شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پاسخ به سوالات متداول درباره ویزای فرصت مطالعاتی کانادا
    02 شهریور 1398 - 14:29
    شناسه : 158044
    0

    کانادا از لحاظ علمی یکی از کشور‌های معتبر در دنیا محسوب می‌شود و دارای دانشگاه‌هایی است که در رده بندی‌های جهانی جزء برترین‌های دنیا محسوب می‌شوند. به همین دلیل هم بسیاری از دانشجویان از سرتا سر دنیا از جمله دانشجویان ایرانی خواهان تحصیل در دانشگاه‌های این کشور هستند. بعضی از دانشجویان برای ادامه تحصیل در […]

    پ
    پ

    1 3 - پاسخ به سوالات متداول درباره ویزای فرصت مطالعاتی کانادا - سفارت کانادا

    کانادا از لحاظ علمی یکی از کشور‌های معتبر در دنیا محسوب می‌شود و دارای دانشگاه‌هایی است که در رده بندی‌های جهانی جزء برترین‌های دنیا محسوب می‌شوند. به همین دلیل هم بسیاری از دانشجویان از سرتا سر دنیا از جمله دانشجویان ایرانی خواهان تحصیل در دانشگاه‌های این کشور هستند. بعضی از دانشجویان برای ادامه تحصیل در یک مقطع وارد دانشگاه‌های این کشور می‌شوند و برخی دیگر برای یک مدت کوتاه که به آن فرصت مطالعاتی گفته می‌شود به کانادا می‌روند. فرصت مطالعاتی به یک دوره معین گفته می‌شود که دانشجو از طرف دانشگاهی که در ان تحصیل می‌کند به دانشگاه دیگری بورس می‌شود.

    مزیت فرصت مطالعاتی که بیشتر دانشجویان مقطع دکتری از آن استفاده می‌کنند تاثیرگذاری در جذب هیات علمی دانشگاه‌هاست. بعضی از دانشجویان فرصت مطالعاتی را جدی نمی‌گیرند و معتقدند که بعد از پایان مقطع دکتری و با ورود به مقطع پسا دکتری می‌توانند آن را جبران کنند در حالی که برای ادامه تحصیل در مقطع پسا دکتری نیز اشخاصی که در دوره دکتری از فرصت مطالعاتی استفاده کرده‌اند شانس بیشتری خواهند داشت. یکی دیگر از مزایای استفاده از دوره فرصت مطالعاتی این است که زبان خارجی شما تقویت می‌شود و بعدا که عضو هیات علمی در دانشگاه شدید به دلیل ضعف در زبان خارجی از فرصت‌های مطالعاتی که به اساتید داده می‌شود صرف نظر نخواهید کرد.

     بورس شدن به دانشگاه‌ کشور دیگر از جمله کانادا نیاز به فراهم کردن مدارک و گرفتن ویزا دارد. دانشجویی که قصد گرفتن ویزا برای فرصت مطالعاتی به کانادا را دارد باید این مدارک را به همراه داشته باشد: 1) نامه پذیرش از دانشگاه کانادا. به این معنا که باید مشخص شده باشد که دانشجو در کدام یک از دانشگاه‌های کانادا موفق به تحصیل فرصت مطالعاتی شده است.

    لازم به توضیح است که دانشجو باید با یکی از اساتید دانشگاه مورد نظر در کانادا در رشته مربوط به خود هماهنگی کند و در واقع باید قبل از رفتن به کانادا استاد او در دانشگاه مشخص شده باشد که این امر از طریق ارتباط ایمیلی با استاد مربوطه انجام می‌شود. 2) ارسال رزومه همراه با عکس. منظور از رزومه مقاله و کارهای علمی است که شما در رابطه با رشته خود انجام داده‌اید. 3) ترجمه آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات تا آخرین مقطع تحصیلی. به این معنا که شما باید ریز نمرات تمام مقاطع تحصیلی خود را ارسال کنید. 3) نامه از وزارت علوم مبنی بر این که شما از لحاظ مالی در زمان تحصیل در کانادا حمایت می‌شوید. 4) فرمialm . 5) ارائه مدرک زبان معتبر. مدرک زبان معتبر از رشته‌ای به رشته دیگر متفاوت است و می‌تواند تافل یا ایلس باشد. 6) ارائه گواهی عدم سوء پیشینه. باید مشخص شود که شما در کشور خود یک فرد بزهکار نبوده‌اید. شخصی که قصد گذراندن فرصت مطالعاتی در یکی از دانشگاه‌های کانادا را دارد باید ابتدا با یکی از اساتید دانشگاه مورد نظر در رشته خود ارتباط برقرار کند و استاد را برای پذیرش او به عنوان دانشجو در دوره فرصت مطالعاتی توجیه کند. اگر استاد شما را پذیرفت باید از او درخواست کنید که از سوی دانشگاه برای شما نامه پذیرش صادر کند. بعدا باید برای گرفتن مدارک لازم برای ویزا تحصیلی در کانادا پیگیری کند. نکته‌ای که در مورد ویزا باید به آن توجه شود این است که ویزا به دو دسته کاری و تحصیلی تقسیم می‌شود. اگر ویزای کاری درخواست می‌کنید کارمند سفارت باید متوجه این موضوع شود که شما در کانادا قرار است بابت کار‌های علمی که انجام می‌دهید از استاد خود حقوق دریافت کنید در غیر این صورت برای شما ویزای کاری صادر نمی‌شود. لازم به ذکر است که مدارک لازم برای ویزای کار کانادا را در ویزاموندیال می توانید مطالعه کنید. اگر دوست یا یکی از اقوام شما در کانادا سکونت داشته باشد می‌توانید بدون طی کردن پروسه دریافت ویزا با دعوتنامه برای گذراندن دوره فرصت مطالعاتی به کانادا بروید. همچنین باید یک تقاضانامه هم به واحد تحصیلات تکمیلی دانشگاهی که در ان تحصیل می‌کنید برای تامین مالی در دوره فرصت مطالعاتی بدهید.

    2 3 - پاسخ به سوالات متداول درباره ویزای فرصت مطالعاتی کانادا - سفارت کانادا

    برای درخواست ارز هم باید نامه پذیرش و کپی ویزای کانادا را به بخش فرصت مطالعاتی وزارت علوم کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنید. در واقع زمانی که نامه پشتیبانی مالی برای شما صادر شد برای اخذ ویزا اقدام کنید. پس طی کردن این مراحل باید اجازه خروج از کشور را هم با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی دریافت کنید. اگر خانم متاهل هستید باید همسرتان اجازه خروج از کشور به شما بدهد و اگر دختر مجرد هستید پدر شما باید در دفترخانه اسناد رسمی اجازه خروج از کشور به شما بدهد.  نکته دیگر این که باید برای گذراندن دوره فرصت مطالعاتی در کانادا با فرهنگ این کشور هم آشنایی پیدا کنید که این امر با وجود سایت‌های مختلف و مطالب متنوعی که ارائه می‌شود مشکل نیست.

    بسیاری از دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش برای فرصت مطالعاتی در آمریکا نمی‌شوند گزینه بعدی آن‌ها کشور کانادا است و در حال حاضر هم به دلیل فاند کمی که کشور‌های اروپایی به دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه‌های اروپایی اختصاص می‌دهند و شرایط بسیار سخت دانشگاه‌های آمریکایی در پذیرش دانشجویان ایرانی، تعداد دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در کانادا با توجه به فاند خوب و هزینه دانشگاه در کانادا که این کشور به دانشجویان خارجی می‌دهند و همچنین رتبه خوب دانشگاه‌های کانادا بسیار زیاد است در نتیجه گرفتن ویزای کانادا سخت شده است بنابراین پیشنهاد می‌شود که تا حد امکان برای فرصت مطالعاتی از طریق دعوتنامه اقدام کنید.

    در حال حاضر کشور کانادا در ایران سفارت ندارد و دانشجویان ایرانی برای اخذ ویزا جهت گذراندن دوره فرصت مطالعاتی در کانادا باید به سفارت کانادا در یکی از کشور یکی از کشور‌های همسایه رجوع کنند. اغلب دانشجویان به ترکیه می‌روند چون کارمندان سفارت کانادا در ترکیه راحت‌تر ویزای فرصت مطالعاتی می‌دهند. در واقع باید به این امر توجه نمود که علاوه بر داشتن شرایط لازم از نظر قانونی برای اخذ ویزای فرصت مطالعاتی کانادا دیدگاه و عقیده شخصی کارمندان سفارت هم تا حدی در صدور ویزا موثر است چون کارمندان سفارت در بخش ویزای فرصت مطالعاتی باید شرایط و مدارک دانشجو را بررسی کنند و نهایتا تصمیم به صدور ویزا را صادر کنند به همین دلیل است که پیشنهاد می‌شود از طریق سفارت کانادا در کشوری اقدام کنید که کارمندان آن انعطاف‌پذیر هستند.

    ثبت دیدگاه

    3 دیدگاه برای “پاسخ به سوالات متداول درباره ویزای فرصت مطالعاتی کانادا”
    1. در مورد ویزای تحصیلی کشور کانادا باید گفت که خوبی کشور کانادا این است که گرفتن اقامت تحصیلی مخصوصا در مقطع کارشناسی راحت و قابل انجام است و اکثرا در خواست ها به ویزا میرسد.
      فقط یک نکته قابل توجه این است که دانشجو شدن شما باعث نمیشود که شما اقامت دائم را بگیرید.
      باید پس از اتمام تحصیل کار پیدا کنید و 6 ماه از زمان کار شما بگذرد و آنگاه شما درخواست اقامت دهید.

      پاسخ
    2. کانادا جزو کشوهای خوب برای تحصیل هست.لطفا در مورد دانشگاه های برتر آسیا، دانشگاه های مالزی، چین، ژاپن و سنگاپور هم مقاله بزارید.
      سپاس از شما

      پاسخ
    3. کانادا جزو کشوهای خوب برای تحصیل هست.لطفا در مورد دانشگاه های برتر آسیا، دانشگاه های مالزی، چین، ژاپن و سنگاپور هم مقاله بزارید.
      سپاس از شما

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.