×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

1 2 - عمل بینی چگونه انجام می شود؟ - پروتز سینه

عمل بینی یا رینوپلاستی عبارت است از جراحی تغییر شکل بینی. انگیزه‌ی انجام این جراحی می‌ تواند تغییر ظاهر بینی، بهبود تنفس یا هر دو باشد.

قسمت بالایی ساختمان بینی از استخوان و قسمت پایینی آن از غضروف تشکیل شده است. با رینوپلاستی می‌ توان استخوان، غضروف، پوست یا همه‌ی این ها را اصلاح کرد.

اما مانند هر جراحی دیگری که عوارض خاص خود را دارد، نباید از عوارض عمل بینی غافل شد.

عمل بینی می ‌تواند اندازه، شکل یا تناسبات بینی را تغییر بدهد. علاوه ‌بر زیبایی بعضی از مردم به‌ خاطر رفع صدمات ناشی از سوانح، اصلاح نقایص مادرزادی یا بهبود برخی مشکلات تنفسی به انجام این جراحی روی می ‌آورند.

چگونگی عمل بینی:

عمل بینی از آن ‌دسته جراحی‌ هایی است که درمورد همه‌ی افراد دارای مراحل دقیقا یکسانی نیست. به این معنی که هر عمل بینی در نوع خودش منحصر به ‌فرد است و براساس آناتومی و اهداف خاص همان فرد انجام می‌ شود.

عمل بینی می ‌تواند به دو روش باز و بسته انجام شود. جراح برای اینکه بتواند اصلاحات لازم را روی استخوان و غضروف بینی‌ اعمال کند، بسته به روش و پیچیدگی جراحی، فرد باید تحت بی ‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی قرار بگیرید.

نتیجه‌ عمل بینی:

هر تغییر کوچکی در ساختار بینی حتی در اندازه‌ی میلی ‌متری می ‌تواند روی ظاهر صورت تأثیر بگذارد. اگر برای انجام عمل بینی به جراحی حاذق و باتجربه مراجعه کنید، می ‌توانید امیدوار باشید که نتیجه‌ی رضایت ‌بخشی خواهید گرفت. خیلی مهم است که هم خودتان از نتیجه‌ی عمل راضی باشید و هم جراح‌ تان از مشاهده‌ی نتیجه‌ی کارش احساس رضایت کند.

 گاهی هم شاید تغییرات کوچک کافی نباشند و با جراحتان به این نتیجه برسید که جراحی دیگری برای انجام اصلاحات بیشتر انجام دهید. معمولا در چنین مواردی باید حداقل یک سال برای انجام عمل دوم صبر کنید، زیرا بینی ‌تان می ‌تواند در عرض این مدت تغییراتی بکند.

کدام جراح را برای عمل بینی انتخاب کنیم؟

عمل بینی معمولا توسط جراح پلاستیک، جراح پلاستیک صورت یا متخصص گوش‌ و حلق بینی انجام می‌ شود.

کسی را برای انجام عمل بینی انتخاب کنید که دارای تخصص و مدارک حرفه ‌ای است و مکررا این عمل را انجام می‌ دهد.

 همچنین جراحی را انتخاب کنید که تجربه و اعتبارش در میان بیماران و سایر پزشکان زبانزد باشد و نیز اطمینان حاصل کنید که جراح کارتان را در بیمارستانی با امکانات مجهز انجام دهد.

 با رعایت این موارد می‌ توانید عوارض عمل بینی ‌تان را به کمترین مقدار برسانید. ضمنا لازم است که جراح روند عمل را به زبان ساده برایتان توضیح بدهد تا از آنچه قرار است روی بینی‌ تان انجام بگیرد آگاه باشید.

پروتز سینه:

پروتز سینه، جهت ایجاد سینه‌ های بزرگ‌ تر و حجیم ‌تر انجام می ‌شود و ظاهری زیباتر و جوان ‌تر به سینه ‌هایی که در اثر شیردهی یا کاهش وزن، یا بیماری‌ های مختلف، یا به صورت ژنتیکی کوچک هستند، یا به حالت افتاده، شل و آویزان شده اند، می ‌دهد.

اهداف پروتز سینه :

با انجام عمل پروتز سینه، می‌ توان به این نتایج دست پیدا کرد:

  • بزرگ کردن حجم سینه ‌هایی که به صورت طبیعی کوچک است.
  • بازیافتن شکل اولیه سینه پس از حاملگی، کاهش وزن و یا شیر دادن به نوزاد.
  • بازیافتن تقارن سینه زمانی که بر اثر گذشت زمان یا یک اتفاق سینه شکل متقارن خود را از دست می ‌دهد.
  • بازیابی شکل اولیه سینه پس از جراحی.

توجه داشته باشید که به طور کلی عمل‌های جراحی پلاستیک به دو دسته‌ کلی عمل‌ های بازیابی و عمل ‌های زیبایی تقسیم می ‌شود.

جراحی بازیابی و بازسازی سینه که عموماً پس از سرطان سینه انجام می ‌شود در دسته اول قرار می‌ گیرد، اما جراحی افزایش حجم سینه جزء جراحی‌ های پلاستیک با هدف زیبایی قرار می ‌گیرد.

انواع پروتز سینه

انواع پروتز سینه براساس میزان برجستگی، شکل ظاهری، جنس و مواد تشکیل‌دهنده مشخص می شود. که از نظر میزان برجستگی به سه نوع پروتز با میزان برجستگی کم، زیاد و خیلی زیاد تقسیم می شود.

از نظر شکل ظاهری نیز پروتز سینه به دو نوع پروتز سینه گرد و پروتز سینه اشکی (آناتومیکال یا قطره‌ اشکی) تقسیم می شود.

2 2 - عمل بینی چگونه انجام می شود؟ - پروتز سینه

پروتز سینه گرد:

پروتز سینه گرد برای کسانی که می خواهند سینه شان برجسته و از طرفی خوش شکل و نرم باشد، مناسب است. این پروتز در واقع جراحی اصلاحی است و در آن چرخش تکرار شونده پروتز امکان پذیر است.

پروتز سینه اشکی:

پروتز سینه اشکی نیز برای کسانی مناسب است که دوست دارند سینه ای طبیعی داشته باشند یا این که بافت و پوشش سینه آن ها کم و یا اصلا نیست، یا سینه های تخت و بدون فرم و نامتقارن یا نقص ظاهری سینه دارند.

از نظر جنس و مواد تشکیل ‌دهنده نیز پروتز سینه به سه نوع، پروتز سینه آب‌ نمکی، پروتز سینه سیلیکونی و پروتزهای سینه ثابت تقسیم می شوند.

جنس این پروتزها از نظر کیفیت خیلی با هم فرقی ندارند ولی هزینه متفاوت، احساس راحتی بیشتر و محل برش های مختلفی دارند.

انتخاب جنس پروتز برعهده پزشک است که با توجه به شرایط سینه بیمار یکی از این موارد را انتخاب می کند. پروتز سینه سیلیکونی ژل مانند، و پروتز آب نمکی، و سینه ثابت جزء نسل پنجم پروتزهای سینه می باشند.

پروتز سینه آب‌ نمکی:

پروتز سینه آب‌ نمکی گرد بوده و داخل آن با آب نمک استریل یا سالین پر شده و دیواره آن سیلیکونی و نفوذ ناپذیر است. اما باید توجه کنید که از پروتز سیلیکونی محکم تر است و اگر پاره شود به شکل تخت و صاف در می آید و مواد داخل آن جذب بدن می شود.

پروتز سینه سیلیکونی:

پروتز سینه سیلیکونی مثل ژل چسبان بوده و داخل آن از ترکیبات سیلیکونی تشکیل شده است. این نوع پروتز، انتخاب اول بیشتر خانم هاست. چون خیلی به بافت سینه طبیعی شباهت دارد. اگر هم پروتز آسیب ببیند، ژل های داخل پروتز به فضای اطراف یا لایه دیگر پروتز منتقل می شوند.

اگر این نوع پروتز را انتخاب کرده اید بهتر است پزشک به صورت مرتب شما را معاینه کند. این پروتز برای افراد زیر ۲۲ سال توصیه نمی شود.

 این پروتز لمس طبیعی تری دارد و احتمال چین خوردگی در آن کمتر و خود به خود نیز تخلیه نمی شود. اما عیب آن در معاینه و هزینه زیاد، برش زیاد روی پوست و ریسک پارگی بدون نشانه است. بعد از گذشت سه سال از عمل، برای ارزیابی پارگی های بی صدای پروتز، نیاز است تا MRI انجام دهید. بعد باید هر دو سال یکبار آن را انجام دهید.

جراحی بینی:

گاهی در کنار مشکلات ظاهری، اختلال داخلی از جمله پولیپ، انحراف تیغه بینی و بزرگی شاخک بینی وجود داشته باشد و علاوه بر رفع مشکل به زیبایی هم می توان فکر کرد ولی بازهم با مراجعه به پزشک متخصص گوش ، گوش حلق بینی تایید شده است.

 تا این مرحله با طرح چنیدن فاکتور به این باور رسیدیم که برای رسیدن به نتیجه خوب در جراح بینی حتما بایستی به جراح پلاستیک متخصص مراجعه کرد

انواع جراحی بینی باز و بسته:

باید بدانید که جراحی بینی ، رینوپلاستی به دو صورت باز و بسته انجام می شود.روش باز به روشی گفته می شود که بین سوراخ های بینی یک برش ظریف می زنیم که در این حالت پوست به راحتی از روی بینی بلند می شود، اما در روش بسته برش هایی از داخل بینی زده می شود.

با این حال در هر دو روش پوست از اسکلت بینی جدا می شود چرا که برای دسترسی به اسکلت بینی این کار لازم است.

انواع روش های جراحی بینی:

 جراحی بینی باید طوری انجام شود که بینی عمل شده با سایر اجزای صورت متناسب بوده و در نگاه اول ظاهر مصنوعی و غیر طبیعی را در چشم بیننده تداعی نکند.

 جراحی بینی طبیعی:

اکثریت آقایان و نیز بسیاری از خانم ها این مدل بینی را می پسندند. منظور از بینی طبیعی این است که اشکالات ظاهری بینی مانند قوز بینی، افتادگی نوک بینی، انحراف ظاهری، پهنای نوک بینی به نحوی وضع شوند که بینی در عین حال که زیباتر و شکیل تر می شود، ظاهری به اصطلاح “عملی” و  “مصنوعی” پیدا نکند.

به عبارت دیگر  اگر شخصی بعد از جراحی بینی شخص را ببیند متوجه عمل جراحی زیبایی در وی نخواهد شد.

البته طبیعی بودن به معنای باقی ماندن مقداری از اشکالات اولیه و بزرگی بینی نیست بلکه به معنی تناسب کامل بینی با سایر اجزای صورت و باقی نماندن عوارض ظاهری جراحی مانند جای بخیه، فرو رفتگی زیاد در ناحیه پشت و پره های بینی و کوچک تر از حد شدن سوراخ های بینی می باشد.

جراحی بینی نیمه فانتزی:

تقریبا نیمی از خانم های متقاضی عمل جراحی زیبایی بینی خواهان بینی نیمه فانتزی هستند.

منظور از بینی نیمه فانتزی مدلی است که ضمن حفظ تناسب سایز و شکل بینی با سایر اجزای صورت نوک بینی کمی از حالت طبیعی سربالاتر و قوس پشت بینی نیز کمی بیشتر باشد.

در این مدل پهنای بینی از روبرو و سایز سوراخ ها نیز کمی از حالت طبیعی باریکتر خواهد بود.

در این مدل نیز بینی ظاهر غیر طبیعی و “عملی” ندارد نوک بینی بیش از حد بالا نرفته و ظاهر به اصطلاح “خوکی” پیدا نمی شود و همچنین قوس پشت بینی به حالت “سرسره ای” تبدیل نمی شود.

جراحی بینی مدل های غیر طبیعی بینی:

برخی از متقاضیان جراحی بینی خواهان مدل های غیر طبیعی بینی هستند. از مشخصات این مدل ها بالا رفتن زیاد نوک بینی، قوس بیش از اندازه در پشت بینی فرو رفتگی زیاد ناحیه پره های بینی و کوچک شدن زیاد سایز بینی است.

نتیجه این عمل ها این است که بعد از عمل در نگاه اول ظاهر غیر طبیعی و به اصطلاح “عملی” بینی مشهود و نمایان است.

این موضوع شاید در کوتاه مدت و به خصوص در سنین کمتر برای برخی مطلوب  باشد ولی در دراز مدت موجب  نارضایتی و گاهی انگشت نما شدن شخص شده و بعد از چند سال این افراد به دنبال عمل ترمیم و اصلاح شکل “غیر طبیعی” بینی خود خواهند بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.