جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بلیط قطار را چه طور کنسل کنیم؟
    20 مهر 1398 - 15:04
    شناسه : 160353
    0

    داشتن بلیط قطار یکی از شرایط سفر در مسیرهای دور است. اما زمان‌هایی می‌رسد که همه برنامه‌های شما برای سفر به هم می‌ریزد. مخصوصاً زمانی که از مدت‌ها قبل، بلیط را خریده‌اید، اما الان فرصت رفتن به سفر را ندارید. دنبال سریع ترین راه برای کنسل کردن بلیط خودتان هستید. به طوری که حتی فرصت […]

    پ
    پ

    قطار را چه طور کنسل کنیم؟ 1 - بلیط قطار را چه طور کنسل کنیم؟ - بلیط قطار

    داشتن بلیط قطار یکی از شرایط سفر در مسیرهای دور است. اما زمان‌هایی می‌رسد که همه برنامه‌های شما برای سفر به هم می‌ریزد. مخصوصاً زمانی که از مدت‌ها قبل، بلیط را خریده‌اید، اما الان فرصت رفتن به سفر را ندارید. دنبال سریع ترین راه برای کنسل کردن بلیط خودتان هستید. به طوری که حتی فرصت رفتن به راه آهن را ندارید. اید وو تمایل دارید همان طور که آنلاین، خرید کرده اید، آنلاین هم بتوانید این بلیطی را که دستتان هست، کنسل کنید. برای این کار، حتماً باید به سراغ سایتی بروید که از آن خرید کرده اید. اگر از سایت علی بابا برای خرید بلیط قطار استفاده کرده اید، کنسل کردن آن خیلی سخت نیست. فقط کافی است که مراحل را درست جلو ببرید. برای کنسل کردن بلیط، تا یک ساعت قبل از حرکت قطار، فرصت دارید. البته بهتر است که زودتر از این‌ها اقدام کنید. اما در مورد کنسل کردن بلیط، معمولاً زمان در اختیار مسافر نیست. و شرایط زندگی و کاری، افراد را مجبور به کنسل کردن بلیط می‌کند.

    کنسل کردن بلیط قطار عادی است؟

    سالیانه نزدیک به 25 میلیون مسافر، از خطوط مختلف راه آهن برای مسافرت استفاده می‌کنند. و جالب است بدانید که نزدیک به 15 تا 20 درصد این بلیط‌ها، کنسل می‌شوند. و اگر یک حساب سرانگشتی بکنیم، سالیانه نزدیک به 5 میلیون بلیط مسترد می‌شود! پس شرکت‌های مسافربری، حتماً فکری به حال این اتفاق کرده اند.

    آنها شرایطی را فراهم کرده‌اند تا مسافران در صورت نیاز بتوانند، بلیطشان را کنسل کنند. فقط کافی است که اطلاعاتتان را به درستی وارد کرده باشید و به زمان سفر هم خیلی نزدیک نباشید. روی سایت علی بابا، شرایط خرید و استرداد بلیط آنلاین قطار قرار داده شده است. اما خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که این متن‌ها را نمی خوانیم و فقط تیک می‌زنیم.

    قطار را چه طور کنسل کنیم؟ 2 - بلیط قطار را چه طور کنسل کنیم؟ - بلیط قطار

    قبل از خرید، به فکر کنسل کردن هم باشید

    شاید خیلی ساده انگارانه به نظر برسد. اما قبل از این که بلیطی را بخرید، به این فکر باشید که به احتمال چند درصد، ممکن است مجبور شوید بلیط خودتان را کنسل کنید. حادثه خبر نمی کند. شرایط همیشه دست ما نیست و یک اتفاق ساده، می‌تواند سفر شما را جلو یا عقب بیاندازد.

    قبل از خرید، نگاهی به شرایط استرداد بلیط، روش‌ها و زمان‌های مشخصی که می‌توانید آن را کنسل کنید، بیاندازید. اگر جزو آن آدم‌هایی هستید که قبلاً هم مشکل کنسلی داشتید، حتماً شرایط استرداد بلیط‌های مختلف را مطالعه کنید. فرقی ندارد شما قرار است بلیط هواپیما را بخرید یا قطار یا حتی اتوبوس. این مشکل برای هر کسی می‌تواند پیش بیاید. پس همیشه حواستان به امکان کنسل کردن بلیط باشد. و حتماً شرایط را مطالعه کنید. بی‌اطلاعی از شرایط کنسلی، می‌تواند به ضرر شما تمام شود.

    قطار را چه طور کنسل کنیم؟ 3 - بلیط قطار را چه طور کنسل کنیم؟ - بلیط قطار

    حتماً عضو سایت بشوید و بعد خرید کنید

    ثبت نام کردن در سایت را فراموش نکنید. سایت علی بابا، اطلاعات شخصی شما را برای خرید بلیط‌های مختلف استفاده می‌کند. شاید تصور کنید که برای خریدن، نیازی به تایید شماره موبایل یا ایمیل نیست. اما وقتی بخواهید بلیط را کنسل کنید، به سادگی هویت شما را احراز می‌کنند و مسیر استرداد آنلاین بلیط، ساده‌تر می‌شود. ثبت نام کردن، ساده است و امکان پیگیری سفارش‌ها، بازگشت مبلغ و… را برای شما فراهم می‌کند.

    برای ثبت نام کردن، کافی است ایمیل و رمز عبور خود را ثبت کنید. در حساب کاربری خود، سفارش‌های قبلی، و شرایط استرداد دیده می‌شود. روی بلیط مورد نظر خودتان کلیک می‌کنید و برای استرداد اقدام می‌کنید. اگر تعداد سفارش‌های شما زیاد باشد، نام سفر را وارد کنید تا به بلیط مورد نظر برسید.

    می توانید تعداد سفارشتان را کاهش بدهید یا کل بلیط را کنسل کنید. اگر هنوز قوانین کنسلی بلیط قطار را نخوانده‌اید، روی لینک مورد نظر در این صفحه کلیک کنید. یک بار هم که شده، این قوانین را مطالعه کنید تا در نوبت‌های بعدی، دچار مشکل نشوید. در صورت تایید به مرحله بعد بروید. اگر مشکلی پیش آمده باشد، می‌توانید باز هم به عقب بازگردید.

    چه زمانی هزینه به حساب برمی گردد؟

    نهایتاً تا 72 ساعت بعد از استرداد بلیط، هزینه به حساب کاربر می‌گردد. با این حال، هنوز این امکان را دارید که هزینه را در حساب کاربری خود در سایت، نگه دارید. با این کار، خریدهای بعدی خود را ساده تر می‌کنید. اگر جزو مشتری‌های پر رفت و آمد هستید، این گزینه به شما کمک زیادی می‌کند.

    با این حال، امکان بازپس گرفتن هزینه و واریز به حساب بانکی را نیز دارید. برای این کار، با همان شماره کارتی که خرید کرده اید، می‌توانید هزینه خود را دریافت کنید. هنگام تکمیل فرآیند، به پیغام‌ها توجه کنید. حتماً دقت کنید که به شما در مورد موفقیت آمیز بودن استرداد، پیغام مناسب نشان داده شود. بعد از آن، تا 72 ساعت به حساب شما واریز خواهد شد. اگر مدت زمان بیشتری طول کشید، حتماً با پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.