×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

1 2 - چگونه می‌توان دندانپزشک زیبایی مناسب انتخاب کرد؟ - www.irangan.com

پیداکردن یک دندانپزشک زیبایی واجد شرایط نیاز به توجه دقیق دارد. اگرچه از نظر فنی هیچ متخصص دندانپزشکی زیبایی شناخته‌شده‌ای وجود ندارد، اما شمار در حال افزایش دندانپزشکانی وجود دارند که درمان‌های زیبایی ارائه می‌دهند. چنانچه این را با طیف گسترده‌ای از روش‌های مراقبتی بین رشته‌ای ترکیب کنید، انتخاب‌های شما می‌تواند حیرت انگیز باشد. در شرایطی که هیچ سیستم قابل ارجاع یا شخص ثالثی وجود ندشته باشد که بتواند برای انتخاب یک دندانپزشک زییایی مناسب به شما کمک کند، برای این که بتوانید خودتان یک دندانپزشک انتخاب کنید، نیاز است مواردی را بدانید، در این قسمت به چند نکته برای انتخاب دندانپزشک زیبایی مناسب اشاره شده‌است که مطالعه آنها می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند:

بدست آوردن ارجاعات: چه چیزهایی باید بدانید

توصیه دندانپزشک عمومی یا دندانپزشک خانوادگی شما یک ملاحظه اولیه است که باید آن را مد نظر قرار دهید. چنانچه به صورت منظم در جلسات معاینه حضور یافته باشید، دندانپزشک عمومی شما تصویری از وضعیت فعلی و شرایط دهان شما خواهد داشت که در صورت لزوم می‌تواند آن را به شما ارائه دهد. در صورتی که دانپزشک شما متوجه شود که داندان‌ها، لثه‌ها، ساختار استخوان‌های پشتیبان یا آکلوژن دندان‌های شما قبل از درمان زیبایی نیاز به ارزیابی بیشتر دارد، شما را به یک متخصص پردیودنتیست، متخصص پروتز، اندونتیست، ارتودنتیست یا جراح فک ارجاع می‌دهد. وضعیت دندان‌ها، لثه‌ها، ساختار استخوان‌های پشتیبان و آکلوژن در طولانی‌مدت بر روی هر روش درمانی تاثیرگذار است. ممکن است شما قبل از درمان‌های زییابیی به چنین شرایطی بیشتر نیاز داشته باشید. در برخی موارد، بازسازی کامل دهان ممکن است بخشی از برنامه درمانی شما باشد. از دوستان، همسایگان یا همکاران خود که قبلا اصلاح طرح لبخند را تجربه کرده‌اند سوال کنید که چه کسی را توصیه می‌کنند.

انتخاب‌های خود را محدود کنید

بسیار مهم است که قبل از مشاوره، میزان تجربه دندانپزشک زیبایی را در مورد درمان زیبایی که در نظر دارید، بررسی کنید. ممکن است بخواهید از دندانپزشک سوال کنید که آیا در بازسازی کامل دهان مهارت دارد یا اینکه در صورت نیاز به چنین درمانی، بیماران را به متخصص دیگری ارجاع می‌دهد. شاید شما بخواهید که وی عضو انجمن دندانپزشکان زیبایی باشد که برای واجد شرایط بودن به عنوان یک عضو معتبر، نیاز به پیروی دقیق از معیارها و اصول اخلاقی دارند.

معیارهای دیگر برای محدود کردن انتخاب عبارتند از:

دندانپزشک زیبایی چه مدت تجربه این حرفه را دارد؟

آیا نتایج مربوط به بیماران قبلی که عکس‌های آنها را دیده‌اید، با نظرات شما همخوانی دارد و آیا این عکس بیماران واقعی است که خود دندانپزشک آنها را درمان کرده‌است؟

گستردگی کار وی چگونه است؟ آیا مدل‌های مورد بررسی را پیشنهاد می‌دهد، از فناوری پیش‌نمایش یافناوری‌های تصویربرداری در زمان توصیه گزینه‌های درمانی استفاده می‌کند؟

از تکنیک‌های دندانپزشکی (لیزر، دستگاه‌های تشخیص پوسیدگی، ترمیم CAD / CAM، تصویربرداری داخل حفره و غیره) که ممکن است به رفع نیازهای شما کمک کند، در درمان استفاده می‌شود ؟

در طول درمان از چه روش‌هایی برای اینکه روند درمان را به یک تجربه آرامش‌بخش و بدون اضطراب تبدیل کند، استفاده می‌کند؟

احتمال موارد اضطراری بسیار کم است، با این حال سعی کنید این موضوع که در این شرایط چه روش‌هایی ارائه می‌شود را بررسی کنید. آیا خدمات اورژانس توسط دندانپزشک زیبایی یا پرسنل او ارائه می‌شود؟

2 2 - چگونه می‌توان دندانپزشک زیبایی مناسب انتخاب کرد؟ - www.irangan.com

از جلسه مشاره چه انتظاراتی باید داشته باشید؟

مشاوره اولیه فرصتی برای شماست تا در مورد درمانی که جستجوی خود را درباره آن محدود نموده‌اید، اطلاعاتی بدست بیاورید و همچنین درباره لبخندی که آن را دوست دارید و لبخندی که علاقه‌ای به آن ندارید، گفتگو کنید. این جلسه همچنین فرصتی برای انتظارات واقع‌بینانه شما از درمان است. مشاوره‌های زیبایی معمولا شامل جمع‌آوری سوابق است. از آنجا که این سوابق برای تهیه یک برنامه درمانی منحصر به فرد و دقیق که نیازهای شما را برآورده می‌کند، مهم هستند، ممکن است مدت زمان قابل توجهی برای این منظور صرف شود. جمع‌آوری سوابق شامل موارد زیر می‌شود اما لزوما به این موارد نیز محدود نمی‌شود:

بررسی کامل معاینه داخل بدن و بررسی هرگونه کار موجود در دندانپزشکی

عکس‌های درون دهانی

رادیوگرافی (اشعه ایکس)

اثر از دندان‌های فوقانی و تحتانی شما (مدل‌ها و قالب‌ها بعدا انجام می‌شود).

جستجوی اصلاح طرح‌های لبخند که مجموعه‌ای از عکس‌های قبل و بعد از مراحل مختلف را نشان می‌دهد.

بررسی اشکال و اندازه‌های مختلف دندان برای دیدن آنچه که برای شما جذاب است.

بحث در مورد رنگ دندان

با استفاده از مانیتور کامپیوتر، لبخند دندان‌های مرور کنید تا بتوانید بطور کامل درک کنید که چه چیزی و چگونه می‌تواند تغییر کند.

مشاوره شما ممکن است شامل یک جلسه با یک هماهنگ‌کننده بیمار باشد. نقش هماهنگ‌کننده بیمار، کمک به شما برای تعیین قرار ملاقات‌ها و مراقبت‌های بعدی است.

همچنین ممکن است شما با مدیر مطبی که قرار است درمان خود را در آنجا انجام دهید، ملاقاتی داشته باشید تا در مورد انواع تأمین اعتبار یا گزینه‌های پرداخت در دسترس برای کمک به شما در مدیریت هزینه درمان خود صحبت کنید. بیمه دندانپزشکی به طور معمول هزینه‌های مربوط به دندانپزشکی زیبایی را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. در صورتی که چنین رویه‌ای وجود نداشته باشد، به یاد داشته باشید در مورد گزینه‌های تأمین مالی سوال کنید.

با توجه به حساسیت سلامت دهان و دندان در تغذیه افراد و زیبایی چهره، انتخاب درست تخصص دندانپزک می‌تواند به سلامتی و زیبایی افراد نقش موثری داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.