×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

- کجای بدن را نباید عطر زد؟ -

هیچ کسی از خوشبو بودن بدش نمی آید، اما هر چه بیشتر همیشه هم بهتر نیست. در حقیقت بعضی از ما گاهی در عطر زدن افراط می کنیم و به جاهایی که نباید عطر می زنیم. در این مطلب می خواهیم ببینیم به کدام قسمت های بدن نباید و برعکس، به چه جایی می توانیم عطر بزنیم.

1- دست ها

شاید زدن عطر به مچ دست ها روش بسیار رایجی برای خوشبو ماندن در طول روز باشد، اما اگر در این حین عطر بر حسب اتفاق به دست های شما راه پیدا کند و پایه ی الکلی هم داشته باشد می تواند پوست شما را خشک و مستعد ترک خوردن و خونریزی کند. به علاوه، ممکن است بعد از زدن عطر به دست هایتان، آن ها را به چشم های خود بمالید که این کار می تواند باعث تحریک چشم ها شود.

2- زیر بغل

زدن عطر به زیر بغل هم ریسک تحریک شدن پوست را بالا می برد. کنش و واکنش میان عطر و غدد عرق زیر بغل می تواند باعث خارش و سوزش شود.

3- موها

تارهای مو به طور طبیعی رایحه ها را به خود جذب می کنند، شاید به همین دلیل باشد که زدن عطر به مو فکر خوبی به نظر می رسد. با این حال، عطرهایی که بر پایه ی الکل هستند می توانند واقعاً باعث خشکی موهای شما شوند، به خصوص اگر آن ها را به طور مستقیم روی موهای خود اسپری کنید. در عوض این کار توصیه می شود برای اینکه موهایتان آسیب نبینند عطر را به برس موهایتان بزنید و سپس برس را به موهایتان بکشید یا اینکه عطر را به مقدار خیلی کم به انتهای موهایتان بزنید.

4- چشم ها

بدیهی است که کسی به داخل چشم هایش عطر نمی زند اما از اسپری کردن عطر در اطراف چشم ها هم باید خودداری کنید. عطرهایی که پایه ی الکلی دارند حاوی ماده ای به نام اتیل هستند که در صورتی که با نقاط حساسی مثل چشم ها تماس پیدا کنند می توانند باعث تحریک و سوزش شوند. در بعضی عطرها تا حدود ۹۵ درصد عطر را اتیل تشکیل می دهد.

5- اندام های تناسلی

زدن عطر به اندام های تناسلی و اطراف آن هم می تواند باعث خشکی پوست شود. در مورد زنان، عطرها می توانند باعث تحریک پوست واژن، التهاب، خارش و درد شوند.

پس عطر را کجا باید بزنیم؟

بهترین جا برای زدن عطر نقاط ضربان دار بدن است، از جمله گردن، مچ دست ها و پشت زانوها است. این نقاط از بدن از خود گرما ساطع می کنند، به همین دلیل زدن عطر به آن ها باعث تحریک پوست نمی شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.