دوشنبه, ۲۰ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 8 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41235 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بررسی هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس ۲۰۱۹
    20 شهریور 1398 - 15:29
    شناسه : 158893
    0

    هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس بسته به دانشگاه انتخابی شما متفاوت می باشد. دلایل زیادی برای محبوبیت کانادا بین دانشجوییان بین المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد. علاوه بر این که دانشگاه های این کشور در بین بهترین دانشگاه های بین المللی قرار دارند، هزینه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی […]

    پ
    پ

    بررسی هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس 2019 - بررسی هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس 2019 - تحصیل کانادا

    هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس بسته به دانشگاه انتخابی شما متفاوت می باشد. دلایل زیادی برای محبوبیت کانادا بین دانشجوییان بین المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد. علاوه بر این که دانشگاه های این کشور در بین بهترین دانشگاه های بین المللی قرار دارند، هزینه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا نیز بسیار ارزان تر از بسیاری از کشور های انگلیسی زبان است. در این مطلب شما می توانید اطلاعات دقیقی در مورد هزینه ها و بودجه کارشناسی ارشد دانشگاه های کانادا بدست آورید. این مقاله شامل هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی و مقیم کانادا می باشد.

    در این مطلب به مباحث زیر پرداخته شده است:

    • هزینه های کارشناسی ارشد برای دانشجویان کانادایی
    • هزینه های کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی
    • بودجه دولت برای دانشجویان کارشناسی ارشد کانادا
    • وام برای دانشجویان کارشناسی ارشد کانادا
    • بودجه کارشناسی ارشد از شوراهای تحقیقاتی کانادا
    • بودجه کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی در کانادا

    هزینه های کارشناسی ارشد برای دانشجویان کانادایی

    به عنوان یک شهروند کانادایی شما از سرمایه گذاری قابل توجه دولت در آموزش عالی بهره مند خواهید شد. این موضوع هزینه تحصیل برای دانتشجویان بین المللی را پایین خواهد آورد و تقریبا برابر نصف هزینه تحصیلی است که دانشجویان بین المللی پرداخت می کنند. در سال تحصیلی ۲۰۱۸-۱۹ ، میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا ۷،۰۸۶ دلار کانادا بود. دانشگاه شما معمولا این مبلغ را بر اساس شهریه های پرداخت شده برای هر ترم و همچنین هزینه های اداری محاسبه می کند. به این نکته توجه داشته باشید که هر دانشگاه هزینه های خود را تعیین می کند و در دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد. برخی رشته های تحصیلی ممکن است دارای هزینه های بالاتری باشند به خصوص در زمینه های حرفه ای مانند پزشکی. برای مثال متوسط هزینه یک MBA اجرایی ۴۹,۴۹۸ دلار کانادا است. اگر می خواهید هزینه های دقیق کارشناسی ارشد در شته ای خاص در کانادا را جستجو کنید، جزییات ارائه شده توسط دانشگاه ها را مورد بررسی قرار دهید.

    هزینه برای ترم های اضافی

    بیشتر دوره های کارشناسی ارشد یک یا دوساله هستند. اگر مدت زمان تحصیل کانادا بیشتر طول بکشد شاید نیاز باشد هزینه اضافی برای تمدید دوره تحصیل خود پرداخت کنید که این هزینه عمولاً کمتر از ۱۰۰۰ دلار کانادا (۷۵۰ دلار) است.

    هزینه های تکمیلی

    بیشتر هزینه های مدرک کارشناسی ارشد را شهریه ها شامل می شود. اما ممکن انست دانشگاه هزینه های اضافی را برای خدمات دریافت کند. هزینه ثبت نام و خدمات دانشچویی کاملا متداول است. معمولاً کمتر از ۱۰۰ دلار کانادا (۷۵ دلار) هزینه دارد. هزینه های دیگر احتمالاً به رشته شما بستگی دارد و می تواند شامل هزینه های استفاده از آزمایشگاه ها و امکانات ورزشی باشد. به عنوان یک شهروند کانادایی ، بیشتر هزینه های شما مربوط به سلامتی تحت پوشش سیستم مراقبت های پزشکی با بودجه عمومی خواهد بود. علاوه بر این، دانشگاه ها معمولاً بیمه درمانی برای دانشجویان خود ارائه می دهند و هزینه های اضافی مانند دندانپزشکی را نیز تحت پوشش قرار می دهند. هزینه این پوشش ممکن است متفاوت باشد. اما معمولاً بین ۲۰۰ دلار و ۳۰۰ دلار کانادا (۱۵۰ تا ۲۵ دلار) است.

    هزینه های کارشناسی ارشد در کبک

    سیستم آموزش عالی کبک کمی متفاوت تر از سایر مناطق کانادا می باشد و تخفیفی برای ساکنان محلی ارائه می دهد. بدین معنا که دانشگاه های آن دارای سه رده هزینه تحصیلی هستند که دانشجویان بین المللی بیشترین هزینه را پرداخت می کنند. به دنبال آن نرخ پایین تری برای شهروندان کانادایی و تخفیف بیشتر برای ساکنان کبک ارائه می شود. جنبه های دیگر هزینه مدرک کارشناسی ارشد در کبک (مانند هزینه برای ترم های اضافی ، بیمه درمانی و هزینه های تکمیلی) یکسان است.

    هزینه های کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی در کانادا

    کانادا کشوری است با فرهنگ های چندگانه که از دانشجوییان از سراسر دنیا استقبال می کند. هزینه های کارشناسی ارشد بین المللی در کانادا نسبت به دانشجویان داخلی بیشتر است. به طور متوسط دانشجویان بین المللی دو برابر دانتشجویان داخلی شهریه پرداخت می کنند و با هزینه های معمولی بین ۱۳،۰۰۰ دلار کانادا و ۲۰،۵۰۰ دلار کانادا است. هزینه ها بین دانشگاه های مختلف متفاوت خواهد بود و مانند دانشجویان داخلی ، به طور معمول هزینه های بیشتری را برای زمینه های موضوعی حرفه ای (به ویژه پزشکی) باید پرداخت شود.

    بیمه درمانی برای دانشجویان بین المللی در کانادا

    بیمه درمانی برای دانشجویان بین المللی در کانادا اجباری است. استان های زیر دانشجویان بین المللی را تحت پوشش برنامه های بهداشت عمومی خود قرار میدهند:

    • آلبرتا
    • بریتیش کلمبیا
    • مانیتوبا
    • نیوبرانزویک
    • نیوفاندلند و لابرادور
    • ساسکاچوان

    با این حال ، اگر در نوا اسکوشیا ، انتاریو ، جزیره پرنس ادوارد یا کبک تحصیل می کنید ، باید بیمه درمانی بین المللی ویژه دانشجویان را تهیه کنید ، که هزینه آن معمولاً بین ۶۰۰ -۱۰۰۰ دلار کانادا در سال است. اگر این موضوع برای شما حائز اهمیت است می توانید با دانشگاه مورد نظر برای اطلاع از خدمات درمانی تماس بگیرد . گاهی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا شامل هزینه های اضافی نیز می شود. که این موارد شامل هزینه های اجباری برای خدمات اداری و دانشجویی و همچنین هزینه های مربوط به دوره می باشد. هزینه ها معمولاً برای دانشجویان بین المللی بیشتر نخواهد بود. شما بسته به رشته خود ، بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار کانادا باید پرداخت کنید.

    هزینه زندگی در کانادا

    هزینه کامل یک دوره کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی شامل هزینه های زندگی و اقامت نیز می شود. اگر قصد تحصیل در یک کشور خارجی را دارید حتما از بودجه کافی خود برای تحصیل و زندگی در آن کشور اطمینان حاصل کنید. به عنوان یک راهنمایی می توان گفت شما باید در حدود ۲۰،۰۰۰-۳۰،۰۰۰ دلار کانادا در سال (برای شهریه و هزینه های زندگی در تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا داشته باشید.

    بودجه دولت برای دانشجویان کارشناسی ارشد کانادا

    یکی از مهمترین منابع پشتیبانی مالی دانشجویان کارشناسی ارشد در کانادا ، دولت کانادا است. به عنوان شهروند کانادایی می توانید برای مدرک کارشناسی ارشد خود دو نوع کمک مالی از دولت درخواست کنید: کمک هزینه و وام. با توجه به سیستم دولت فدرال این کشور ، بودجه کارشناسی ارشد در کانادا ممکن است توسط دولت ملی کانادا یا سازمانهای محلی دانشجویی در استانهای خاص تأمین شود. در بعضی موارد بودجه از هر دو منبع در دسترس خواهد بود. نوع بودجه شما بستگی به محل زندگیتان دارید نه جایی که قصد تحصیل در آن را دارید.

    وام برای دانشجویان کارشناسی ارشد کانادا

    اگر واجد شرایط دریافت کمک هزینه نیستید ، یا اگر کمک هزینه دریافت شده برای تأمین هزینه کامل کارشناسی ارشد خود کافی نیست ، ممکن است بتوانید وام دانشجویی دریافت کنید. دو نوع اصلی وام دانشجویی برای مقاطع کارشناسی ارشد در کانادا وجود دارد: طرح ملی وام دانشجویی دولت کانادا و طرح های جایگزین ارائه شده توسط ارگان های محلی امور مالی دانشجویی. نوع وام مورد نظر شما بستگی به استان کانادا یا قلمرو مستقر در آن دارد (نه استانی که قد تحصیل در آن را دارید)

    وام دانشجویی کانادا

    وام های دانشجویی کانادا توسط دولت فدرال کانادا اهدا می شود. این تامین مالی برای همه مقاطع دانشگاهی می باشد. وام های دانشجویی در کانادا در ۱۰ منطقه از ۱۳ استان کانادا موجود است (مناطق کبک ، نوناووت و مناطق شمال غربی فقط تحت سیستم های وام دانشجویی خود قرار دارند). برای دریافت وام دانشجویی در کانادا ، باید:

    • شهروند کانادایی باشید (یا در غیر این صورت حق زندگی و ماندن در کانادا را دارید).
    • اقامت دائم یک استان که در آن سیستم وام دانشجویی کانادا ارائه می شود را داشته باشید.
    • به طور تمام وقت یا پاره وقت در یک دانشگاه شناخته شده تحصیل کنید.
    • نیاز مالی شما مهم است. مبلغ وام دانشجویی کانادا با استفاده از ضوابط مبتنی بر نیاز محاسبه می شود. مبلغی که می توانید وام بگیرید شرایط اقتصادی و پیشینه اقتصادی شما را در نظر می گیرد.
    • اگر بالای ۲۲ سال دارید و قبلاً وام دانشجویی در کانادا را نگرفته اید ، باید یک چک دانشجویی ارائه دهید.

    بودجه کارشناسی ارشد از شوراهای تحقیقاتی کانادا

    کمک های دولتی و وام تنها بودجه در دسترس شما به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد در کانادا نیست. مانند انگلستان ، کانادا با شوراهای تحقیقاتی با بودجه عمومی فعالیت می کند و از کارهای خاص دانشگاهی پیشتیبانی می کند. بیشتر بودجه تحصیلات تکمیلی از شورای های تحقیقاتی کانادا مربوط به تحقیقات سطح PhD است ، اما برخی از برنامه ها به طور خاص برای دانشجویان کارشناسی ارشد موجود است بورسیه تحصیلات تکمیلی کانادا توسط سه شورای تحقیقاتی اصلی کانادا با همکاری یکدیگر ارائه می شود. این برنامه سالانه حدود ۲۵۰۰ دانشجوی کانادایی در مقطع کارشناسی ارشد را پشتیبانی می کند.

    بودجه کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی در کانادا

    به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کانادا ، شما مجاز به دریافت همان بودجه عمومی دانشجویان داخلی مقطع کارشناسی ارشد نیستید. این بدان معناست که شما به طور عادی قادر به درخواست وام یا کمک هزینه نخواهید بود (گرچه ممکن است برخی از بودجه های شورای تحقیقات برای شما در دسترس باشد). اما نگران نباشید بودجه زیادی برای دانشجویان کارشناسی ارشد بین المللی در کانادا در دسترس است. در حقیقت ، چندین برنامه بورس تحصیلی صرفاً برای جذب و حمایت از تحصیلات تکمیلی از خارج کشور در دانشگاه های کانادا وجود دارد.

    با انتخاب وکیل مهاجرت از مزایای حضور او در تسریع کارهایتان بهره ببرید

     

    درصورتی‌که قصد مهاجرت به کانادا ، استفاده از راهنمایی‌های یک وکیل مهاجرت جهت دستیابی به نتیجه مطلوب پیشنهاد می‌شود. وی می‌تواند با آگاهی از شرایط و میزان سرمایه‌ای که دارید، بهترین روش مهاجرتی را به شما پیشنهاد دهد. وکیل مهاجرت با آگاهی و تجربه‌ای که دارد،  امور مهاجرتی اقامت و اخذ تابعیت را برون مشکل و دغدغه به سرانجام خواهد رساند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.