×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

گوشت قرمز - گوشت قرمز باز هم ارزان‌تر می‌شود - گوشت قرمز

«منصور پوریان» از وجود انبوه جمعیت دام سنگین و سبک در کشور خبر داد و افزود: اکنون نرخ هر کیلوگرم دام زنده گوساله با وزن کمتر از ۳۵۰ کیلوگرم ۲۷ هزارتومان و وزن بالای ۴۰۰ کیلوگرم ۲۵ هزارتومان است که نرخ هر کیلو لاشه گوساله بین ۵۲ تا ۵۴ هزارتومان عرضه می‌شود.

وی اظهارکرد: همچنین نرخ هرکیلوگرم دام زنده گوسفندی بره ریز بین ۴۰ تا ۴۱ هزارتومان و بره درشت بین ۳۶ تا ۳۸ هزارتومان است که نرخ هر کیلو لاشه گوسفندی در قصابی‌ها با نرخ بین ۷۰ تا ۷۵ هزارتومان عرضه می‌شود.

رئیس شورای تامین دام تصریح کرد: اکنون هر کیلوگرم گوشت گوسفندی بین ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان و گوشت گوساله بین ۷۵ تا ۸۰ هزارتومان برای مصرف‌کنندگان نرخ دارد.

وی اضافه کرد: وضعیت بازار گوشت قرمز از ابتدای سال تاکنون نسبت به سال گذشته کاهش ۲۵ تا ۳۰ هزارتومان را نشان می‌دهد که مبلغ قابل توجهی است و این روند ادامه خواهد داشت.

پوریان شرایط زایش جمعیت دامی را در بهار و پاییز امسال مطلوب دانست و ادامه داد: با زایش‌های فصل پاییز با انبوه جمعیت دامی مواجه خواهیم شد که در روند کاهش نرخ این محصول تاثیرگذار است.

وی شرایط فعلی تولیدکنندگان دام سنگین گوساله را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: به دلیل انبوه جمعیت دام سنگین، افزایش وزن دام‌ها و کاهش تقاضا تولیدکنندگان تحت فشار قرار دارند، به طوری که دام هایشان روی دستشان باقی مانده است.

رئیس شورای تامین دام اظهارکرد: راهکار کاهش نرخ گوشت قرمز، حذف دلالان و عرضه مستقیم لاشه گوسفندی و گوساله توسط تولیدکنندگان و دامپروران است.

وی گفت: انتظار می‌رود دولت برای تولیدکنندگان دام سنگین چاره‌ای بیندیشد و تا با رفع ممنوعیت صادرات این مشکل برطرف شود.

طبق گزارش ها، در سال ۹۷ نرخ هر کیلوگرم گوشت گوسفندی و گوساله در بازار برای مصرف‌کنندگان بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزارتومان بود.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.