×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

sSCvKF4rSqFb - شهروندان لاهیجانی به کتابخانه های عمومی کتاب هدیه دهند -

در نشستی که روز دوشنبه با حضور اعضای شورای شهر لاهیجان و اعضای کتابخانه های عمومی شهرستان برگزار شد، جواد نجار تمیزکار رییس شورای اسلامی لاهیجان خواستار اهدای کتاب و کتابخانه توسط افراد خیر شد و اظهارداشت:بزودی اتاقی جهت دریافت کتاب های اهدایی کسانی که می خواهند کتاب های خود را برای مطالعه عموم به نهاد کتابخانه های عمومی لاهیجان اهدا کنند، درنظر گرفته می شود.

وی خاطرنشان کرد:خیران و بزرگانی در شهرستان لاهیجان هستند که می خواهند کتاب های خود را هدیه کنند ولی نمی دانند چگونه این کتاب ها را در اختیار عموم قرار دهند و یا اهدا کنند که کتابخانه های عمومی باید برای این کار برنامه ریزی داشته باشد.

وی از نویسندگان لاهیجانی خواست یک نسخه از کتاب های خود را به کتابخانه های شهر لاهیجان اهدا کنند تا قفسه کتاب های نویسندگانی لاهیجانی در کتابخانه های این شهر تکمیل و مردم با نویسندگان بومی آشنا شوند.

شهردار لاهیجان نیز به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: کتاب به عنوان عنصری فرهنگی و تاثیرگذار در فرد و اجتماع محسوب می شود و موفقیت هر فردی به مطالعه و خواندن کتاب بستگی دارد .

مسعود کاظمی افزود: سال گذشته دو المان و دیوار کتاب نویسندگان بومی لاهیجان در سطح این شهر احداث و افتتاح شد و بزودی نیز یک دیوار دیگر کتاب های نویسندگان بومی لاهیجان در این شهر افتتاح می شود.

وی اظهارداشت:راه اندازی کتابخانه سیار در سطح شهر در دستور کار قرار دارد و این شهرداری هرچند از نظر مالی از محدودیت هایی برخوردار است ولی در عین حال از کتاب و کتابخانه ها غافل نیست و در توسعه فضاهای کتابخانه ها نیز همکاری می کند.

فاطمه فیلی رییس اداره کتابخانه های عمومی لاهیجان نیز در این نشست گفت: کار کتابدار فقط امانت دادن و گرفتن کتاب نیست بلکه هر کتابدار به عنوان یک مشاور به کتاب خوان ها مشاوره می دهد.

وی افزود: ساختمان سه کتابخانه زنده یاد فیض ، شهید کریمی و بارکوسرا در شهرستان لاهیجان از کتابخانه های اهدایی هستند که از سوی سه تن از خیران و بزرگان این شهرستان اهدا شده و از خانواده شهید کریمی نیز امروز به عنوان خیر برتر در اهدا ساختمان کتابخانه و کتاب در جشن کتاب استان تجلیل و تقدیر بعمل آمد.

وی اظهارداشت. لاهیجان شش کتابخانه عمومی با ۶۶هزار و ۲۷۷ جلد کتاب و چهارهزار عضو فعال دارد ولی هنوز با وضعیت مطلوب فاصله دارد و باید همگان کمک کنند تا بر غنای کتابخانه های این شهرستان افزوده شود.

به گفته فیلی در مهرماه امسال ۲۵۴عضو به اعضای کتابخانه باهنر که نقش محوریت دارد اضافه شده است.

به گفته وی حفظ و نگهداری نسخ قدیمی که در کتابخانه های عموی شهر لاهیجان موجود هستند ، نیاز به فضای مناسب دارد که مدیریت شهری و افراد خیر می توانند در این زمینه کمک کنند.

فیلی به همکاری شهرداری لاهیجان در کمک به بازسازی و توسعه کتابخانه باهنر لاهیجان اشاره کرد و گفت: شهرداری همیشه در کنار مسئولان کتابخانه های عمومی لاهیجان بوده و به آن ها کمک کرده است.

در این نشست همچنین از سوی اعضای شورای شهر لاهیجان تصویب شد که یکصد میلیون ریال به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی جهت خرید کتاب به کتابخانه های عمومی لاهیجان اهدا شود و بزودی مکانی مناسب برای نگهداری نسخ تاریخی موجود در کتابخانه های لاهیجان از سوی مدیریت شهری لاهیجان اختصاص یابد تا این نسخ در مکانی مناسب و استاندارد نگهداری شوند.

در این جلسه همچنین مصوب شد که اعضای شورای اسلامی لاهیجان به منظور تشویق دیگران با پرداخت حق عضویت به مدت یک سال به عضویت کتابخانه های عمومی لاهیجان درآیند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.