×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

۱۵۳۷ کارت بانکی توسط یک نفر در گیلان - هک ۱۵۳۷ کارت بانکی توسط یک نفر در گیلان/فعالیت در سایت‌های شرط‌بندی جرم است - کارت بانکی

همایش شبکه های مجازی، ظرفیت ها و آسیب ها در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان مرزی بندر آستارا برای دانش‌آموزان دوره متوسطه این شهرستان برگزار شد.

رئیس پلیس فتای غرب گیلان در این همایش با اشاره به پرونده های فضای مجازی در استان گیلان گفت: هرزه نگاری در فضای مجازی امروز جوانان را دچار آسیب کرده و رکورد حضور ۹ ساعت در فضای مجازی توسط آنان یک عملکرد نامناسب بوده و پرونده های فضای مجازی نشان‌دهنده اعتیاد عده‌ای در این حوزه است.

هادی زارعی توجه به موثق بودن اخبار موجود در فضای مجازی را خواستار شد و عنوان کرد: نباید به راحتی اخبار کانالهای فضای مجازی را باور کرده و به منابع موثق آن باید رجوع کرد.

زارعی ادامه داد: امروز کانال هایی همچون دوست یابی و همسریابی جوانان را اغفال کرده و هیچ خروجی مناسبی در آن وجود ندارد، بنابراین نباید در دام این گونه آسیب های فضای مجازی بیفتیم.

رئیس پلیس فتای غرب گیلان با اشاره به سرقت اطلاعات اشخاص توسط برخی سایت های کلاهبردار گفت: افراد خودشان با کوتاهی و اعتماد به این گونه سایت ها در سرقت اطلاعاتشان سهیم می شوند؛ مشخصات کارت بانکی خود را نباید در اختیار افراد دیگر قرار داد.

زارعی با اشاره به گستردگی سن و تحصیلات افراد فریب خورده گفت: حتی برخی پزشکان فوق تخصص نیز مورد کلاهبرداری افراد سودجو قرار می گیرند و به هیچ وجه نباید با اعتماد به نفس کاذب خود را از دیگران جدا بدانیم.

شبکه های مجازی، ظرفیت ها و آسیب ها در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان مرزی بندر آستارا - هک ۱۵۳۷ کارت بانکی توسط یک نفر در گیلان/فعالیت در سایت‌های شرط‌بندی جرم است - کارت بانکی

وی جنگ نرم را حربه دشمن برای جنگیدن با کشورمان دانست و تصریح کرد: دشمن از ضعف فرهنگی کشور در فضای مجازی سوء استفاده کرده و با فریب جوانان جایگاه خانواده را مورد هدف قرار می‌دهد.

زارعی با اشاره به فعالیت برخی سایت‌های شرط‌بندی گفت: واریز پول به این گونه سایت‌ها جرم بوده و راه اندازی کنندگان و شرکت کنندگان مرتکب جرم شده و برخورد قانونی با آنها صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس فتای غرب گیلان با تاکید بر استفاده از نرم افزار های داخلی گفت: قرار دادن تعریفی از کاراکتر و اعداد برای رمز های تلفن همراه بسیار ایمن تر از دیگر گزینه‌ها است، از پایگاه نرم‌افزارهای خارجی ناامن نباید استفاده کرد و نرم‌افزاری همچون کافه بازار در این حوزه کمک بسیاری می تواند انجام بدهد.

زارعی عدم ورود به حریم خصوصی افراد را یک اولویت برای استفاده اشخاص از تلفن همراه و فضای مجازی دانست و عنوان کرد: امروز شبکه های مجازی قابلیت هک داشته و می تواند مشکلات بسیاری را برای افراد به وجود بیاورد، درگاه های جعلی نیز از موارد کلاهبرداری از افراد است و نباید به اشخاص ناشناس اعتماد کرده و هر کسی که پشت تلفن اعلام برنده شدن شما را داشته باشد به آن اعتماد نکنید.

رئیس پلیس فتای غرب گیلان با اشاره به هک کردن ۱۵۳۷ کارت بانکی توسط یک شخص در گیلان گفت: این فرد در دوران متوسطه ترک تحصیل کرده و البته این گونه افراد بالاخره توسط قانون دستگیر می شود، فضای مجازی و برخی کانال ها اعتقادات و فرهنگ خانواده را مورد هدف قرار می‌دهند و بهترین ابزار برای به دست آوردن یک کشور کنترل طرز فکر جوانان است.
زارعی تاثیر یک برنامه فرهنگی را بیشتر از ده‌ها سخنرانی دانست و بیان کرد: تلقین مسلمان کشی توسط دشمنان در بازی‌های رایانه‌ای یک توطئه هدفدار است و امروز جوانان ما باید بسیار به این گونه موضوعات توجه کنند.

خانواده اولین پایگاه پدافند غیرعامل است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل برای ادامه حیات انسان گفت: آمادگی در برابر تهدیدات احتمالی تنها در صورت بروز حادثه اهمیت خودش را نشان داده و ما باید همواره آماده هرگونه اتفاقات ناخواسته باشیم.

سامان ساسانیان با اشاره به خانواده به عنوان اولین پایگاه پدافند غیرعامل گفت: خانواده‌ها باید با آمادگی و تهیه امکانات مقابله با تهدیدات نقش بسیار مهمی را در راستای رفع مشکلات موجود ایفا کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غربی ترین نقطه استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

 

 

دیارمیرزا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.