×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

حسین رحیمی - انهدام باند بزرگ فروش سوالات کنکور - سوالات کنکور

سردار  حسین رحیمی صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران که به مناسبت هفته ناجا انجام شد، در این باره گفت: توانستیم باند بزرگ فروش سوالات کنکور را شناسایی و متلاشی کنیم.

وی افزود: بعد از انهدام این باند تنها به صدور یک اطلاعیه اکتفا کردیم اما باید بگویم که این باند وسیع بوده و سوالات را گرفته بودند و قصد داشتند آن را توزیع کنند اما قبل از آنکه توزیع شود در نطفه آن را خفه کردیم.

سردار رحیمی افزود: متاسفانه برخی از مسئولین و آقایان نیز دراین گروه بودند.

وی با بیان اینکه تهران ۱۴ ورودی اصلی و ۱۲۰ ورودی و خروجی فرعی دارد، گفت: ۱۸ وزارتخانه، ۱۴۰ سفارتخانه و ۱۷۵۰ مسجد در تهران وجود دارد که حفاظت آنها بر عهده پلیس است.

وی با بیان اینکه تهران ۱۰ هزار و ۵۳۸ کیلومتر معابر بزرگراهی دارد که ۵۸۹۰ تقاطع دارد و ۶۶۰ تقاطع نیز به صورت هوشمند کنترل می‌شود گفت: هشت برابر ظرفیت شهر، خودرو داریم و ۳۰ درصد ترافیک کشور نیز متعلق به پایتخت است.

هر ۳ ثانیه یک تماس با سامانه ۱۱۰

سردار رحیمی با بیان این که روزانه ۳۰ هزار تماس با صد خط ۱۱۰ برقرار می‌شود گفت: یعنی هر سه ثانیه یک تماس با ۱۱۰ گرفته می‌شود که نیمی از این تماس‌ها عملیاتی می‌شوند وطی شش ماه اخیر سه میلیون و ۱۰۳ هزار تماس عملیاتی داریم.

به گفته وی، روزانه ۱۷ هزار نفر به یگان‌های مختلف پلیس مراجعه می‌کندو روزانه ۳۷۰۰ پرونده در پلیس تشکیل می‌شود.

وی با بیان این که در دو سه سال اخیر شاهد افزایش کشف جرایم بوده‌ایم گفت: در شش ماه نخست امسال ۱۰ درصد افزایش کشف داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در ۳۸۴ محله تهران طرح‌های مختلف پلیسی اجرایی شده است، اظهار کرد: ۴۱۰ طرح در شش ماه به اجرا درآمده است و یکی از این طرح‌ها «رعد» است که در سال جاری حدود شش مرحله از آن اجرایی شد و طی آن ۶۲۹۶ نفر معتاد، مجرم، قاچاقچی و غیره دستگیر شدند.

به گفته سردار رحیمی، سهم تهران از وقوع جرایم مختلف در سال ۹۲، ۳۳ درصد بود که در حال حاضر با انجام کارهای پلیسی این عدد به ۲۱ درصد رسیده است.

وی در ادامه به اجرای طرح «اقتدار» در راستای برخورد با اراذل و اوباش در تهران خبر داد و اظهار کرد: در این راستا تاکنون ۴۸۴ نفر دستگیر شدند و در این بخش نیز رشد ۲۸ درصدی برخورد داشته‌ایم.

رییس پلیس پایتخت در ادامه با اشاره به اجرای طرح «صاعقه» در راستای برخورد با کیف و موبایل‌قاپی، گفت: توانستم با انجام طرح‌های مختلف، روند صعودی این جرم را منفی کنیم و در حال حاضر وقوع این جرم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش داشته است.

وی همچنین از اجرای طرح انضباط بخشی شهری با کمک شهرداری با رویکرد ساماندهی بساط گستران، کودکان خیابانی، زاغه نشینان و غیره خبر داد و گفت: تنها در حوزه بساط گستران ۳۰۰۰ از دست فروشان را بدون مشکلی ساماندهی کردیم.

سردار رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تجمعات در شهر تهران، گفت: در شش ماه اخیر ۶۰۳ مورد تجمعات مختلف  در حوزه‌های اقتصادی، دانشجویی، صنفی و کارگری داشتم که بدون مشکلی این تجمعات برگزار شد و در بسیاری از موارد پلیس از مسئولان مربوطه دعوت می کرد تا صدای افراد را بشنوند و این تفاوت پلیس ایران با سایر پلیس های کشورهای دیگر است.

وی با بیان اینکه در شش ماه امسال میزان برخورد با حاملان سلاح گرم ۹ درصد افزایش داشته و شاهد افزایش ۳۹ درصدی دستگیر شدگان هستیم گفت: همچنین شاهد رشد ۳ درصدی در حوزه جمع آوری سلاح سرد هستیم.

وی با اشاره به انهدام شش باند سرق مسلحانه که قصد انجام سرقت از بانک و طلافروشی‌ها را داشتند اظهار کرد: این باندها قبل از اقدام با اشراف اطلاعاتی دستگیر شدند.

وی با اشاره به کشف حدود ۱۳ تن انواع مواد مخدر در تهران گفت: در حوزه جرایم اقتصادی نیز در سال گذشته رکورد زده و انقلابی در این خصوص داشتیم به گونه‌ای که سوادگران ارز و دلاری که بیش از سه دهه در خیابان‌های تهران جولان می‌دانند توسط پلیس اقتصادی جمع آوری و بساط سی ساله دلالان جمع آوری شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در حوزه سایبری نیز در شش ماه امسال ۹۶۱۵ جرم کشف و ۲۰۷۵ نفر نیز دستگیر شدند گفت: شاهد رشد ۵۴ درصدی جرایم در این خصوص بودیم. ضمن آنکه ۷۱ درصد پرونده‌ها اقتصادی ، ۱۵ درصد اخلاقی و ۱۴ درصد اجتماعی بوده است.

وی همچنین در مورد پلیس راهور  تهران نیز با بیان اینکه این پلیس با کاهش ۴۰ نفر کشته در تصادفات در شش ماهه اول امسال ، رتبه اول در کاهش تصادفات را دارد، گفت: روزانه ۵۱ مورد ماموریت از بخش‌های مختلف شهرداری به پلیس ارجاع داده می‌شود و همچنین در اجرای احکام ماده ۱۰۰ نیز با پلیس همکاری داریم.

رییس پلیس پایتخت در پایان خطاب به اعضای شورای شهر گفت: سومین سال است که من به عنوان فرمانده تهران به شورا می آیم اما چقدر شما برای امنیت شهر تهران هزینه کردید؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.