شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • سهل انگاری در حوزه فرهنگ قابل بخشش نیست
    08 مهر 1395 - 14:15
    شناسه : 15925
    0

    رئیس دبیرخانه شورای عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی با راه اندازی 175 شبکه فارسی زبان در ماهواره، ذهن های پاک نوجوانان و جوانان را نشانه گرفته اند و در چنین شرایطی ، اهمال و سهل انگاری در حوزه فرهنگ غیر قابل بخشش است. به گزارش «بامردم»، مرتضی […]

    پ
    پ

    رئیس دبیرخانه شورای عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی با راه اندازی 175 شبکه فارسی زبان در ماهواره، ذهن های پاک نوجوانان و جوانان را نشانه گرفته اند و در چنین شرایطی ، اهمال و سهل انگاری در حوزه فرهنگ غیر قابل بخشش است.

    به گزارش «بامردم»، مرتضی طالع ماسوله عصر چهارشنبه در دیدار با هنرمندان آستارا در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد این شهرستان افزود: فرهنگ هر جامعه ریشه در آداب و رسوم آن دارد و با انتشار کتاب و آثار فرهنگی دیگر می توان گنجینه فرهنگ و هنر کشور را معرفی کرد.
    وی اظهار کرد: خلق آثار هنری در قالب های مختلف، فرهنگ جامعه را زنده و پویا می کند و انتشار هر کتاب یا خلق هر اثر ارزشمند، روشن شدن چراغ فرهنگ را در جامعه سبب می شود.
    وی بیان کرد: امروز در دانشگاه های بسیاری از کشورهای دنیا رشته زبان و ادبیات فارسی آموزش داده می شود و باید به واسطه قلم و نگارش، ارزش و اصالت نهفته در این زبان را شناسایی و به نسل های بعدی انتقال دهیم.
    طالع ماسوله ادامه داد: مسئولان و مردم در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن رسالت خطیری برعهده دارند و هر کس به تناسب موقعیت فردی و اجتماعی خود باید در قبال فرهنگ جامعه احساس مسئولیت کند.
    او با اشاره به غنای فرهنگی آستارا گفت: این شهرستان از چهره های فرهنگی و علمی زیادی برخوردار است و باید اندیشه و راه آنها به عنوان الگویی برای جوانان معرفی شود.
    اکبر اکسیر از شاعران برجسته آستارا نیز در این آیین گفت: آستارا به عنوان شهرستان برجسته فرهنگی شناخته می شود و فضای فرهنگی بیشتری باید در آن غالب باشد و آثار علمی و هنری هنرمندان و اصحاب فرهنگ و قلم بیش از پیش معرفی شود.
    وی افزود: خلق و معرفی هر اثر هنری به معنای نو شدن فرهنگ و اندیشه است و انتظار می رود کتاب در خانه های ایرانیان مظلوم واقع نشود و هر عضو خانواده ایرانی به فراخور علاقه خود کتاب تهیه کرده و بخواند.
    شهرستان 86 هزار نفری آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد./ایرنا

    انتهای پیام /*

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.