شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مراقب اپلیکیشن‌های جعلی و پیامک‌های دروغین در ماه محرم باشید
    17 شهریور 1398 - 17:23
    شناسه : 158760
    0

    رئیس پلیس فتا گیلان از روش جدید کلاهبرداران برای خالی نمودن حساب بانکی شهروندان خبر داد و توصیه کرد : مراقب اپلیکیشن‌های جعلی و پیامک‌های دروغین باشید.

    پ
    پ

    1 - مراقب اپلیکیشن‌های جعلی و پیامک‌های دروغین در ماه محرم باشید - اپلیکیشن‌های جعلی

    سرهنگ ایرج پورمستمند رئیس پلیس فتا گیلان با اعلام این خبر گفت:در ایام محرم مجرمان سایبری با سوءاستفاده از احساسات هموطنان اقدام به کلاهبرداری از طریق طراحی اپلیکیشن‌های جعلی مانند نذری یاب و…حاوی لینک فیشینگ جهت واریز وجه می‌نمایند.

    سرهنگ پورمستمند ادامه داد: مجرمان سایبری پا فراتر گذاشته و با انتشار پیامک‌های انبوه، آگهی‌های  دروغین در سایتها و شبکه‌های اجتماعی  با عناوین ثبت‌نام تور و کاروان‌های زیارتی کاربران را فریب و به سایتهای جعلی و صفحات فیشینگ جهت ثبت‌نام هدایت می کنند .

    وی افزود:شهروندان به‌هیچ‌عنوان فریب این‌گونه تبلیغات و آگهی‌های جعلی را نخورده و حتماً جهت ثبت‌نام تورهای زیارتی به سایتهای معتبر و دارای مجوز مراجعه نمایند.

    رئیس پلیس فتا گیلان یادآور شد:سودجویان با طراحی اپلیکیشن‌های جعلی مانند نذری یاب و سایر موارد مشابه و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی از طریق دریافت حق عضویت، شهروندان را به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی (فیشینگ)هدایت و از این طریق،کلاهبرداران اطلاعات کارت آن‌ها را سرقت و حساب شان را خالی می‌ کنند.

    این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: کاربران به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکرده و هنگامی‌که از طریق این برنامه‌ها به درگاه پرداخت متصل می‌‌شوند،دقت نمایند جهت گرفتار نشدن به درگاه های جعلی(فیشینگ) حتماً آدرس صفحه درگاه پرداخت متعلق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده می‌کنند.

    رئیس پلیس فتا استان گیلان از عموم مردم خواست تا هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.