×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

ناصر رنجبر نیاول شهردار املش - سخنی با شهردار املش! - hlga

سیدمحمدرضا علوی املشی:

سخنان مهندس رنجبر شهردارمحترم املش را درجلسه کارگروه بازآفرینی شهری درخصوص آرامستان املش با حضور مسئولان را چندبار به دقت مطالعه کردم!

ایشان به صراحت ازتغییر کاربری قسمتی از زمین موقوفی خانواده یحیی پور صوفی به وادی املش(آرامستان ) سخن به زبان آورده است.

وی ضمن آنکه از ساخت تعدادی واحدتجاری،غرفه هایی برای ایجاد مرکزتوزیع یا بازار محصولات تولیدی با هدف جذب مسافر وگردشگرخبرداده و در کنارآن نیز به احداث پارک بازی برای کودکان نیز اشاره کرده است !

درفرازی از سخنان خود نیز ازآماده بودن طرح برای مناقصه جهت انتخاب پیمانکار خبرداده است از طرفی دیگر ازامام جمعه املش خواسته تا افکار عمومی را از طریق تریبون نماز جمعه آماده اجرای این طرح نماید !

متاسفانه سخنان جناب شهردار وطرح آن در جلسه کارگروه بازآفرینی شهری با ابهامات فراوانی روبرو است که نیاز به هوشیاری دستگاههای نظارتی وهمچنین آگاهی بخشی شهروندان املشی را دراین خصوص دارد !

لذا حقیر چندسوال در این زمینه مطرح می کنم تا آغازی برای مطالبه گری شهروندان املشی در این خصوص گردد!
۱_این زمین درچه سالی وباچه هدف برای وادی جهت دفن اموات وقف شده است.
۲_اززمان وقف این زمین تاکنون چه تعداد قبر وبه چه میزان فروخته شده واین مبالغ در این سالها صرف چه اموری گردیده است؟ودراقع بیلان کاری وادی از بدو تاسیس تاکنون کجا ثبت گردیده است!
۳_آیا تاکنون شهرداری با این همه فروش قبر توانسته وجبی زمین از اطراف به زمین وادی بیفزاید ویا در نقطه ای دیگر از شهر برای همین منطور زمینی خریداری کند!
۴_هیات امنای فعلی آرامستان(گلزارشهدای املش)چه افرادی هستند وچگونه انتخاب شده اند وهم اکنون چه نظارتی بر درآمدها وهزینه ها دارند؟
۵_هزینه دفن وکفن اموات برچه اساس وچگونه دریافت می شود وآیا تعرفه ثابت ومشخصی دارد ویا سلیقه ای وبراساس ارتباطات وچانه زنی همچنون عوارض نوسازی وپروانه های ساختمانی و… کم وزیاد می شود!
۶_آیا وادی یا گلزارشهدا محل جذب گردشگرومسافر ودرآمدزایی است یا محل فاتحه اموات!
۷_آیا وقف نامه خانواده واقف موجود است واگرموجوداست اوقاف یا شهرداری چرا نسبت به انتشار آن اقدام نمی کنند؟
۹_واقعا اگر احدی از وارثین واقف آنهم یکی از نوادگان آن‌ ادعایی نماید وشهرداری هم بلافاصله وارد مذاکره شود وراهکار ارایه نماید تا تعدادی ازواحدهای تجاری را بعنوان ثلث به احدی ازخانواده و…واگذارنماید قانونی است یا غیر قانونی؟
۱۰_چگونه یکباره بعدازگذشت این همه سال ثلث اموالشان را به دفتر یکی ازمراجع واگذار کرده اند تا آنها هم در اجرای طرح سهیم باشند وچگونی سهیم بودن خود دارای ابهامات زیادی است!
۱۱_چرا ازدفن اموات خارج ازمحدوده شهر وازمناطق دوردست حتی خارج از محدوده شهرستان که بعضاخود روستاها دارای وادی هستن دراین سالها جلوگیری نگردید ؟

حال با موارد وپرسش های ذکرشده خوب است جناب شهردار به چند نکته توجه فرمایند:
اولا: احداث مجتمع تجاری نیز بدون مطالعه و کارکارشناسی نهایتا عواقب آن همانند برداشت شن از حاشیه کمربندی املش خواهدبود که بعد از اجرا وواکنش ها هنوز هم نتواند به افکار عمومی پاسخ قانع کننده ای ارایه نمایدوکمربندی شهر بیش ازیکسال به حال خودرهاشود!
دوما :در همه شهرها چالش احداث ویا گسترش آرمستان یکی از معضلات جدی است وبعید است بعد ازآرامستان فعلی املش وپرشدن آن به این راحتی بتوان زمینی در جای دیگر به همین آسانی تهیه نمود !
سوما:ازتجربه تلخ مجتمع آدینه رشت،یااحداث مجتمع تجاری در جلوی زمین مصلی لنگرود،فعالیت اقتصادی نهادهای مدهبی و…بایددرس عبرت گرفت واینگونه کارها شائبه های زیادی بهمراه دارد وقطعا شهرستان املش نیزدر آینده با چنین چالش های جدی مواجه خواهدشد وبهتر است از چهره معنوی امام جمعه شهر ستان وشخصیت ها ومراجع برای چنین کارهایی استفاده نکرده ومایه نگذاریم !
چهارم:باید از وجب وجب زمین وادی(آرامستان فعلی) حفاظت وحراست کرد واز هرگونه ساخت وساز بیجا در آن حتی در حد یک ساختمان ویا کیوسک نگهبانی جدا خودداری کرد حالا چه رسد به ساخت وساز مجتمع تجاری ،شهربازی و…!
پنجم:اگر هم وارثان یا احدی از خانواده واقف نیز ادعایی داشته بجای ساخت مجتمع تجاری وواگذاری تعدادی از واحدها به آنان بهتر است شهرداری بجای این کار ،ارزش ریالی آن رابرآورد ونقدا یا معاوضه ملکی خارج از محدوده وادی (آرامستان)به آنها بابت ثلث پرداخت کند که زمین های زیادی ازمحل تملک در نقاط مختلف شهر دراختیارشهرداری است.
اما ساماندهی داخل وادی ویکسان سازی قبور ازوظایف متولیان امر وبسیار هم ضروری است ولذا جا دارد تا از نصب سنگ قبرهای غیر متعارف جلوگیری وهمسان سازی قبور ومتحدالاشکل کردن سنگ قبرها با همکاری خانواده های متوفی اقدام گردد وقطعا شهروندان نیز ازاجرای این چنین طرحی استقبال وحمایت خواهندکرد.
۹۸/۶/۲۸

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.