×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

ربیعی - آقای فریدون قبل از دولت آقای روحانی در دانشگاه گیلان پذیرفته می شوند/ برادر رئیس جمهور بودن قطعا هیچ مزیتی برای آقای فریدون نداشته است -

علی ربیعی در ابتدای نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: امروز یکی از سیاست‌های ما توسعه رابطه با همسایگان است. سفر هفته گذشته رئیس جمهور برای شرکت در اجلاسیه اوراسیا در همین راستا صورت پذیرفت و از اهمیت بالایی برخوردار است و تمام مسئولیت هایی که با همسایگان خواهیم داشت را ایفا خواهد کرد.

هدف ما گسترش مناسبات با همه کشورهای منطقه است

وی ادامه داد: با پنج کشور که بازاری نزدیک به دویست هزار نفر خواهد داشت موافقت نامه بازار آزاد را امضا کردیم، به مجلس ارائه شده و از پنج آبان ۹۸ ، ۵۰۲ کالای کشاورزی و صنعتی کاهش تعرفه خواهد داشت.

ربیعی همچنین گفت: در دیدار سه جانبه با ترکیه و روسیه هم پیشرفت هایی داشته ایم. هدف ما گسترش مناسبات با همه کشورهای منطقه خصوصا خلیج فارس است. ما مایل نیستیم هیچ کشوری را در اطراف خودمان از دایره سیاسی اقتصادی و فرهنگی منع کنیم. به همین دلیل تلاش‌هایی شده که اوج آن ابتکار صلح هرمز بوده است.

وی ادامه داد: کسانی که تلاش می کنند ما صلح و دوستی با همسایگان نداشته باشیم بدانند موفق نخواهند شد. مردم ما می دانند همکاری با همسایگان اهمیت بالایی دارد.

رخ دادهای چند روز گذشته عراق مایه تاسف است

سخنگوی دولت گفت: از هرگونه تنش در کشورهای همسایه متاثر می‌شویم. رخ دادهای چند روز گذشته عراق مایه تاسف است. در روزهایی که دولت ایران و عراق خود را برای بزرگ‌ترین رویداد مذهبی دنیا آماده می‌کردند، شاهد حوادث تلخی بودیم . دولت عراق اطمینان داده است که دخالتی نداشته در این امر و حضور بدخواهان در این میان بوده است. دولت و ملت عراق از بلوغ و آگاهی کافی برخوردار هستند. راه درست وحدت عراق حول مرجعیت شیعه است. جمهوری اسلامی همکاری خود را برای همراهی برادران عراقی اعلام می کند و هیچ شکلی از بدخواهی این رابطه را از بین نخواهد برد.

در کنار مردم ایستادن برای گذشتن از روزهای تحریم از برنامه های دولت است

وی گفت: در این دوره تاریخی مراقبت از زندگی روزمره مردم ، گسترش فضای اجتماعی، گسترش اشتغال و از همه مهم تر توسعه روستایی برنامه ای بوده است که در این سال‌ها دنبال کردیم. دموکراسی، پیگیری انتخابات آزاد و کمک به مقاومت داخل در کنار مردم ایستادن برای گذشتن از روزهای تحریم از برنامه های دولت است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید بیش از همیشه سیاست‌های معطوف به روستا را تدوین کرده است. دولت با گسترش حاشیه نشینی و امثال آن در روستاها رو به رو بود. در این دولت تحولات خوبی در خصوص زندگی روستاییان و عشایر پدید آمده است.

روستاییان به بیمه بیش‌تر توجه کنند

ربیعی با اشاره به تلاش های دولت برای گسترش زندگی روستایی از جنبه اقتصادی و توسعه خدمات بهداشت و درمان و آموزش، آی تی، ارتباطات و اطلاعات، افزایش رفاه و گسترش بیمه و تسهیلات و ایجاد اشتغال‌های خرد محلی در کنار دامداری و کشاورزی گفت: معتقد هستیم خدمت به روستا و فقر زدایی برنامه بلند مدتی است که باید تلاش بیش تری در راستای آن صورت بگیرد.

وی گفت: سهم اشتغال روستاییان از اشتغال خرد ۲۵ در صد افزایش پیدا کرده است. ۱۴۰ هزار شغل از مجموع شغل های ایجاد شده مربوط به روستاییان بوده است ، همین‌جا از مقام مهظم رهبری برای پولی که از صندوق ذخیره ملی به دولت اختصاص دادند جهت این موضوع تشکر می‌کنم.

سخنگوی دولت گفت: ۸۴/. آب آشامیدنی سالم داریم. تمام خانواده های بالای ده خانوار به غیر از مناطق صعب العبور گاز کشی و برق کشی شده اند. صد در صد مراکز بهداشت تحت پوشش قرار گرفته‌اند. ۹۰/. از روستاییان از بیمه سلامت مجانی استفاده می کنند. بیمه اجتماعی روستاییان ۲۵/. را شامل شده است. همینجا از همه روستاییان دعوت می‌کنم به این بیمه بیش‌تر توجه کنند .
وی گفت: در ادامه طرح ها و پروژه های دولت امروز همزمان با روز روستا و عشایر ۲۴۸۰ طرح رونمایی خواهد شد.

مراسم اربعین بی نظیر تر از همیشه این مراسم برگزار خواهد شد

ربیعی در ادامه تاکید کرد: دولت برای مقابله با ابعاد مختلف فقر برنامه‌ریزی‌هایی دارد که در سال‌های آینده آن را اجرایی می کند.
سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که دولت برای مراسم اربعین چه کرده است گفت: وزیر خوب راه ما مشکل بلیت ها را حل کرده است. بی نظیر تر از همیشه این مراسم را برگزار خواهیم کرد.

تحریم باعث تقویت بودجه بدون نفت بوده است

وی در ادامه به حذف درآمدهای نفتی از لایحه بودجه اشاره کرد و گفت: در جلسه قبل توضیح دادم ، بخش جاری را از نفت جدا خواهیم کرد. تلاشمان بر این است بودجه جاری را از مالیات و سایر منابع مالی دولت تهیه کنیم. الان در قالب یک برنامه بودجه است . تحریم بد است اما اتفاقات خوبی هم برای ما داشته و آن تقویت بودجه بدون نفت بوده است.

در تغییر یارانه‌های پنهان دهک‌های پایین و طبقه متوسط در نظر گرفته می‌شوند

ربیعی سپس یادآور شد : هنوز هیچ تصمیمی به لحاظ متغیرهای متعدد اتخاذ نشده است اما در مرحله نهایی است اما قطعا هرگونه تصمیمی که در مورد یارانه های پنهان بویژه سوخت گرفته شود دهک‌های پایین و طبقه متوسط در آن در نظر گرفته می شود.

آمار ها نشان می دهد در تابستان افزایش اشتغال داشتیم

وی با بیان اینکه آمار ها نشان می دهد افزایش اشتغال در تابستان صورت گرفته است، گفت: در بخش های صنعتی کاهش داشتیم، اما در بخش های تولید مولد رویش داشته ایم. شواهد تامین اجتماعی هم آمار را تایید می کند ، در یک سال گذشته ۸۴۴ هزار نفر اعلام شده، خالص اشتغال ایجاد شده این رقم در روستاها هم افزایش داشته و نرخ مشارکت افزایش پیدا کرده است.
سخنگوی دولت ادامه داد: نیاز ما به پنجره جمعیتی سالانه بیش از یک میلیون شغل است. این آمار به اعتقاد من آمار درستی است. اما با توجه به بیماری بیکاری مزمن شده که انتقال پیدا کرده کمی پیچیده شده است. جناب نوبخت اعلام کردند آمار بیماری مزمن قبلی کاهش پیدا می کند. من فکر می کنم سیاست کاهش واردات آثار خوبی بر بخش اشتغال گذاشته است. در این میان البته به فکر افزایش قدرت خرید مردم هم هستیم.

انتقال حسین فریدون از دانشگاه گیلان به دانشگاه شهید بهشتی کاملا قانونی است

وی در پاسخ به پرسشی درباره مدرک تحصیلی حسین فریدون گفت: ادعای چند نماینده در این خصوص را دنبال کردم، دو نفرشان صحه گذاشتند بر سلامت روند طی شده؛ من خودم به دقت با آقای دکتر غلامی و مدیران دانشگاه صحبت کردم. ایشان به عنوان دانشجوی دکتری در یکی از دانشگاه های گیلان در دولت قبل پذیرفته می‌شوند. انتقال پیدا می کنند به دانشگاه شهید بهشتی ؛ رئیس قبلی این دانشگاه که الان رئیس دانشگاه آزاد است بسیار سخت گیر است و جبهه گیری سیاسی ندارد.
وی ادامه داد: حسین فریدون قبل انقلاب دستگیر می شود، زندان می رود، بعد انقلاب از اسیر می شود، سی در صد هم جانبازی دارد . انتقالش کاملا قانونی است.
ربیعی گفت: دکتر روحانی بارها گفته اند هیچ خط قرمزی برای رسیدگی به این امور ندارند. هیچ کمکی از سوی دولت صورت نگرفته است. برادر دکتر روحانی بودن هیچ امتیازی نداشته، اجازه بدهید در مورد برعکسش اظهار نظر نکنم ایشان مثل همه شهروندان باید رسیدگی‌های قانونی را طی کنند.

گفتیم تورم بهبود پیدا کرده است نگفتیم کاملا از بین رفته است

وی‌سپس در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا رئیس‌جمهور سخن کذبی درباره آمار اقتصادی داده است، گفت: گاهی ما درمورد یک موضوع حرف می زنیم در مورد یک موضوع دیگر کلیپ می سازند. ما گفتیم تورم بهبود پیدا کرده است نگفتیم کاملا از بین رفته است.

کمک به مردم در گرو کمک به دولت است

سخنگوی دولت در ادامه گفت: ما می دانیم مردم در شرایط بدی هستند، کمک به مردم در گرو کمک به دولت است. تحریم اجازه نداده که ما نفت بفروشیم کالا وارد کنیم و این ها در زندگی مردم اثر روانی و اقتصادی گذاشت. مهم این بود ما ارز را در یک کانال با نوسانات رو به بهبود وارد کردیم.

وی ادامه داد: آن‌هایی که باید دولت را کمک کنند، بدون ذکر علت می خواهند مشکلات حاصل از تحریم را به ناکارآمدی دولت متصل کنند.

ربیعی همچنین در پاسخ به پرسشی که قاضی صلواتی در دادگاه به متهمی گفته است که با همسر وی(علی ربیعی ) ارتباط مالی داشته است گفت: من همسر ندارم. اسم کوچک نبردند؟ شباهت اسمی هم دردسر است. شوکه شدم، همسرم کجا بوده است؟

۳۰۰ میلیون تومان برای بودجه شیر مدارس کنار گذاشته شد

ربیعی در ادامه با بیان اینکه گفت ۳۰۰ میلیون تومان برای بودجه شیر مدارس کنار گذاشته شد، تصریح کرد: امسال با اولویت سراغ مدارس خواهیم رفت، از مناطق ومدارس محروم شروع خواهیم کرد.
سخنگوی دولت در خصوص تایید یا تکذیب اختصاص بودجه ۱۴۴۰ میلیارد تومانی جهت تولید محتوا برای دولت گفت: ۱۴۴۰ میلیارد برای این کار؟ بودجه صدا و سیما چه قدر است؟ کسانی که این حرف را می زنند اعداد و ارقام می دانند؟ مبلغی که در نظر گرفته شده ۱میلیارد و چهارصد میلیون تومان بوده که هفتصد میلیون آن تخصیص داده شده است.

خبرنگار روسیه بخاطر تخلف در ویزا بازداشت شد

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره وضعیت خبرنگار روسی بازداشت شده در تهران گفت: پرونده این خبرنگار خانوم مربوط به معاونت ضد جاسوسی نبوده مربوط به تخلفات پیرامون ویزای ایشان بوده و به سرعت هم رسیدگی می‌شود.
ربیعی در ادامه در پاسخ به پرسشی در مورد لایحه تابعیت فرزندان با مادر ایرانی و پدر خارجی گفت: این لایحه سال‌ها مد نظر بوده است، چند بار برای حل این مشکل خیز برداشته شد که نشد. اواسط ۱۳۹۴ یکی از مصوبات شورای‌عالی رفاه در مورد کودکان مادر ایرانی بود. در دولت بررسی شد به مجلس رفت شورای نگهبان آن را رد کرد مرجع استعلام کننده جدید به آن اضافه شد. من خودم هم در گیر این پرونده بودم ، این موضوع خوشبختانه حل شد . حدود دوسال پیش حدود ۱۵۰ هزار کودک با این وضعیت وجود داشته است. این لایحه فقط مشمول زنان داخل ایران نیست و مشمول زنان خارج از ایران هم می شود.

هرگونه استفاده از سرنگ آلوده در چنار محمودی را تکذیب می کنم

سخنگوی دولت در بخش دیگری از این نشست به بحران ایجاد شده در روستای چنارمحمودی اشاره کرد و گفت: با دو مدیر کل اطلاعات و مسئولین سیاسی منطقه صحبت کردم. اطلاعاتم دقیق و جامع است. اولا هرگونه استفاده از سرنگ آلوده را تکذیب می کنم. فردی مراجعه می‌کند به پزشک، پزشک اعلام می‌کند ایمنی بدنش پایین آمده. وزارت بهداشت بلافاصله با دیدن این علائم شیوع شناسی می‌کند. این بهورز برای شیوع شناسی می رود و کار خود را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: ماجرا از وقتی به انحراف رفت که این بهورز توسط مقام قضایی بازداشت شد. بیماری هایی هستند که پایه ده سال و هشت ساله دارند. این بیماری در یک ماه ایجاد نمی شود. اصلا جای نگرانی نیست. منطقه منطقه فرهنگی و متدین است. به اعتقاد من نا امنی روانی بیش تر تاثیر گذاشته است. من وظیفه خودم می دانم که از این بهیار تشکر کنم که مسئولانه عمل کردند.

ربیعی از نقش رسانه‌های خارجی در تبدیل کردن مشکلان کشور به بحران نیز انتقاد کرد و گفت: اعتیاد وجود داشته و این اتفاق در آنجا رخ داده وزن اتفاق آنقدر نبود که خارجی ها موج سواری کنند. من اطمینان می دهم وزارت بهداشت دارد به خوبی موضوع را پیگیری می کند.

ربیعی همچنین گفت: زمانی که وزیر رفاه بودم از طریق مراکز بهزیستی سرنگ می دادیم به مراکزی که می دانستیم معتاد دارد و عده ای نیز ما را نقد می کردند.

ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.