×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر

رییسی - اختلاس‌گران خودشان اموال را بازگردانند - اختلاس

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در کشور، اتهام زنی‌های بدون سند را موجب وارد آمدن ضربه به روند مبارزه با فساد دانست و گفت: کسانی که به هر دلیل دچار هوای نفس شده و به اموال مردم با اخذ رشوه، پورسانت، اختلاس و … دست اندازی کرده‌اند، بهتر است قبل از این‌که دستگاه قضایی به سراغ‌شان برود، خودشان این اموال را بازگردانند.

رییسی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی:

* باید از هر گونه افراط و تفریط پرهیز کرد و افراط و تفریط برای حرکت مبارزه با فساد مضر است.

* بی تردید مردم عاشورایی ما مایوس نخواهند شد. پرچمی که مقام معظم رهبری برداشته اند، پرچم مقاومت و مبارزه با فساد است. بنده نیز یک طلبه و سرباز هستم و ملت بزرگ، مخلص و متدین، پای کار هستند. دولت، مجلس، نهادها و رسانه‌ها می‌دانند که گسترش فساد موجب ناامیدی و مبارزه با فساد موجب امیدواری در جامعه است.

* (با تاکید بر اینکه در مبارزه با فساد باید از افراط و تفریط پرهیز کرد): هم بی عملی و هم انگشت اتهام بی سند به سمت کسی گرفتن، هر دو به روند مبارزه با فساد ضربه می‌زند. نباید کسانی خواسته یا ناخواسته امری غیر مستند را در فضای مجازی یا حقیقی به کسی نسبت دهند. اگر سندی وجود دارد باید به دستگاه قضایی ارائه شود، زیرا اتهام زنی در فضای حقیقی و مجازی، موجب سلب امنیت روانی و اخلاقی از جامعه می‌شود و باید این موضوع به دقت کنترل شود.

*(با بیان اینکه دلسوزان نظام باید مستند سخن بگویند): دستگاه قضایی به هیچ عنوان ظلم به هیچکس را روا نمی‌داند. ما معتقدیم در عین قاطعیت باید عادلانه و بر اساس آنچه که منطبق با حق و عدل است، برخورد کنیم، زیرا به اعتقاد ما چنین برخوردی است که می‌تواند امیدها را در جامعه افزون کند.

* رئیس قوه قضاییه همچنین به کسانی که به هر دلیل دچار هوای نفس شده و با اخذ رشوه و پورسانت، ارتکاب اختلاس یا کسب درآمد از محلی که مشروع نبوده است به بیت المال دست اندازی کرده اند، توصیه اکید کرد که پیش از ورود قوه قضاییه برای رسیدگی به پرونده آنان، خودشان این اموال را به مردم بازگردانند.

* دستگاه قضایی همچنین خود را موظف می‌داند که برای امیدآفرینی و برخورد با عناصر فاسد، از همه خدمتگزاران عرصه اقتصاد، کارآفرینان، سرمایه گذاران و مدیرانی که با جسارت، خلاقیت و شجاعت، تحریم‌ها را دور می‌زنند و اجازه نمی‌دهند خللی در زندگی مردم ایجاد شود، حمایت جدی کند.

* با بیان اینکه سامانه اموال مسئولان فعال شده است، افزود: اگر کسانی به هر نحو گزارشی درباره زد و بندها، حیف و میل بیت المال، تخلف و تعدی به حقوق مردم دارند، باید آن را به دستگاه‌های مسئول اعلام کنند و دستگاه‌ها نیز باید اقدام کنند، زیرا اقدام از ناحیه سه قوه و نهادها می‌تواند برای مردم اطمینان بخش باشد.

ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.