یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41469 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کارگاه نقش جوانان و دانشجویان در فرهنگ شهر نشینی در رشت + تصاویر
    06 مهر 1395 - 20:59
    شناسه : 15775
    0

    روز گذشته به همت شاخه جوانان بنیاد امید ایرانیان در گیلان کارگاه نقش جوانان و دانشجویان در فرهنگ شهر نشینی در دفتر بنیاد امید در رشت تشکیل شد. به گزارش «بامردم»، این کارگاه در دو پنل برگزار شد که در  پنل اول  حقوق شهروندی و جامعه آگاه و مطالبه تشکل های مدنی جوانان در فرهنگ […]

    پ
    پ

    photo_2016-09-27_19-56-40روز گذشته به همت شاخه جوانان بنیاد امید ایرانیان در گیلان کارگاه نقش جوانان و دانشجویان در فرهنگ شهر نشینی در دفتر بنیاد امید در رشت تشکیل شد.

    به گزارش «بامردم»، این کارگاه در دو پنل برگزار شد که در  پنل اول  حقوق شهروندی و جامعه آگاه و مطالبه تشکل های مدنی جوانان در فرهنگ شهر نشینی توسط آرمان پروقربانی مشاور فرماندار رشت و در پنل دوم نقش دانشجویان در شکل دهی تشکل های دانشجویی و تاثیر آن در شهرنشینی توسط سارنگ حسن پور رییس ستاد جوانان اصلاح طلب گیلان، مطالب و آموزش هایی ارائه شد.
    ماکان حائری رابط شاخه جوانان در استان گیلان در ابتدای کارگاه این برنامه را در راستای شروع سلسله کارگاهای فرهنگی با محور توسعه نقش جوانان در شهر نشینی معرفی کرد.photo_2016-09-27_19-56-53

    آرمان پور قربانی در پنل اول این کارگاه آموزشی حقوق شهروندی را آرامش حال و آینده جامعه تفسیر کرد و افزود: لازمه ی حقوق شهروندی، آگاهی شهروندان است و آگاهی شهروندان تنها از راه تعلق خاطر امکان پذیر است.

    وی با بیان اینکه شهروندی با شهر نشینی فرق اساسی می کند خاطر نشان کرد: راه حل معضلات شهروندی ایجاد فرهنگ خود کنترلی و قبح اجتماعی می‌باشد.

    پور قربانی ادامه داد:  قوانین در ایجاد فرهنگ موثرند اما قوانین به تنهایی کافی نیستند عرف دین و اخلاق جامعه تاثیری بسیاری بر فرهنگ شهروندی دارند و قوانین در صورتی موثرند که احساس اعتماد در جامعه دیده شود.

    مشاور فرماندار رشت تصریح کرد: جنبش های دانشجویی و فعالیتشان بسیار در فرهنگ سازی موثر است و وظائف جنبش های دانشجویی و جامعه جوان برای آگاهی سازی جامعه، ابتدا داشتن انگیزه و حس مطالبه گری و در مرحله بعد ایجاد آن در عامه مردم است و باید بر اساس شناخت شرایط جامعه و توجه به همبستگی اجتماعی پیش رود.

    وی در انتها مهم ترین نکته را تقویت جامعه مدنی واثر گذاری بیشتر آن دانست و افزود: این نیز با همت جامعه جوان ودانشجو امکان پذیر است.

    photo_2016-09-27_19-56-31
    در ادامه سارنگ حسن پور در پنل دون این کارگاه با بیان اینکه برگزاری کارگاه های این چنینی برای جامعه بسیار مفید است، تاکیید کرد: در این کارگاه ها اصل، هدف گذاری بدون توجه به کمیت است.

    وی افزود: الگوی چهار مرحله مدرنیته و توسعه، گسترش شهرنشینی، سواد آموزی، رسانه های عمومی و مشارکت سیاسی اقتصادی است.

    رییس ستاد جوانان اصلاح طلب گیلان بیان کرد: افزایش دانشگاه ها در سطح کشور باعث رشد فرهنگ و اقتصاد کشور می شود و دانشگاه پویا مشارکت سیاسی ودفاع از حق را دربرخواهد شد.
    حسن پور با ابراز تاسف از اهمیت ندادن مردم به حق ومهم نبودن آن برای عامه، گفت: متاسفانه پایین بودن سطح آگاهی مردم باعث ایجاد این چنین مشکلاتی می‌شود.
    وی افزود: با توجه به مشکلات کنونی جامعه فعالیت های دانشجویان بهتر است در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و هنری باشد و تعامل سازنده اجتماعی را در نظر داشه باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.