شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • لایحه سرمایه گذاری پارک آبی رشت به شورا ارائه شد
    27 شهریور 1398 - 2:01
    شناسه : 159304
    0

    در یکصد و هشتمین نشست شورای اسلامی شهر رشت لایحه سرمایه گذاری پارک آبی رشت به شورا ارائه شد.

    پ
    پ

    حاج محمدی شهردار رشت - لایحه سرمایه گذاری پارک آبی رشت به شورا ارائه شد - پارک آبی رشت

    دکتر ناصر حاج محمدی شهردار رشت در این نشست از اختصاص ۱۰ هکتار زمین به این پروژه خبر داد و اظهار کرد: پارک آبی گیل لند دارای سالن های سرپوشیده مجزای زنانه و مردانه است همچنین در کنار آن شهر بازی با تجهیزات مدرن، هتل، رستوران، دهکده سلامت و… در نظر گرفته شده است.

    دکتر ناصر حاج محمدی افزود: پیش از این قرار بود این سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران فعلی، در استان مازندران انجام شود اما اکنون با رایزنی های انجام شده این طرح در رشت انجام می شود.

    وی از دریافت موافقت های اولیه از استاندار نیز خبر داد و گفت: درباره مجاورت طرح پارک آبی گیل لند با آرامستان در جاده تهران باید گفت که این زمین، تنها زمینی بود که در اختیار شهرداری قرار داشت و تحقیقات و مطالعات لازم نیز برای اجرای چنین طرح بزرگی نیز انجام شده و هیچ ارتباطی با آرامستان پیدا نمی کند.

    شهردار رشت ادامه داد: درصدی از سود هرگونه عملیات فروش این مرکز نیز بلافاصله و به صورت آنلاین به حساب شهرداری واریز می شود و درآمد پایدار برای شهرداری رشت خواهد شد.

    سرمایه گذار پروژه پارک آبی گیل لند نیز با ارائه توضیحاتی درباره چگونگی اندیشه اولیه برای سرمایه گذاری در رشت اظهار کرد: پیگیری دلسوزانه مجموعه مدیریت شهری رشت، بیشتر از ظرفیت جغرافیایی این شهر موجب انگیزه پذیرش این سرمایه گذاری شد.

    ایلیایی چنین سرمایه گذاری را برای رشت بسیار مناسب و زود بازده توصیف کرد و گفت: برای نخستین بار در سطح کشور، دهکده سلامت در جوار پارک آبی رشت نیز ساخته می شود.

    وی افزود: طراحی این پارک به گونه ای است که لذت تفریح برای همه افراد یک خانواده در آن فراهم می شود از این رو در نظر گرفتن پارک بازی، دهکده سلامت و مرکز خرید و… در کنار پارک آبی می تواند در جذب و جلب مردم و گردشگران موثر باشد.

    سرمایه گذار پروژه پارک آبی همچنین گفت: صاحبان اصلی این پروژه در نهایت خود مردم و شهروندان رشت خواهند بود.

    یکی دیگر از دست اندرکاران سرمایه گذار پروژه پارک آبی گیل لند در ادامه اظهار کرد: مهم ترین‌ موضوع برای سرمایه گذاری در رشت وجود یک شهردار پیگیر، توانمند و متخصص است.

    کرمی درباره جانمایی اجرای این پروژه و حرف و حدیث های موجود، گفت: این منطقه شاهراه کریدور جنوب به شمال شهر رشت و من امیدوارم با توجه به تدبیر و روشنفکری اعضای شورا، میزان و وسعت سرمایه گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی اتفاق خوبی برای رشت رقم بزند.

    وی با توجه به مطالبه اعضای شورا برای دریافت طرحهای مطالعاتی پروژه افزود: به زودی طرحهای مطالعاتی تکمیلی این پروژه به اعضای شورا ارائه می شود.

    این سرمایه گذار با اشاره به صحبتهایی که در زمینه همجواری این پروژه با آرامستان شهر بیان می شود، توضیح داد: طراحی پروژه طوری انجام شده است که هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد حتی صدای دو مجموعه به هم نمی رسد.

    کرمی ادامه داد: تابلو روز شمار اجرای پروژه نیز در محل عملیات نصب خواهد شد تا شهروندان در جریان طول مدت پروژه قرار گیرند حتی ما پیش بینی می کنیم که خاتمه کار زودتر از روزشمار، صورت بگیرد.

    وی در باره چگونگی تامین هزینه پروژه نیز که از سوالات اعضای شورا بود، گفت: تاییدیه های لازم از بانک مورد نظر دریافت می شود و به اعضای شورا ارائه می گردد.

    در این‌ جلسه همچنین یکی دیگر از دست اندرکاران سرمایه گذاری پارک آبی گفت: مساحت زمین در نظر گرفته شده برای چنین پروژه بزرگی نباید محدود باشد زیرا بی شک آیندگان قطعاً تلاش می کنند امکانات جدید برای گسترش آن فراهم‌ کنند.

    گلزار افزود: فرهنگ، میزان تحصیلات و نوع تفریحات مردم رشت با دیگر نقاط مختلف کشور بسیار متفاوت است و بنا بر این برای پیشرفت در آینده بسیار متفاوت می اندیشند.

    گفتنی است در این نشست شورا تصمیم گرفته شد در کمیسیون تلفیق با حضور روسای کمیسیونهای تخصصی و هیئت رئیسه شورا این لایحه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.