×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

- بیان آخرین جزئیات از جایگزین پراید - پراید

احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران در خصوص جایگزین پراید گفت: سایپا در حال کار کردن روی یک پلتفرم است و جایگزین پراید قرار است سال 99 عرضه شود. در بازدیدی که از مرکز تحقیقات این خودروساز داشتم مشاهده کردم که سایپا روی پلتفرمی کار می‌کند که در مراحل نهایی قرار دارد ضمن این که قراردادها نیز با قطعه‌سازان بسته شده است.

قیمت خودرویی که جایگزین پراید خواهد شد قطعا از نمونه فعلی گران‌تر است اما رقم آن هنوز مشخص نیست. مردم از خودروهایی مانند پراید و پژو 405 خسته شده‌اند و باید خودروهای جدید با تکنولوژی جدید جایگزین این محصولات شوند. علاوه بر این امکان اجرای استانداردهای جدید 85 گانه به صورت کامل روی این دو خودرو وجود ندارد.وی ادامه داد: وزاتخانه به شدت سیاست داخلی‌سازی در صنعت خودرو را در پیش گرفته و می‌توان گفت به طور متوسط روی کلیه خودروها 75 درصد داخلی‌سازی داشتیم.

باید این میزان طی 2 سال به 80 درصد داخلی‌سازی برسد و این قضیه مربوط به همان سیاست جدید وزارتخانه است. در مورد میزان داخلی‌سازی پراید باید به مقدار ارزبری اشاره کرد و هر دستگاه از این خودرو تقریبا هزار دلار ارزبری برای قطعه‌سازان دارد. میزان آن برای کارخانه تولید نیز حدود 500 دلار است و به طور کلی تولید یک دستگاه پراید 1500 دلار ارزبری دارد.

دبیر انجمن خودروسازان در پایان اظهار کرد: اگر به دو سال گذشته بازگردیم، کلیه اقلام در زمینه گران شدن قطعا بیشتر از خودرو بوده است. صنعت خودرو در تلاش است تا با افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها، افزایش قیمت را نداشته باشد. اما زمانی که قیمت آلومینیوم 4 برابر یا فولاد 3 برابر می‌شود نمی‌توان کاری کرد. ما قبول داریم که قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده اما راه چاره‌ای وجود ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.