×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر

بازنشست - پرداخت پاداش بازنشستگان و فرهنگیان از هفته آینده - پاداش بازنشستگان

محمدباقر نوبخت ۳۱ مردادماه در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: آنچه تحت عنوان اقتصاد مقاومتی عنوان شده در قالب ۲۴ بند و موضوع مطرح است که عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: این ۲۴ بند در قالب ۱۲ برنامه و این برنامه‌ها در قالب ۵۶ طرح معین شده است. نوبخت با بیان اینکه در مجموع ۲۰۰ پروژه برای اجرا در استان تصویب شده است، ادامه داد: بناست برای هر پروژه یک مدیر تعیین شود که در سفرهای بعدی به استان، روند کار و پیشرفت آن و نیز مشکلات و موانع از زبان مدیران پروژه شنیده خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه ستاد اقتصادی مقاومتی، شورای برنامه‌ریزی نیست، اضافه کرد: هر بار مقام معظم رهبری در چارچوب مباحث اقتصاد مقاومتی صحبت کردند، بر واژه فرماندهی این ستاد تأکید داشته‌اند.

نوبخت تأکید کرد: اگر بناست شاهد رشد عادلانه در استان باشیم این مهم بدون اراده ستاد فرماندهی و پیشرفت با قوت حاصل نخواهد شد که مصوبات این جلسه نیز در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نهایی شده‌اند.

وی در ادامه‌ تصریح کرد: از سال ۱۳۸۳ بنا شد کشور در جایگاه اول اقتصادی و علم و فناوری منطقه قرار بگیرد و برای آن چهار برنامه با فاصل زمانی پنج سال تعریف شد. رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه بیان کرد: بعد از گذشت ۱۰ سال از این برنامه‌ریزی، حتی به نیمه راه هم نرسیدیم و رهبری تشخیص دادند که دیگر با آن ساز و کار نمی‌توان به اهداف توسعه رسید.

نوبخت تأکید کرد: بنا به توصیه رهبری سبک راه تغییر یافت و اگر قرار باشد برای نیل به اهداف توسعه سریع‌تر پیش رفت باید ۲۴ بند مذکور مورد توجه قرار گیرد که در همین راستا سیاست‌ها ابلاغ شد.

و ی با اشاره به تأکید رهبری در سخنرانی روز گذشته مبنی بر افزایش تولید، ادامه داد: ایشان تأکید کردند که «تولیدکننده برای من در جایگاه یک رزمنده قرار دارد» بنابراین تولیدکننده نباید به عنوان سرمایه‌گذار در نظر گرفته شود.

نوبخت با اشاره به سیاست‌های ابلاغ شده برای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، تأکید کرد: بر اساس این سیاست باید بتوان تولید را هشت درصد افزایش داد.

نوبخت دستیابی به این هدف را با طی کردن دو مسیر ممکن دانست و گفت: مسیر نخست اجرای طرح‌های عمرانی از جمله راه‌آهن، سد، پل و … است که مجری آن‌ها دولت است و بخش خصوصی نیز ممکن است به کمک دولت بیاید.
وی ادامه داد: مسیر دوم طرح‌های تولیدی در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات را شامل می‌شود که صد در صد بر عهده بخش خصوصی است و با پول سرمایه‌گذار و تسهیلات بانکی مندرج در تبصره ۱۸ می‌توان این امور را پیش برد.

وی در ادامه تأکید کرد: از هفته آینده پاداش بازنشستگی بازنشستگان و فرهنگیان با اختصاص هزاران میلیارد تومان و علی‌رغم کاهش منابع مالی، پرداخت می‌شود و این از اولویت‌هاست.

نوبخت با اشاره به محدود بودن اعتبارات طرح‌های عمرانی، بیان کرد: تخصیص و پرداخت این منابع محدود نیز با اولویت‌بندی انجام می‌شود و اولویت‌های عمرانی استان نیز مشخص شده است.

وی با اشاره به تأمین اعتبار برای ساخت ۲ هزار مسکن روستایی برای محرومان استان، گفت: این طرح در سال آینده و در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

نوبخت در پایان تأکید کرد: اتصال مرکز استان به شبکه سراسری ریل مورد توجه مسئولان است که با توجه به ضرورت احداث تونل و پل‌های بزرگ برای اتصال این استان به شبکه سراسری، کارها در حال انجام و پیشرفت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.