×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

collage4 768x522 - نگاهی به عملکرد آموزش و پرورش گیلان و فرصت هایی که می سوزد! -

مرداد ماه گذشته بود که استاندار گیلان از عدم تلاش ادارات آمورزش و پرورش استان برای تخصیص اعتبارات انتقاد کرده بود و عدم تخصیص یکسان اعتبارات فرهنگی و هنری به مدارس شهرستان‌های گیلان را به‌دلیل سهل‌انگاری روسای ادارات آموزش و پرورش دانسته بود.

آن چه مدیریت آموزش و پرورش استان در دولت دوازدهم را با دوره گذشته متمایز می کند ضعف های مدیریتی در ارتباط با مدیران بالادستی است. به طوری که گفته می شد استاندار پیشین حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان به جلسات اداری استانداری را ممنوع کرده بود.

هرچند مدیریت پیشین آموزش و پرورش استان با ضعفهای زیادی مواجه بود اما ارتباطات خوبش با مدیران کشوری از جمله دکتر نوبخت وزن و اعتبار آموزش و پرورش استان را بالا برده بود و حال نیز به عنوان یکی از مشاوران او شناخته می شود. در زمان مهدی حاجتی، مقامات کشوری از جمله رئیس سازمان برنامه و بودجه بارها برای حل مشکلات این اداره کل به گیلان سفر کردند و بازدیدهای مختلفی از مدارس استان داشتند. ولی نوبختی که هرسال اول مهر در یکی از مدارس گیلان حضور پیدا می کرد امسال حضور پیدا نکرد.

مدیریت جدید آموزش و پرورش گیلان بیشتر از این که با مقامات دولتی رابطه مناسبی داشته باشد بیشتر به خاطر ارتباطاتش با بعضی نمایندگان مجلس از جمله نمایندگان منتقد دولت شناخته می شود. آن هم در حالی که از او به عنوان یکی از نیروهای اصلاح طلب نیز نام برده می شد.

باتوجه به این که مدیریت ارشد استانی معمولا تلاش مدیران استانی برای کسب اعتبارات را مورد توجه قرار می دهند این از نقاط ضعفی است که در مورد مدیران آموزش و پرورش گیلان دیده می شود. شاید تغییر و تحولات صورت گرفته در وزارت آموزش و پرورش و حضور وزیر جدید باعث شود که شاهد تغییرات در آموزش و پرورش استان نیز باشیم. مخصوصا آن که وزیر جدید آموزش و پرورش نیز که عصر امروز به گیلان سفر می کند روی این مسائل تاکیدات بسیاری دارد.

گیل خبر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.