×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

محمدتقی نظرپور - آغاز حذف پایان‌نامه‌های کاغذی/ اجرای بیش از ۵۰۰ پروژه عمرانی دانشگاهی در حوزه مدیریت سبز -

دکتر محمدتقی نظرپور در سومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها ، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری که امروز در سالن غدیر سازمان برنامه و بودجه برگزارشد، با تاکید بر این که این نمایشگاه با هدف نمایش عملکرد و توانمندی‌های مراکز آموزشی و پژوهشی و با همکاری وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه در حال برگزاری است گفت: در واقع همه دانشگاه‌ها علاقه مند به مشارکت برای حضور در این برنامه بودند اما به دلیل محدودیت‌های جا حداکثر ۵۰ دانشگاه ، مراکز پژوهشی و پارک‌ها بسته به نوع کار و اقدامی که انجام داده بودند توانستند در این مراسم مشارکت داشته باشند. در واقع این برنامه هر دو سال در حوزه مدیریت سبز به منظور نمایش طرح‌های اجرا شده و در دست اجرای آموزش عالی در این عرصه برگزار می‌شود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم همچنین گفت: در سومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی در حوزه مدیریت سبز طرح‌های مبتکرانه و نوآورانه زیادی با توانمندی‌های بالا و میزان تاثیرگذاری‌های بیشتر در زمینه‌های کشاورزی، آب، محیط زیست، پسماند و تاثیر گذاری آن در عرصه اقتصاد و غیره به نمایش گذاشته شده است.

دکتر نظر پور همچنین به برخی منابع تخصیص یافته و اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت سبز اشاره کرد و گفت: از سال ۹۶ تاکنون ردیف بودجه مشخصی در اختیار وزارت علوم تحت عنوان مدیریت سبز و به منظور حمایت از اجرای پروژه‌های این عرصه قرار گرفته است و خوشبختانه تاکنون توانستیم ۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ملی در این عرصه داشته باشیم.

به گفته معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۱۰۰ طرح مهم در حوزه مدیریت سبز در دانشگاه‌ها اجرایی شده است و شورای راهبردی مدیریت سبز در ۱۵۰ دانشگاه، ۴۰ پارک و ۱۰ پژوهشگاه راه اندازی کرده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: اجرای ۵۰۰ پروژه مدیریت سبز، کاشت بیش از یک میلیون نهال در دانشگاه‌ها طی سه سال گذشته ابلاغ بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با حوزه مدیریت سبز و همچنین همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری ، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوع مدیریت سبز از جلمه اقدامات انجام شده در این عرصه است.

معاون وزیر علوم با تاکید بر این که پایانامه‌های کاغذی دانشجویان از سال تحصیلی ۹۸-۹۹ حذف می‌شوند گفت: دانشگاه‌ها باید زیر ساخت‌های لازم برای الکترونیکی کردن پایانامه‌ها فراهم کنند.

دکتر نظر پور در پایان خاطر نشان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون از اعتبارات سایر منابع دانشگاه‌ها برای حوزه مدیریت سبز هزینه شده است و دولت باید متناسب با این هزینه‌ها کمک‌های لازم برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های این حوزه انجام بدهد.

ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.