی بیان اظهار نظر مخالف با نظر شخصی‌شان را می‌گیرند و گاهی اوقات با بی احترامی صحبت مدیران و مسئولین شهری را قطع می‌کنند و فقط فرصت اظهار نظر را به افراد همسو با نظرشان می‌دهند. در جلسات تخصصی نیز خود را برتر از متخصصین می‌دانند و به نوعی قصد دارند این موضوع را بفهمانند که همه باید مطیع اوامرش باشند!
    به نظر می‌رسد که تصمیمات شهرستان در اتاق فکری نامعلوم در خارج از فرمانداری گرفته می‌شود و مدیران نیز بجای اظهار نظرات کارشناسی در مورد مسائل می‌بایست تصمیمات از پیش گرفته شده را اجرایی نمایند.

    • آقای اسلامی نقدپذیر نیستند.
    روحیه انتقادپذیری فرماندار سیاهکل بسیار پایین بوده و حتی نسبت به کسانی که دلسوزانه برای توسعه شهرستان نظری می‌دهند که باب میلشان نیست به شدت کینه‌ورزی داشته و سعی می‌کنند با آن فرد مقابله کنند. حتی در مواردی انتقاد را با توهین اشتباه گرفته و به اتهام توهین در مراجع قضایی پیگیر شکایت از منتقدین هستند!

    • مهمترین نقطه ضعف آقای اسلامی در مسائل اجتماعی و عمرانی است.

    با نگاهی به عملکرد آقای اسلامی و مقایسه آن با عملکرد سایر فرمانداران گذشته سیاهکل به خوبی آشکار می‌گردد که بارزترین نقطه ضعف ایشان در مسائل اجتماعی و عمرانی است در حالی که اکثر فرمانداران سعی دارند در مسائل اجتماعی و عمومی عملکرد بهتری داشته باشند تا چهره بهتری از دولت به مردم معرفی کنند. آقای فرماندار حتی در برقراری ارتباط و حضور در محافل اجتماعی با مشکل  مواجه اند!

    • فضای آشفته شهرستان موجب عدم رغبت سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در سیاهکل شده است.
    معمولاً سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند که در فضای آرام سیاسی ریسک سرمایه‌گذاری را بپذیرند که متأسفانه با دیدن فضای آشفته سیاسی و عدم تعامل میان مدیران شهرستان، سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در سیاهکل را دارند از این کار منصرف می‌شوند.

    • آقای اسلامی فرمانداری را با شهرداری اشتباه گرفته‌اند.
    متاسفانه آقای اسلامی شناخت درستی از حیطه وظایف یک فرماندار ندارند و از صحبتهایشان در جلسات متعدد مشخص شد که ایشان فرمانداری را با شهرداری اشتباه گرفته‌اند و دخالت مستقیم ایشان در امور شهرداری موجب بروز مشکلاتی برای شهرداری و شهرستان شده است و از جمله دلایل این دخالت‌ها سابقه‌ی آقای اسلامی پیش از فرماندار شدن است که مدتی شهردار رودسر بوده‌اند. از جمله دلایل اختلاف آقای اسلامی با شهردار فعلی سیاهکل ریشه در زمان عهده داری مسئولیتشان در شهرداری رودسر دارد.

    • فضای فرمانداری سیاهکل برای جریان غیرهمسو با دولت روحانی مهیا شده است.
    برخی اقدامات آقای اسلامی در بدنه فرمانداری حذف و جابجایی در برخی پستها نظیر کارشناس سیاسی، امور مالی فرمانداری است که افراد توانمند و باتجربه و همراهان اندیشه تدبیر و امید کنار زده شدند و افراد غیرهمسو با دولت در تمام این پست‌ها انتصاب شدند. در شرایط کنونی عملاً فرمانداری سیاهکل به جولانگاهی برای افراطیون مخالف دولت مبدل گشته است.
    اقدامات صورت گرفته علیه همراهان اندیشه تدبیر و امید و تقابل با حامیان دولت و انتصاب مدیران غیرهمسو با دولت و یا منفعل، در ماه‌های اخیر موجب شده فضای دلهره‌آوری برای حامیان دولت در ادارات دولتی بوجود آید.

    • آقای اسلامی به دلیل اینکه در گذشته آقای احمدی نژاد مورد تاییدشان بوده، تا کنون مواضع خود را نسبت به دولت قبل آشکار نکرده‌اند!
    حال با این اوصاف باید منتظر ماند و دید که عکس‌العمل استانداری در مواجهه با عملکرد چند ماهه فرماندار سیاهکل چگونه خواهد بود؟ آیا باز هم استانداری و وزارت کشور تنها به بهانه این موضوع که فرماندار جدیدالانتصاب است و با وجود اشتباهات متعدد، به صدارت خود در فرمانداری سیاهکل ادامه دهد؟ یا اینکه با تدبیر مسئولین استانی نسخه‌ای جدید برای فرمانداری سیاهکل پیچیده می‌شود؟

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.