جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مسرور:سود ۵۰۰ میلیاردی منطقه آزاد انزلی در طی ۶ سال/ روزبهان: گیلان، بهترین شرایط را برای تجارت دریایی دارد/بانک: سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیاردی مناطق آزاد در سال ۹۸
    06 آذر 1398 - 1:32
    شناسه : 162223
    0

    دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی مهم‌ترین منطقه آزاد کشور است، گفت: توافق با اتحادیه اوراسیا فعالیت‌های اقتصادی در دریای خزر را آزاد و راحت کرد و با ادامه این روند منطقه آزاد انزلی به مهم‌ترین منطقه آزاد کشور تبدیل می‌شود.

    پ
    پ

    و معارفه مدیرعامل منطقه آزاد انزلی 1 - مسرور:سود ۵۰۰ میلیاردی منطقه آزاد انزلی در طی ۶ سال/ روزبهان: گیلان، بهترین شرایط را برای تجارت دریایی دارد/بانک: سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیاردی مناطق آزاد در سال ۹۸ - انزلی

    مرتضی بانک ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد بندرانزلی در مرکز سالن همایشات بین‌المللی منطقه آزاد، با بیان اینکه توجه به مناطق آزاد باعث پیشرفت اقتصادی کشور در عرصه‌های مختلف می‌شود، اظهار کرد: کشور در شرایط سخت اقتصادی به سر برده و در این شرایط مناطق آزاد نقش مهمی در تجارت و رونق اقتصادی کشور داشته و باعث ایجاد اشتغال برای جوانان بی‌شماری می‌شود.

    سرمایه‌گذاران، ایثارگران اقتصادی کشور هستند

    وی با اشاره به مؤثر بودن سرمایه‌گذاری در رفع مشکلات کشور گفت: باید از سرمایه‌گذار حمایت‌های لازم در حوزه‌های مختلف انجام شود زیرا این افراد به‌عنوان فداکاران و ایثارگران اقتصادی کشور شناخته می‌شوند.

    دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، لازمه توسعه کشور را توجه به تولید داخلی عنوان کرد و افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران تمام توان و همت مردم و مسؤولان رساندن کشور به اهداف خودش و درنهایت پیشرفت جامعه است که توجه به تولید داخلی نشان‌دهنده این نکته است.

    بانک با اذعان به اینکه سرمایه‌گذاران و دولت برای پیشرفت کشور از عزم جدی برخوردار هستند، تصریح کرد: لازمه توسعه و رشد اقتصادی کشور توجه به رونق تولید است که علیرغم وجود محدودیت عزم جدی میان دولت و سرمایه‌گذار وجود داشته و سرمایه‌گذاران در تمام عرصه‌های اقتصادی کشور حضور دارند.

    وی با تأکید بر ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاران افزود: با ایجاد تسهیلات مناسب در مناطق آزاد باید سرمایه‌گذار را برای حضور در این منطقه مشتاق کرد زیرا این افراد بسیار به افزایش قدرت اقتصادی کشور کمک می‌کنند.

    از قانون برای مانع‌تراشی استفاده نشود

    مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید از قوانین برای رفع مشکلات موانع تولید استفاده کرد، گفت: ما در کشور قوانین بسیار خوبی در ایجاد امنیت اقتصادی داریم اما باید از این قوانین برای پیشرفت کشور و رفع موانع کشور استفاده نکرد نه اینکه بیاییم از قانون برای ایجاد مانع‌تراشی استفاده شود.

    بانک با تأکید بر صادرات کالای ایرانی به خارج از کشور بیان کرد: کشور دارای تولیدکنندگان بسیار خوبی است که باید برای معرفی و صادرات این کالاها از ظرفیت منطقه آزاد، بنادر و کریدورهای شمال به جنوب استفاده کرد زیرا قطعاً به استان گیلان و کشور کمک می‌کند.

    سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیاردی مناطق آزاد در سال ۹۸

    دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اذعان به اینکه ارتباط مناسبی میان فعالان اقتصادی و مدیران منطقه آزاد وجود دارد، تصریح کرد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، در مناطق آزاد دارای رشد اقتصادی هستم و در سال ۹۶ چهار هزار میلیارد سرمایه‌گذاری شکل‌گرفته و این آمار در سال ۹۷ به ۶ هزار میلیارد رسیده و پیش‌بینی ما این است این آمار در سال ۹۸ به ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد که این امر نشان‌دهنده ارتباط مناسب میان فعالین اقتصادی با مدیران مناطق آزاد است.

    وی بهترین راه برای استقلال کشور را توجه به رونق تولید دانست و گفت: در مناطق آزاد شاهد رشد اقتصادی با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار هستم به‌طوری‌که ۲۵ مورد از واحدهای تولیدی که اکنون در منطقه فعالیت می‌کنند تا سال گذشته واردکننده بودند.

    بانک با درخواست از نهادهای نظارتی در کشور بیان کرد: دولت با تمام توان خود از سرمایه‌گذار با ایجاد تسهیلات لازم حمایت می‌کند لذا از دیگر دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی درخواست دارم به فعالان اقتصادی و به رفع موانع تولید کمک کنند زیرا بهترین راه کمک به کشور در شرایط تحریم انجام چنین کاری است.

    منطقه آزاد انزلی مهم‌ترین منطقه آزاد کشور

    مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور، منطقه آزاد انزلی را مهم‌ترین منطقه آزاد کشور دانست و افزود: فعالیت‌های اقتصادی در دریای خزر بسیار سخت بود اما توافق با اتحادیه اوراسیا فعالیت‌های اقتصادی در این دریا را آزاد و راحت کرد زیرا ۸۰۰ قلم کالا صادر می‌شود که ۳۶۰ قلم از این کالا ایرانی است و با ادامه این روند منطقه آزاد انزلی به مهم‌ترین منطقه آزاد کشور تبدیل می‌شود.

    وی با اشاره به ویژگی‌های منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: ما موانع و مشکلات داریم اما کریدور شمال به جنوب و ایجاد خط ریلی در منطقه آزاد بسیار به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند زیرا باعث افزایش تجارت خارجی شده و تاکنون ۶۰ کشتی از این طریق وارد گیلان شدند به همین دلیل آینده منطقه آزاد انزلی را می‌توان روشن تصور کرد.

    دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور وی با اذعان به اینکه سیاست‌های کلان کشور در راستای حمایت از منطقه آزاد است، گفت: قانون‌های مالیاتی شامل مناطق آزاد نشده و در مناطق آزاد تا ۲۰ سال معافیت مالیاتی وجود دارد و بعدازاین مدت ۳۰ درصد معافیت مالیاتی به تولیدکنندگان اختصاص داده می‌شود و در این خصوص نگرانی خاصی وجود نداشته و این امر نشان‌دهنده حمایت از مناطق آزاد در سیاست‌های کلان کشور است.

    بانک با اشاره به میزان صادرات توسط مناطق آزاد کشور بیان کرد: در سال ۹۲ میزان صادرات در مناطق آزاد کشور ۱۹۲ میلیون دلار بوده و این آمار در سال ۹۸ به یک میلیارد دلار می‌رسد ضمن اینکه ۵۰۰ میلیون دلار نیز واردات در این حوزه داشته‌ایم.

    فعالیت ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در سازمان منطقه آزاد انزلی

    استاندار گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه بسیج در راستای اهداف انقلاب اسلامی حرکت می‌کند، اظهار کرد: یکی از اهداف تشکیل بسیج کمک به انقلاب در هنگام بحران و رساندن این نظام به اهدافش است.

    ارسلان زارع با اشاره به هدف سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: این سازمان در راستای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و دولت گام برداشته و اقدامات مؤثری در این خصوص انجام‌شده است.

    وی با اذعان به اینکه مهم‌ترین رویکرد دولت استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، تصریح کرد: هدف از تأسیس منطق آزاد در کشور استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است و باید با ایجاد راهکارهایی مانند معافیت مالیاتی سرمایه‌گذار برای حضور در منطقه آزاد انزلی جذب کرد که تاکنون این‌گونه بوده است.

    استاندار گیلان با اعلام تعداد واحدهای تولیدی در منطقه آزاد انزلی افزود: در این منطقه بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی وجود دارد و در آن بیش از ۲۰ هزار نفر مشغول به کار هستند که این امر نشان‌دهنده اهمیت سرمایه‌گذاری در استان گیلان است.

    زارع منطقه آزاد انزلی را تنها منطقه آزاد شمال کشور عنوان کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری است اما باید راهکارهای مناسب اندیشیده شود زیرا بندر انزلی، کاسپین و این سازمان با ایجاد زیرساخت لازم در حوزه گردشگری توانست افراد بسیاری را جذب این مکان کند که باید با اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی این روند ادامه پیدا کند.

    گیلان، بهترین شرایط را برای تجارت دریایی دارد

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این مراسم با بیان اینکه کشور در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برد، اظهار کرد: در این شرایط کشور منطقه آزاد به لحاظ شرایط جغرافیایی اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا در شمال و جنوب کشور دریا وجود دارد که باید از ظرفیت آنان به‌درستی در راستای پیشبرد اهداف کشور استفاده کرد.

    محمدولی روزبهان با اشاره به شرایط مناسب سواحل شمال کشور در تجارت با کشورهای خارج گفت: استان‌های گلستان و گیلان به لحاظ ویژگی‌هایی که دارند دارای بهترین شرایط به لحاظ تجارت دریایی با کشورهایی مانند چین و قزاقستان هستند که بسیار حائز اهمیت است.

    وی با تأکید بر ایجاد زیرساخت برای تجارت ریلی در منطقه آزاد انزلی بیان کرد: به‌ جرأت می‌توان گفت تجارت بین‌المللی در حوزه دریا و ریلی را باید به قبل و بعد از دولت یازدهم ربط داد زیرا تحولی عظیم در این حوزه انجام‌شده و سرمایه‌گذاران استقبال بسیار خوبی در منطقه آزاد انزلی داشتند.

    انزلی موقعیت مناسبی برای سرمایه‌گذاران

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اذعان به اینکه دولت‌ها باید سکان‌دار کشور باشند، تصریح کرد: هرچند اقدامات خوب و باارزشی در منطقه آزاد انزلی انجام‌شده اماباید توسعه در این منطقه را با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران افزایش داد زیرا دولت باید سکان‌دار کشور باشد.

    روزبهان منطقه آزاد انزلی را منطقه‌ای امن برای سرمایه‌گذاران دانست و افزود: در سال‌های گذشته باکارهایی که انجام‌شده است سرمایه‌گذاران با خیالی آسوده در منطقه آزاد انزلی سرمایه‌گذاری کرده و باید با ادامه این روند منطقه آزاد انزلی را الگویی مناسب برای سرمایه‌گذاری معرفی کرد.

    سود ۵۰۰ میلیاردی منطقه آزاد انزلی در طی ۶ سال

    مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این مراسم با بیان اینکه خدمت به مردم فرصت بسیار بزرگی برای مسؤولان است، اظهار کرد: مردم ایران و گیلان وفاداری خود را به‌نظام و انقلاب در همه عرصه‌ها نشان داده و لایق ارائه بهترین خدمات هستند و باید ما به‌عنوان مسؤول از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

    رضا مسرور با اشاره به نقش فعالان اقتصادی پر توسعه سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: پیشرفت و توسعه هر جامعه و نهادی بدون حمایت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی میسر نیست و در طی این ۶ سال سعی کردیم از تمام ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

    وی با اذعان به اینکه در طی این چند سال تلاش کردم عقب‌ماندگی منطقه آزاد جبران شود، تصریح کرد: جبران عقب‌ماندگی منطقه آزاد کار بسیار سختی بود و تصمیم گرفتیم به نیروهای درون سازمان اعتماد و یک هم‌افزایی بسیار خوب ایجاد کنیم و جلسات مختلفی را برای انجام این کار بین کارشناس‌های سازمان و مسؤولان برگزار شد.

    مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد انزلی منطقه آزاد انزلی را یک بنگاه اقتصادی عنوان کرد و افزود: ۷۱ درصد از سود منطقه آزاد که ۵۰۰ میلیارد بوده در طی این ۶ سال اتفاق افتاده و ما در این مدت برای رشد اقتصادی منطقه آزاد، نیرویی را اضافه نکردیم.

    مسرور با اشاره به نقش دریای خزر در توسعه اقتصادی گیلان گفت: بنادر می‌تواند برای ترانزیت کالا و تجاری و برای کشور ارزآوری کرده و باعث رشد اقتصادی کشور و گیلان شود زیرا کریدر شمال به جنوب تحریم پذیر نبوده و در شرایط مختلف می‌شود از آن استفاده کرد و نخستین محموله در دو ماه آینده وارد می‌شود.

    وی با اذعان به اینکه اوراسیا یک فرصت برای منطقه است، بیان کرد: باید تمام اقدامات منطقه آزاد بر مبنای اوراسیا شکل بگیرد زیرا توجه به اوراسیا بسیار برای رشد اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال مثمرثمر است.

    مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد انزلی از همکاری شستا و منطقه آزاد انزلی خبر داد و تصریح کرد: شستا یک ظرفیت بسیار بالایی در کشور دارد و بسیاری از اقدامات شستا از طرق دیگر انجام می‌شود و سعی داریم در آینده ارتباط سرمایه‌گذاری و تجاری شستا را با منطقه آزاد و‌ بندر کاسپین بیشتر کنیم زیرا اگر از ظرفیت شستا استفاده کنیم به استان کمک شایانی می‌شود.

    مسرور با درخواست از دولت برای تکمیل راه‌آهن رشت به بندر کاسپین گفت: برای تکمیل راه‌آهن در دولت و سازمان برنامه بودجه تمام اقدامات انجام‌شده و اگر تا پایان دولت این کار انجام شود رشد منطقه آزاد انزلی به لحاظ جذب گردشگر و سرمایه‌گذار با سرعت بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

    جذب بیش از هفت میلیون گردشگر در منطقه آزاد در سال ۹۷

    معاون امور فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این مراسم با بیان اینکه در سال‌های گذشته اقدامات مناسبی برای بهبود فضای اقتصادی منطقه انجام‌شده است، اظهار کرد: در سال ۹۲ با بسیاری از مشکلات اقتصادی منطقه مواجه بودیم اما با مساعدت مسؤولان استانی و مسؤولان سازمان منطقه آزاد از این مشکلات عبور و در این ۶ سال به موفقیت‌های زیادی رسیدیم.

    مجید فاتحی با اشاره به اقدامات انجام شده در سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: فعال‌سازی هزار غرفه، فعال‌سازی موج‌شکن غربی و شرقی، ساخت پنج‌ پست اسکله که اکنون دو اسکله آن به بهره‌برداری رسیده و بسترسازی دو کیلومتر راه‌آهن ازجمله اقدامات در طی این چند سال بوده است.

    وی لازمه رشد اقتصادی منطقه را توجه به بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: در طی این چند سال هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام‌شده که بسیار مثمر ثمر بود.

    معاون امور فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به توسعه گردشگری در منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: استان گیلان دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری به دلیل وجود نوار ساحلی بسیار زیاد است که در سازمان منطقه آزاد انزلی با تکیه‌بر همین ظرفیت و ساخت اسکله مارینو، میزان گردشگر را از یک‌میلیون به هفت میلیون گردشگر رساندیم.

    فاتحی با اشاره به رشد بسیار زیاد در حوزه جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی گفت: در سال ۹۲ میزان سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دو هزار و ۲۳۸ میلیارد تومان بوده است که این میزان در سال ۹۷ به ۱۰ هزار میلیارد رسیده و قطعاً این روند ادامه پیدا می‌کند.

    و معارفه مدیرعامل منطقه آزاد انزلی 2 - مسرور:سود ۵۰۰ میلیاردی منطقه آزاد انزلی در طی ۶ سال/ روزبهان: گیلان، بهترین شرایط را برای تجارت دریایی دارد/بانک: سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیاردی مناطق آزاد در سال ۹۸ - انزلی

    در پایان این مراسم از زحمات رضا مسرور قدردانی و محمدولی روزبهان به‌عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی معرفی شد.

    فارس

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.