×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

والمسلمین محمدجعفر منتظری - روز گذشته ۵ قاضی فاسد اخراج شدند -

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری صبح امروز در مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب مشهد اظهار داشت: امروز در جبهه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و نفوذ در حال نبرد و جنگ با دشمن هستیم و دشمن به دلیل خوردن ضربه کاری از نظام جمهوری اسلامی ایران با تمام توان به میدان آمده ‌اما ما باید در این جنگ نیز مانند دفاع مقدس پیروز میدان باشیم.

وی با اشاره به اینکه دادستان‌ها و مسئولان قضایی باید مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کنند، گفت: در زمان جنگ تحمیلی در تحریم کامل بودیم و حتی سیم خاردار نیز نداشتیم اما امروز به واسطه وجود رهبری فرزانه و حضور جوانان پرتوان در صحنه‌های مختلف، دنیا را به تحیر وا داشته‌ایم.

دادستان کل کشور اضافه کرد: دستگاه قضا از زمان تشکیل شورای عالی اقتصاد توسط مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد نیز ورود کرده است و مسئولان دستگاههای اجرایی هم باید در این عرصه جهادگونه ورود کنند و هیچ بهانه‌ای در حوزه اقتصاد کشور وجود ندارد.

منتظری ادامه داد: دستگاههای اجرایی باید مشکلات اجرایی را حل و فصل کنند و رفع موانع از جمله بروکراسی اداری و قوانین و مقررات دست و پا‌گیر بر عهده دستگاه‌های اجرایی است اما در این حوزه کندی کار وجود دارد.

دادستان کل کشور در ادامه خاطرنشان کرد: سمت‌ها و پست‌ها می‌گذرد و برای هیچ یک از ما دوام ندارد از این رو باید از فرصت‌ها استفاده و خالصانه خدمت کرد.

منتظری با اشاره به پیش رو بودن ایام اربعین حسینی افزود: زیارت اربعین نشانه یک مومن و شیعه پیرو عصمت و طهارت است و اربعین نشانه پیروزی حماسه حسینی است و اربعین حسینی را باید زنده نگاه داشت.

منتظری در ارتباط با وظایف دادستانی مرکز استان‌ها تصریح کرد: دادستان به عنوان مدعی‌العموم وظایف بسیاری دارد که مردم داری و تکریم ارباب رجوع، نظارت مستمر و مدیریت شده بر همه دادستان‌های استان، نظارت بر ضابطان قضائی و اهتمام لازم برای صیانت از حقوق عامه و حضور در صحنه‌ها از آن جمله است.

وی با تاکید بر تلاش دادستان‌ها برای رفع موانع تولید اضافه کرد: نظارت بر زندان و زندانیان، جلوگیری از بازداشت های غیر ضرور و مدیریت صحیح در صدور قرارها، تلاش برای حل و فصل دعاوی، برخورد کافی با سرقت و سارقان که امنیت را از جامعه گرفته‌اند و باز اجتماعی کردن زندانیان از دیگر وظایف دادستان‌هاست.

دادستان کل کشور بر تزکیه دستگاه قضا تاکید کرد و گفت: برای از بین بردن جرم باید دستگاه قضایی از آلودگی مبرا باشد و هیچ تعارفی هم با هیچ کس در هیچ سمتی نیست به طور مثال روز گذشته پنج قاضی فاسد را از دستگاه قضا جدا کردیم.

منتظری افزود: بیش از ۱۱ هزار قاضی در دستگاه قضا فعالیت می‌کنند و باید اجازه جولان از تعداد اندکی که باعث بدنامی می‌شوند گرفته شود و دستگاه قضایی، وکلا و کارشناسان از وجود افراد ناپاک، پاکسازی شوند.

وی با اشاره به انتصاب دادستان جدید مشهد اضافه کرد: باید با ادامه تلاش‌های دادستان سابق شاهد دستاوردهای جدید و ابتکارات جدیدتر با همکاری همه دست اندرکاران حوزه قضا در استان خراسان رضوی باشیم.

انتخاب

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.