جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تولید ۹۷ درصد از داروها توسط متخصصین داخلی
    07 شهریور 1398 - 1:56
    شناسه : 158323
    0

    نماینده مردم لاهیجان با اشاره به میزان داروهای تولیدی در کشور افزود: با تلاش متخصصان حوزه دارو، نودوهفت درصد داروها در کشور و‌ سه درصد در خارج تولید می‌شود که باید در این زمینه به حوزه گیاهان دارویی توجه شود.

    پ
    پ

    photo news1 1 - تولید ۹۷ درصد از داروها توسط متخصصین داخلی - ذبیح‌الله نیکفر

    ذبیح‌الله نیکفر پیش از ظهر امروز در دومین کنگره بین‌المللی زیست‌فناوری گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی در سالن اجتماعات مرکز پژوهش‌های سازمان چای کشور با بیان اینکه شهرستان لاهیجان دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه کاشت و‌ برداشت چای در کشور است، اظهار کرد: استان‌های شمالی و به‌ویژه شهرستان لاهیجان به دلیل شرایط زیست‌محیطی دارای بهترین ظرفیت در حوزه کاشت و‌ برداشت چای است که بسیار می‌تواند به توسعه استان گیلان کمک کند.

    وی با اشاره به نقش تکنولوژی در تولید داروهای گیاهی در کشور گفت: داروهای گیاهی برای منطقه ما بسیار مهم است و‌ باید در تولید این داروها از تکنولوژی بروز استفاده کنیم زیرا بسیار برای رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه مؤثر است.

    نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه باید داروهای گیاهی را به کشورهای دیگر صادر کرد، تصریح کرد: ظرفیت کشور برای تولید گیاهان دارویی و صادر کردن آن به کشورهای دیگر خوب است ولی باید به کشورهایی صادر شود که برای کشور سودآوری داشته باشد.

    نیکفر لازمه توسعه گیاهان دارویی را توجه و استفاده از جوانان متخصص عنوان کرد و گفت: گیاهان دارویی می‌تواند به‌سلامت کشور کمک کند و لازمه توسعه آن بهره‌برداری از زیست‌فناوری و استفاده از جوانان است زیرا در کشور جوانان بسیار خوبی در حوزه گیاهان دارویی وجود دارد.

    وی با اشاره به میزان داروهای تولیدی در کشور افزود: با تلاش متخصصان حوزه دارو، نودوهفت درصد داروها در کشور و‌ سه درصد در خارج تولید می‌شود که باید در این زمینه به حوزه گیاهان دارویی توجه شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.