×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

آستانه اشرفیه - تحولات شهر آستانه‌اشرفیه - آستانه اشرفیه

از گوشه وکنار شهر خبر می رسد که پروژه های مفیدی درحال اجراست یا تمام رسیده است . هر چند تحولات اخیر عظیم نیست اما در این آشفته بازار درگیریهای مسئولان آستانه ای که مشغول بازیهای سیاسی شده اند و مردم را فراموش کرده اند ، همین تغییرات نشان از پیگیریهای شهرداری و توجه به نیاز های شهروندان دارد.

از جمله اقدامات مهم شهرداری لایروبی حشمت رود بعداز چندین سال است ، همچنین دیوار سازی رودخانه و رسیدگی به کناره های حشمت رود بسیار چشم گیر بوده است . ساخت و تکمیل بوستان حشمت ۲ و۳ و تعبیه دستگاه های ورزشی ، مبلمان شهری و۳عدد آلاچیق زیبا در کنار نورپردازی های بوستان از دیگر اقدامات جالب توجه شهرداری می باشد که اقبال خوب شهروندان ازین بوستان ها نشان از نیاز مردم آستانه به پارک ها و فضاهای سبز درون شهری دارد .

آسفالت سطوح زیادی از معابر شهری و کوچه و خیابان ها ی گاها فراموش شده ، فرش موزائیک پیاده رو ها و نصب روشنایی معابر بخصوص در نقاط تاریک شهر دراین مدت بیش از ۲۰۰ تیر برق مزاحم در معابر جا به جا شده است. در زمینه اقدامات زیربنایی آنچه از نگاه شهروندان مشهود بوده است لایروبی کانالهای آبهای سطحی واصلاح حجم زیادی ازدریچه های فاضلاب می باشد.

یکی دیگر از اقدامات شهرداری که بسیار حائز اهمیت است رسیدگی و بازگشایی خیابان آیت الله امینیان است که خیابان آقاسید حسن را به جاده کیاشهر متصل می کند و رفاه حال شهروندان را هم فراهم کرده است.

هرچند شهرداری آستانه پتانسیل های زیادی دارد و شهرما نیاز های فراوانی دارد اما نباید از این مسئله غافل بود که اقدامات سلسله وار شهرداری قابل تقدیراست و البته از آنجایی که شهروندان آستانه ای همواره هفته ها وماه ها منتظر اجرای حتی کوچکترین اقدامات عمرانی وزیبا سازی می مانده اند ؛ همین فعالیت ها نیز قابل توجه است و اگر چه بیشتر این اقدامات از وظایف عادی شهرداری محسوب می شود اما آستانه ای ها همیشه گرفتار جدال های دائمی مسئولان و محروم از اقدامات مفید شهرسازی بوده اند.

نکته بسیار مهم درزمینه اقدامات شهرداری عدم همکاری برخی ازشهروندان در حفظ و نگهداری امکانات شهری است که متاسفانه باعث تخریب به مبلمان شهری ، آلاچیق ها،روشنایی معابر،فضای سبز ودستگاههای ورزشی شده است که لازم است در این زمینه فرهنگ سازی شود و مردم نیز از این امکانات عمومی که با پول بیت المال تهیه شده است حفاظت کنند.

منبع: شلتوک

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.