جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تمام آنچه که در مورد خانه شهردار رشت به شما نمی گویند!
    11 آبان 1398 - 0:57
    شناسه : 161118
    1

    در شرایطی که پس از مطرح شدن موضوعاتی چون قسمت خانه در رهن شهرداری رشت که مورد استفاده ناصر حاج محمدی شهردار این کلانشهر قرار می گیرد، حواشی بسیاری در این خصوص مطرح شد.

    پ
    پ

    رشت - تمام آنچه که در مورد خانه شهردار رشت به شما نمی گویند! - خانه شهردار رشت

    یکی از موضوعات که شائبه های فراوانی را ایجاد کرد این موضوع بود که برداشت و هزینه کرد از محل سپرده شهرداری رشت غیرقانونی است. این موضوع اما خود یک علامت سوالی است که بررسی آن نشان خواهد داد که شهرداری رشت با اقدامی قابل توجه توانست صرفه جویی ۲۱۰ میلیون تومانی نسبت به گذشته داشته باشد.

    در سال ۹۶ و همزمان با حضور مسعود نصرتی قزوینی نژاد به عنوان شهردار رشت، خانه ای در اجاره شهرداری رشت برای سکونت شهردار درآمد که مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان هزینه برای تعمیرات آن توسط شهرداری صورت گرفت و در کنار آن ماهانه مبلغ ۶ میلیون تومان به میزان سالانه ۷۲ میلیون تومان اجاره بها پرداخت می شد.

    پس از اتمام قرارداد این خانه و همزمان با انتخاب ناصر حاج محمدی به عنوان شهرداری رشت، این نهاد در اقدامی قابل توجه بجای هزینه کرد اشتباه و اضافه، اقدام به صرفه جویی کرده و خانه ای را در رهن شهرداری قرار می دهند تا هزینه اضافه اجاره ماهانه بر دوش شهرداری قرار نگیرد.

    نکته دیگر اینکه مبلغ رهن از حساب سپرده شهرداری رشت که مشمول سود نمی شود پرداخت شده است. حال اما برخی مدعی هستند که هزینه کردن از حساب سپرده شهرداری غیرقانونی است و نباید این اقدام توسط حاج محمدی انجام میشد! اما نکته مهم اینجاست که این در شرایطی است که از حساب سپرده هزینه ای پرداخت شود، نه اینکه بدون دست خوردن به اصل پول، این مبلغ به عنوان ودیعه مورد استفاده قرار گیرد و اصطلاحاً باید گفت که استفاده از بخش کوچکی از سپرده شهرداری برای ودیعه خانه شهردار در واقع همان این جیب به آن جیب بوده و شامل هزینه کرد نمی شود.

    اما حساب سپرده چیست؟! حساب سپرده شامل تضامینی می شود که پیمانکاران در حساب سپرده شهرداری قرار میدهند. موضوع دیگر اینکه بسیاری از پیمانکاران بنا به دلایلی از انجام کار و… منصرف شده و مبلغ سپرده خود را پس نمی گیرند که پس از گذشت ۱۰ سال از واریز مبلغ این مبالغ به نفع “درآمدهای شهرداری” ثبت و ضبط می گردد.

    پس آنچه که در این روزها به آن اشاره نشده عدم تخلف شهرداری رشت در برداشت از حساب سپرده و همچنین صرفه جویی ۲۱۰ میلیونی نسبت به سال ۹۶ توسط شهرداری رشت است.

    رشت 20

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.